De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Dat die middentunnel stopt is inderdaad een minpunt. Een open middenstuk draagt nooit bij tot een cockpitgevoel.
Het zal misschien nog een render zijn, maar ik denk niet dat het uiteindelijke resultaat nog zoveel zal verschillen.

Dat scherm wordt volgens mij zeker een blijver. Als je grote schermen wilt, moet je toch dat oude dashboard opgeven. Ik ben ook niet tegen grote schermen zoals dat. Mijn vrouw rijdt met een CLA van het werk, die schermen werken supergoed en zijn duidelijk af te lezen. Ook in zon.
De Taycan doet het daar ook wel goed en ik denk dat het nieuwe digitale scherm voor de EQS ook een hebbeding wordt.

De stoelbediening in de deur is wel shocking, iets wat normaal Mercedes typeert.
IX is al productie, geen renders meer. Er circuleren ook al wat perswagens.
Ge kunt die nog niet kopen natuurlijk, maar 't is finaal, spijtig genoeg.

En euuh ...
20c0056-002-5291dc.jpg

Da's ongeveer zelfde hoeveelheid scherm, maar toch veel beter ingewerkt hoor.
Als ze echt die'n toer op willen, dan doet Merc het gewoon beter dan gewoon een TV muurbeugel op het dash te gooien. :cautious:

Oh boy ... nooit gedacht dat ik Benz zou verdedigen boven BMW in gelijk welke conversatie. Zo ver is het dus gekomen. 😓

Zoals eerder getypt, binnen dit en een aantal jaar hoop ik m'n huidige 5 te kunnen vervangen met de huidige 5 PHEV LCI. En hopelijk verbeterd het tegen dat die ingewisseld moet worden of, zoals ik het nu zie, blijf ik er wss liever gewoon langer mee rond bollen lijkt mij dan.
Basically, ik kan dus hopen dat men de aankomende i5 niet volledig om zeep krijgt (en dan hopen dat dit nog een optie is tegen binnen zoveel jaren).

Ja, maar ik bedoel schermen met een plastic afdekking errond zoals bij de Golf of Audi. Is ook wel mooi, vooral bij Audi, maar dan boet je ruimte in.

Oh boy ... nooit gedacht dat ik Benz zou verdedigen boven BMW in gelijk welke conversatie. Zo ver is het dus gekomen. 😓

Alleen een blinde fanboy doet dat niet.
Voor mij heeft elk merk zijn charme, als autoliefhebber is er geen beste. Alleen mis ik dat op dit forum soms een beetje :)

Wat zegt de Wet?​

Het spreekt voor zich dat ge niet als een randdebiel over 3 baandvakken moogt slingeren, maar zelfs dan kunnen ze u nog altijd niet beboeten omdat ge aant videochatten zijt op uw iPad. Enkel omdat ge het voertuig niet in de hand hebt.
Volgens de wegcode moet je je voertuig altijd volledig onder controle kunnen houden.

IX is al productie, geen renders meer. Er circuleren ook al wat perswagens.
Ge kunt die nog niet kopen natuurlijk, maar 't is finaal, spijtig genoeg.

En euuh ...
20c0056-002-5291dc.jpg

Da's ongeveer zelfde hoeveelheid scherm, maar toch veel beter ingewerkt hoor.
Als ze echt die'n toer op willen, dan doet Merc het gewoon beter dan gewoon een TV muurbeugel op het dash te gooien. :cautious:

Zoals eerder getypt, binnen dit en een aantal jaar hoop ik m'n huidige 5 te kunnen vervangen met de huidige 5 PHEV LCI. En hopelijk verbeterd het tegen dat die ingewisseld moet worden of, zoals ik het nu zie, blijf ik er wss liever gewoon langer mee rond bollen lijkt mij dan.
Basically, ik kan dus hopen dat men de aankomende i5 niet volledig om zeep krijgt (en dan hopen dat dit nog een optie is tegen binnen zoveel jaren).
Dit is voor mij exact het interieur waarvan we binnen 10-15j gaan zeggen: what were they thinking.

