Darts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de match niet gezien maar als ik de PDC mag geloven speelde Bully Boy ondermaats en als den Dimi het dan eens liet liggen, dan werd dit niet afgestraft.

Het wordt wel nog eens tijd dat dan Dimi een titel pakt. Na zijn vaderschap is hij met te veel andere zaken bezig geweest. Ik zeg niet dat hij anders WK was geweest, maar zijn niveau is gemiddeld genomen, toch iets minder geweest.

Het is dan wel geen rankingtoernooi, maar het geld is mooi meegenomen. :tongue:
In darts, winnen is winnen. Dimi gooide net geen 100gem, en Smith was zeker niet goed. Maar als je tegenstander “niet komt opdagen” is het ook moeilijk je eigen niveau hoog te houden. En dat deed hij heel goed. Ook goede focus.

Benieuwd of het Wade of Anderson gaat worden in de finale.

11-5. Dik verdiend.
Inderdaad, den Dimi nam een snelle start en liet Anderson (die quasi alle dubbels miste) niet in zijn spel komen.
Na die snelle start het rustig uitgespeeld.

Eigenlijk was den Dimi de enige topdarter op niveau tijdens dit (non ranking) toernooi.
De rest leek er weinig zin in te hebben ..

Een beetje extra geld in de pocket en op naar het volgende toernooi dan maar.

Laatst bewerkt:
Ff naar de Order of Merit gezien op website PDC.
Dimi staat nog negende blijkbaar maar ze staan wel vrij dicht op elkaar.
Huybrechts nog altijd op P34 en die wilt zoo graag bij de eerste 32 geraken,ik gun het hem en hoop dat hij er in slaagt.

Barney ook nog altijd "maar" op 56.
Maar ja één topresultaat in rankingtoernooi en die maakt een reuzensprong.

Noppert 11de :oink:
UK open win dat zich vertaalt hierin.
Vind het een goede darter maar toch niet beter dan top 20 of zo.

En Dimi kan nog verder wegzakken. Want dit jaar heeft hij zijn World Matchplay overwinning te verdedigen van 2j geleden. En volgend jaar zijn 2de plaats..

Als Dimi zich kan focussen zoals dit weekend is hij 1 van de beste spelers van de wereld. En voor een dartsspeler ook nog heel jong. En met de geboorte van zijn dochter, en zijn knie blessure de afgelopen tijd..

Langs de andere kant is Dimi de gelopen 12 maanden de speler met het hoogste gemiddelde van iedereen hoorde ik op PDC gisteren. Hij heeft ook paar keer pech gehad dat zijn tegenstander de match van zijn leven speelt.

Kim moet zijn hoofd er een beetje meer bijhouden. Vaak gaat hij teveel mee in het enthousiasme van het spel, en verliest hij een eigen helemaal.

Ik ben meer benieuwd naar wat Raman (WDF #1 van de wereld voor zijn overstap naar PDC) en Vanderbogaerde kunnen doen dit jaar.

Ik voorspel dat den Dimi misschien tijdelijk wel wat gaat zakken op de ranking, maar ik zie hem snel terug in de top-10 staan. Qua talent top-10 waard.

Langs de andere kant is Dimi de gelopen 12 maanden de speler met het hoogste gemiddelde van iedereen hoorde ik op PDC gisteren. Hij heeft ook paar keer pech gehad dat zijn tegenstander de match van zijn leven speelt.
Dat is ook de kunst. Uw beste spel spelen op de momenten dat het 'moet'. Soms kan den Dimi dit wel, maar heel dikwijls laat hij het in belangrijke matchen dan wel eens liggen. En inderdaad soms een beetje geluk hebben. R1 WK, Hempel. Gene slechte speler, verre van, maar ik heb die gast daarvoor en ook daarna nooit meer zo goed zien spelen als tegen den Dimi.

No idea of hij ooit WK wordt, misschien wel, dat is niet te voorspellen. Maar ik zie hem alvast lang aan de top meedraaien.

Kzag gisteren reclame op VTM voor die "world cup darts", is dat iets leuk eigenlijk?
(ik ben een leek qua Darts tornooien volgen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan