Curryworst of frikandel?

Wat zeg je en waar woon je?

• Limburg en curryworst

Stemmen: 15 2,9%
  • Antwerpen en curryworst

Stemmen: 123 24,0%
  • Brussel en curryworst

Stemmen: 3 0,6%
  • Vlaams-Brabant en curryworst

Stemmen: 61 11,9%
  • Oost-Vlaanderen en curryworst

Stemmen: 47 9,2%
  • West-Vlaanderen en curryworst

• Limburg en frikandel

Stemmen: 49 9,6%
  • Antwerpen en frikandel

• Brussel en frikandel

Stemmen: 2 0,4%
  • Vlaams-Brabant en frikandel

Stemmen: 14 2,7%
  • Oost-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 86 16,8%
  • West-Vlaanderen en frikandel

Stemmen: 106 20,7%

• Totaal aantal stemmers
    512
In blinde vink zit ook geen vink. Een curryworst met (curry) ketchup lijkt nu eenmaal op een currywurst met curry. Maar een curryworst lijkt alleszins niet op een "frikandel" wat een of andere hollandse merknaam is, gebakken lucht dus.
Ik heb dus echt heel mijn kindertijd gedacht dat dat een vink was zonder kop 🤦

En ook hier blijf ik de Frikandel vertegenwoordigen. Ik schrijf het zelfs met hoofdletter, zo belangrijk is het. En het was dan ook een hele eer om de Frikandel in de poll aan de leiding te zetten.

Ik zou vooral graag weten welke onverlaat van een bloedverrader dat denkt dat hij een Limburger is maar toch het woord curryworst in de mond durft nemen! :mad:

ik heb mij gisteren geen curryworst durven bestellen uit pure schaamte..

het is dus bij een berenhap, een bicky rib en een groot met stoofvleessaus en mayo gebleven.

ik heb mij gisteren geen curryworst durven bestellen uit pure schaamte..

het is dus bij een berenhap, een bicky rib en een groot met stoofvleessaus en mayo gebleven.
Is ne Bicky Rib in feite gene lange hamburger? :unsure:

In tegenstelling tot de dikkenekken die echt denken dat er curry in die worst zit :')
Gelukkig zit er berenvlees in een berenhap, zijn bitterballen echt bitter, worden Mexicano's gemaakt van Mexicaanse weeskindjes, en ronselt Mora romakindjes in Brussel Noord voor de zigeunerstick.

Gelukkig zit er berenvlees in een berenhap, zijn bitterballen echt bitter, worden Mexicano's gemaakt van Mexicaanse weeskindjes, en ronselt Mora romakindjes in Brussel Noord voor de zigeunerstick.
Dat is EXACT hetzelfde argument dat @MikeHunt gebruikt tegen lange hamburger. Dan is een lange hamburger een correctere naam dan een zigeunerstick.

Nee je eet ze met curry of curryketchup. Of zijn sauskes daar ook nog niet uitgevonden misschien?
Dus als ik die met cocktail of mayonaise eet, is het plots een cocktailworst of een mayonaiseworst?
Eet gij dan ook mayonaisefrieten en curryfrieten?

Geef maar gewoon toe dat curryworst even achterhaald is als lange hamburger en dat frikandel de enige correcte benaming moet worden.
Wij danken god.

curryworst smaakt toch nie naar curry? als die wel naar curry smaakt dan kan je die niet vergelijken met frikandel.

Frikandel of curryworst?
nee

Zonet een bestelling geplaatst bij de frituur voor vanavond (voor mij + 2 anderen):
Twee grote fritten, kippenvleugels, een mexicano, een Bicky Burger en een lange hamburger.

Terug
Bovenaan