Haal die schermen weg en dat kan uit een ‘70 Amerikaan komen. Verschrikkelijk gewoon. Barok hoort niet in een auto, of het moet een Spyker zijn

Dit is voor mij exact het interieur waarvan we binnen 10-15j gaan zeggen: what were they thinking.

Haal die schermen weg en dat kan uit een ‘70 Amerikaan komen. Verschrikkelijk gewoon. Barok hoort niet in een auto, of het moet een Spyker zijn
Bwah,het zijn net de schermen die me geen bal kunnen schelen. Allemaal gadgets em zeer tijdsgebonden items om de consumptie aan te wakkeren. En te verdoezelen waar het in een auto echt om draait. Dat jij het gn mooi interieur vind id zeker uw recht. Maar een 70ies interieur ziet er toch wel ferm anders uit. Recent nog in 1 gezeten van 40/50j oud? Bljkbaar niet.

Volgens de wegcode moet je je voertuig altijd volledig onder controle kunnen houden.

Als die man stil stond moet die dat gewoon protesteren, dat wint ge twee vingers in de neus in de rechtbank.

Ja, maar ik bedoel schermen met een plastic afdekking errond zoals bij de Golf of Audi. Is ook wel mooi, vooral bij Audi, maar dan boet je ruimte in.

Alleen een blinde fanboy doet dat niet.
Voor mij heeft elk merk zijn charme, als autoliefhebber is er geen beste. Alleen mis ik dat op dit forum soms een beetje :)

Bij mij storen vooral alle ronde elementen in het interieur van een Merc.
Maar voor de rest is de display wel veel knapper ingebouwd dan op zo'n IX vanuti die link, vind ik.

Denk dat ze allemaal een beetje te veel naar Tesla gekeken hebben...

Als die man stil stond moet die dat gewoon protesteren, dat wint ge twee vingers in de neus in de rechtbank.
Het punt is natuurlijk dat dit uw stelling onderuit haalt dat men u niet kan beboeten als ge al rijdend met een I-pad aant videochatten zijt omdat het geen GSM zou zijn. Dat is onzin.

Het punt is natuurlijk dat dit uw stelling onderuit haalt dat men u niet kan beboeten als ge al rijdend met een I-pad aant videochatten zijt omdat het geen GSM zou zijn. Dat is onzin.
Ik herhaal: het gebruik van een iPad is volgens de wet niet verboden gezien dat geen telefoontoestel is. Dat is ook de absurditeit van die wetgeving, namelijk dat ze specifiek op het in de hand houden van een telefoontoestel geschreven is.
Als gij morgen uw boterhammen opeet terwijl ge aan het rijden zijt, dan moet ge al aan het zwalpen over de weg zijn voor ze u een boete kunnen geven. Daarom dat ik zeg dat die mens dat gewoon moet protesteren, er is namelijk geen bewijs of aanleiding dat hij geen controle over zijn voertuig heeft. Ze schrijven hem een PV uit louter gebaseerd op het vermoeden dat hij mogelijks zijn voertuig niet in de hand heeft, dat is gewoon quatsch.

Dat is het interieur waarvan ik nu al denk “what were they thinking” :P

Wie had hier weer een G20 330e?
Wat is jullie verbruik ? Zowel kWh per 100km als in L?
Woon werk is +-48km (heen+terug) wel autostrade dus ik weet niet of dat elektrisch lukt? Probeer een beetje vergelijk te maken anders ruil ik de 330i terug in

Wie had hier weer een G20 330e?
Wat is jullie verbruik ? Zowel kWh per 100km als in L?
Woon werk is +-48km (heen+terug) wel autostrade dus ik weet niet of dat elektrisch lukt? Probeer een beetje vergelijk te maken anders ruil ik de 330i terug in
Als het om puur elektrisch rijden te doen is, kan je dan niet beter een EV nemen?

