Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

• Limburg en curryworst

Stemmen: 15 2,9%
  • Antwerpen en curryworst

Stemmen: 123 24,0%
  • Brussel en curryworst

Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

Stemmen: 61 11,9%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

Stemmen: 47 9,2%
  • West-Vlaanderen en curryworst

• Limburg en frikandel

Stemmen: 49 9,6%
  • Antwerpen en frikandel

• Brussel en frikandel

Stemmen: 2 0,4%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

Stemmen: 14 2,7%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 86 16,8%
  • West-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 106 20,7%

• Totaal aantal stemmers
    512
Da's duidelijk ne curryrol en een dubbel worstenbrood. Beiden lekker (afhankelijk van wie het maakt).

Een frikandellenbroodje is dat. Lijkt me vrij logisch. Maar de echte vraag is hoe jullie een echte curryworst in Duitsland/Oostenrijk/Zwitserland noemen? Of is dat te ver voor mensen die curryworst tegen een frikandel zeggen?
Dat is een Duitse curryworst, dus idd uitspreken zoals Coerriewoerst.
Maar de discussie gaat over Vlaanderen, wat ze in Duitsland zeggen zal me (curry)worst wezen.

Dit is een curryrol.

je zou het nooit verwachten, maar da's een rol met curry in.
En een worstenbroodje, da's een broodje (=deeg) met een worst (of frikandel) erin!

STOP MET ONNOZEL DOEN GASTEN

833_vegetarische%20currysalade%20WRAP.jpg

Dit is een curryrol.

je zou het nooit verwachten, maar da's een rol met curry in.
En een worstenbroodje, da's een broodje (=deeg) met een worst (of frikandel) erin!

STOP MET ONNOZEL DOEN GASTEN

833_vegetarische%20currysalade%20WRAP.jpg

Altijd gedacht dat dees ne curry-rol was, mja das misschien omdat we da in Sint Truiden zo noemde.

Ik stel voor dat we nu al afspreken dat er bij een BeyondGaming meetup iets gegeten wordt in de lokale pizzeria.

Dat noemt toch iedereen gewoon een pizza hé? :unsure:

Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Je zegt toch niet fikandelrol of godbetert lange hamburgerrol.

/thread
Mensen die een curryworst "lange hamburger" noemen gaan naar de in hel, net achter de hoek van de mensen die ananas op hun Pizza leggen...

poeperman2 zei:
Is dat nu echt 95/95 :eek:

Altijd geweten dat ze in Antwerpen, ten onrechte, curryworst zeiden, maar dat er ook 17 Oost-Vlamingen dat zeggen...
Ofwel zijn dat gewoon Antwerpenaren die op zoek gingen naar een échte universiteit en blijven hangen zijn
Die 17, 18 nu, Oost-Vlamingen wonen in het deel dat nog niet vervuild is door de annexatie van de West-Vlamingen... :unsure:

Op VRTtaal wordt er ook gesproken van "de curryworst zones" en niet van "de frikandel zones" /topic

Laatst bewerkt:
Curryrol, bij ons in de lokale broodjeszaken/supermarkten kunt ge dat ook kopen en daar staat bij curryrol.

Ge hebt ook een enkel worstenbrood en dubbel worstenbrood.

worstenbrood-enkel.JPG

Mensen die een curryworst "lange hamburger" noemen gaan naar de in hel, net achter de hoek van de mensen die ananas op hun Pizza leggen...
lange hamburger till I die!!!

over die ananas op pizza: 100q% gelijk

Ik vraag me dan ook af waarom ze gestopt zijn bij ananas? Waarom geen aardbeien of perzik erop 😂

Haha die pizza heb ik ook zien passeren op facebook, dat ziet er toch echt ranzig uit.

En dan zeggen dat ananas op pizza per ongeluk is ontstaan, er had ooit ne kok in Canada nog wat ananas over en dacht, kom ik smijt dat wel op ne pizza.

Die 17, 18 nu, Oost-Vlamingen wonen in het deel dat nog niet vervuild is door de annexatie van de West-Vlamingen... :unsure:

Op VRTtaal wordt er ook gesproken van "de curryworst zones" en niet van "de frikandel zones" /topic
Omdat zones eerder betekent dat het afwijkt van de juiste benaming.

Terug
Bovenaan