Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan zal 't wel "Bonjour Citroën" worden in plaats van "Hey Citroën"Volgende week vrijdag naar Awans om mijn bedrijfswagen op te pikken. Uitleg helaas enkel in 't Frans, dus ik hoop dat de auto zichzelf wat uitwijst als ik stukken niet begrijp.![]()
.Hadden ze iets zinnigs te zeggen?Binnen 5 min op radio 1 over salariswagens e
Waren laadpalen al niet 100% aftrekbaar? Dan zou enkel het versneld afschrijven als voordeel overblijven, maar of dat zo spectaculair is?Bedrijven zullen hun investering in laadinfrastructuur voor meer dan 100 procent van de kostprijs fiscaal mogen aftrekken en bovendien versneld mogen afschrijven. Ook dat fiscale voordeel wordt jaar na jaar wat afgebouwd, want die palen zijn nu nodig. Voorwaarde is wel dat het bedrijf de paal plaatst op een semi-publieke ruimte. “Denk maar aan de bedrijfsparking waar de buurt na de kantooruren – tegen betaling – de auto kan opladen.”
Het staat er toch bij? Het voordeel zou jaar na jaar afgebouwd worden voor auto's aangeschaft vanaf 2023. Mogelijk zijn er dus 2 deadlines: begin 2023 voor nog het volle voordeel te hebben voor ICE auto's, en voor ICE auto's aangekocht vanaf ergens rond 2026 valt het fiscaal voordeel volledig weg. Voor de ICE's tussen 2023 en 2026 zal dan die afbouwregeling gelden maak ik eruit op.Op basis van het artikel snap ik nog niet helemaal wat de behandeling is van gewone auto's die je net voor de deadline koopt. "jaar na jaar afgebouwd"
Ze weten het waarschijnlijk zelf nog niet.
Die semi-publieke ruimte is toch ook een heel dubbel gevoel? Dat zijn parkings voor personeel, waar dan 's nachts buurtbewoners gaan staan. Hoe ga je die buurtbewoners daar 's morgens weg krijgen?@Herman De Croo ik ga hier even antwoorden op je bericht in het EV topic, want volgens mij hoort het eerder hier thuis.
Even uit jouw quote genomen:
Waren laadpalen al niet 100% aftrekbaar? Dan zou enkel het versneld afschrijven als voordeel overblijven, maar of dat zo spectaculair is?
Het staat er toch bij? Het voordeel zou jaar na jaar afgebouwd worden voor auto's aangeschaft vanaf 2023. Mogelijk zijn er dus 2 deadlines: begin 2023 voor nog het volle voordeel te hebben voor ICE auto's, en voor ICE auto's aangekocht vanaf ergens rond 2026 valt het fiscaal voordeel volledig weg. Voor de ICE's tussen 2023 en 2026 zal dan die afbouwregeling gelden maak ik eruit op.
'k Zie het zo al gebeuren. 's Morgens toe komen & de parking vol.Die semi-publieke ruimte is toch ook een heel dubbel gevoel? Dat zijn parkings voor personeel, waar dan 's nachts buurtbewoners gaan staan. Hoe ga je die buurtbewoners daar 's morgens weg krijgen?
Mijn laatste klant bij mijn vorige werkgever deed dat (voor 7.30u moesten de bewoners daar weg zijn).Die semi-publieke ruimte is toch ook een heel dubbel gevoel? Dat zijn parkings voor personeel, waar dan 's nachts buurtbewoners gaan staan. Hoe ga je die buurtbewoners daar 's morgens weg krijgen?
Met een reglement en boetes voor overtreders. Op basis van art. 87.8° van het veldwetboek is veel mogelijk, wielklemmen of zelfs takelen, al is het een vrij omslachtige procedure, maar de kosten voor de overtreder zijn zo hoog dat je ze waarschijnlijk maar 1 keer zal moeten toepassen.Hoe ga je ze daar weg krijgen? Niet alsof je ze kan laten slepen omdat ze daar 'te lang staan' eh.
Bij 'Hey Bmw' antwoord het systeem wel maar dan bij bv de vraag 'zet sfeerverlichting naar rood' zegt het systeem 'ik verander de verlichting naar code 726223...' (was bij de nieuwe 4 serie) erna in de 3 gereden en net hetzelfde probleem.Jama je moet dat eerst instellen he
Gewoon een offerte vragen voor 10k km/jaar. Leasen lijkt mij het beste in uw geval om eerlijk te zijn.Nu ik zelfstandig word in hoofdberoep ben ik de camionette van mijn werkgever kwijt en moet ik dus uitkijken voor iets.
Ik twijfel zeer hard tussen kopen of leasen... Ik heb momenteel niet het kapitaal om iets te kopen naar mijn goesting en een lening bij de bank als je net je ontslag gegeven hebt zal ook niet evident zijn veronderstel ik, heb ook al wat leningen lopende voor machines.
Dus ofwel moet ik rommel gaan kopen om te starten van een 5 a 6000 euro of wel moet ik iets gaan leasen.
Iemand zei me dat leasen zeer slecht is als je weinig km's doet, klopt dit?
De auto zal vooral voor privé gebruikt worden, dus als ik ene koop dan zou ik die ook privé kopen.
Ik heb niet zo veel professioneel vervoer nodig, meeste is voor eigen verplaatsing & de kleine van & naar school en wat klantjes occasioneel.
Totale kilometers op jaarbasis gaan mss slechts 5 a 7000 km bedragen.
Naar leasing to zat ik te kijken naar iets in het formaat van een peugeot partner / opel combo. Gewoon een klein camionetje is voor mij meer dan genoeg.
Maar is leasen nuttig als je weinig km doet of haal je daar geen waarde uit en betaal je op het einde van de rit gewoon té veel voor een auto die nooit van jezelf is?
2025 bedoel je wellicht?@anders.
Volgens mij gaan er in december 2015 nog veel klassieke wagens worden ingeschreven
2025 bedoel je wellicht?
En dat zullen wellicht tweedehandswagens zijn dan. Want als je in 2025 nog een nieuwe ICE wilt kopen denk ik dat je een ongelofelijk harde afschrijving gaat hebben.
Ik denk dat de ICE wagens in de privé nog voor geruime tijd als zoete broodjes over de toonbank zullen gaan hoor. En dat is waar al die lease wagens uiteindelijk terecht komen. PHEV privé ... jah ... sowieso een lastige.Ik denk dat alle PHEV's nog een veel harde afschrijving hebben ;-)