Ik herhaal: het gebruik van een iPad is volgens de wet niet verboden gezien dat geen telefoontoestel is. Dat is ook de absurditeit van die wetgeving, namelijk dat ze specifiek op het in de hand houden van een telefoontoestel geschreven is.
Als gij morgen uw boterhammen opeet terwijl ge aan het rijden zijt, dan moet ge al aan het zwalpen over de weg zijn voor ze u een boete kunnen geven. Daarom dat ik zeg dat die mens dat gewoon moet protesteren, er is namelijk geen bewijs of aanleiding dat hij geen controle over zijn voertuig heeft. Ze schrijven hem een PV uit louter gebaseerd op het vermoeden dat hij mogelijks zijn voertuig niet in de hand heeft, dat is gewoon quatsch.
Het is niet zinvol om 1 artikeltje uit een hele wegcode eruit te pikken en dan te zeggen dat dat ze u daar specifiek niet op kunnen beboeten.

Dat is zoals stellen dat ze u niet kunnen beboeten voor niet-werkende achterlichten als de wegcode zich zou beperken tot enkel de artikels m.b.t. het dragen van een gordel. Dan kan je wel zeggen "ja maar meneer de agent, ik draag toch mijn gordel!". Heel goed, maar je achterlichten moeten ook werken. Idem met je iPad. "Ja maar het is geen gsm!". Veel succes daarmee.

Het is nochtans niet alleen een feit, het is ook een probleem. Want het is uiteraard niet logisch dat die wetgeving zo archaisch is opgesteld dat die zich beperkt tot 1 specifiek toestel. Het zet daardoor de deur wagenwijd open voor misbruik, maar het is wel gewoon de wet.

Als de wet stelt dat ge geen pet moogt dragen in de auto, dan is het perfect legaal om een pastavergiet op uw hoofd te zetten. Als de wet stelt dat ge geen hoofddeksel moogt dragen dan sluit dat alle bedekkingen uit.

Uw punt van de lichten en de gordel gaat niet op want dat zijn 2 aparte delen van de wegcode (artikel 35 en artikel 28 + bijlage 6), dus beide vereisten zijn gespecificeerd in de wet.

Als het om puur elektrisch rijden te doen is, kan je dan niet beter een EV nemen?
Het is niet op puur elektrisch te rijden. Gewoon totaal plaatje 🙂
De e heeft een hogere aankoopprijs, maar ook hogere restwaarde normaal. Geen taxen. Moest woonwerk dan nog deels elektrisch kunnen is dat ook wat goedkoper.
Nie dat deze weg moet, denk ook niet dat hij weg mag van de vrouw des huizes 😅 Maar mij interesseert het wel

Hogere restwaarde betwijfel ik eerlijk gezegd. En de leasingmaatschappijen lijken er ook wel aan te twijfelen, EV's zijn goedkoper te leasen dan hun gelijkwaardige hybride versie.

En hybride rijden (zowel elektrisch als op benzine) zal ook goedkoper uitkomen.

Het is nochtans niet alleen een feit, het is ook een probleem. Want het is uiteraard niet logisch dat die wetgeving zo archaisch is opgesteld dat die zich beperkt tot 1 specifiek toestel. Het zet daardoor de deur wagenwijd open voor misbruik, maar het is wel gewoon de wet.

Als de wet stelt dat ge geen pet moogt dragen in de auto, dan is het perfect legaal om een pastavergiet op uw hoofd te zetten. Als de wet stelt dat ge geen hoofddeksel moogt dragen dan sluit dat alle bedekkingen uit.

Uw punt van de lichten en de gordel gaat niet op want dat zijn 2 aparte delen van de wegcode (artikel 35 en artikel 28 + bijlage 6), dus beide vereisten zijn gespecificeerd in de wet.
Allez doe de test dan hè. Ge gaat vanaf nu consequent met een iPad tegen uw oor rondrijden. Ben eens benieuwd wat ze gaan zeggen als ze u aan de kant zetten.

Terug
Bovenaan