De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Maar ik snap zijn punt wel he. Een GLA of een CLA, dat blijft een A klasse. Zelfs tov de 320e is dat écht een categorie lager.
Als ge een 520e kunt nemen, dan zou daar bij Merc een E300E tegenover moeten staan.

Maar ik snap zijn punt wel he. Een GLA of een CLA, dat blijft een A klasse. Zelfs tov de 320e is dat écht een categorie lager.
Als ge een 520e kunt nemen, dan zou daar bij Merc een E300E tegenover moeten staan.
Hij zegt toch zelf dat die CLA en GLA in een lagere categorie ook al beschikbaar zijn. Die zitten niet in dezelfde categorie als een 520e.

Different strokes for different folks.

Ik ben van een 3 naar een 5 gegaan & I love it.
Berenod zegt van 'goh ... liever niet, wagen is mij te groot'.
Musk zegt van "I'm good ... mor tush wel MAX power!".
Colonel heeft zoiets van 'nen Benz voor mij'.

So yeah ... elk van die statements is noch juist noch verkeerd e.

Dat vergelijk tussen een CLA & een 5 reeks daarentegen ... jah ... da's echt geen vergelijk. :sneaky:

De elektrificatie van het wagenpark is een zegen (zo lijkt het toch) is voor de keuzemogelijkheden voor bedrijfswagens, op zich een positieve evolutie (voor diegenen met bedrijfswagen) in de hoop dat dit geen aanleiding zal geven tot versnelde evaluatie van VAA op termijn.

2 jaar terug dacht ik: die 3/C/A4/Passat wordt gegarandeerd een ID3/Hyundai ofzo maar kijk, een IX3 komt zowaar vaker voor.

Hij zegt toch zelf dat die CLA en GLA in een lagere categorie ook al beschikbaar zijn. Die zitten niet in dezelfde categorie als een 520e.
Absoluut, maar ik vind het raar dat er bij Mercedes geen waardig alternatief beschikbaar is.
Tov de 3 snap ik dat, die bestaat gewoon nog niet tot de C wordt vernieuwd, maar in de E is die er he.

Ik beklaag het me nu al dat het soms nipt is om in de ondergrondse parkings van centrumsteden te parkeren.

Die EQC is wel een goede deal. De hybrides worden gevaarlijk. Ik zie de VAA nog grote sprongen te maken bij niet 100% elektrisch.

Absoluut, maar ik vind het raar dat er bij Mercedes geen waardig alternatief beschikbaar is.
Tov de 3 snap ik dat, die bestaat gewoon nog niet tot de C wordt vernieuwd, maar in de E is die er he.

Er zullen nog wel c300e en c300de stockwagens te krijgen zijn. Maar wel uitlopend model weer

Het goede aan stockwagens is dat je niet moet wachten op stukken voor productie die vastzitten in het suez kanaal

De elektrificatie van het wagenpark is een zegen (zo lijkt het toch) is voor de keuzemogelijkheden voor bedrijfswagens, op zich een positieve evolutie (voor diegenen met bedrijfswagen) in de hoop dat dit geen aanleiding zal geven tot versnelde evaluatie van VAA op termijn.

2 jaar terug dacht ik: die 3/C/A4/Passat wordt gegarandeerd een ID3/Hyundai ofzo maar kijk, een IX3 komt zowaar vaker voor.
Sowieso zal er tegen 2026 wel zware veranderingen gebeuren als ze echt doorzetten dat vanaf 2026 elke nieuwe wagen in een bedrijf een EV moet zijn.
Want dan hoeft de overheid geen incentives meer te geven voor EV, dus de fiscale voordelen mogen dan allemaal wegvallen, ze gaan nog steeds EV kiezen want het kan gewoon niet anders.

Maar of ze gaan echt doorzetten in 2026 weet ik niet zo zeker. Ons land is gewoonweg niet klaar voor zoveel EV's.

Mercedes: EQC400, CLA 250e of GLA250e
BMW: 520e,320E of de IX3

Ter info: starters en lowerlevels hebben keuze uit A250e hatchback/sedan of de EQA250

Dat zegt hij niet he. GLA, CLA en 520e = zijn categorie
A250e en EQA = categorie lager

Mercedes: EQC400, CLA 250e of GLA250e
BMW: 520e,320E of de IX3

Ter info: starters en lowerlevels hebben keuze uit A250e hatchback/sedan of de EQA250

Dat zegt hij niet he. GLA, CLA en 520e = zijn categorie
A250e en EQA = categorie lager
we hebben drie niveau na starter hebben ze de keuze uit de
BMW320E of de GLA of CLA

Het niveau van de 520E en EQC daar doen ze wel 15 jaar over

Ok - je hebt gelijk.

Zijn lijstje was gewoon niet duidelijk aangezien hij ook wagens uit een lagere categorie in zijn keuzelijst opneemt :D

Ik heb dan ook de keuze uit:
Volkswagen Polo, Audi A1, Ford Fiesta, BMW iX3 en Mercedes EQC

Het "klopt" maar het is een beetje vreemd...you get the point ;)

Het is omdat ik ook categorie lager kan/mag kiezen. Maar ben altijd fan geweest van de C lijn van Mercedes en dan is de EQC de juiste keuze want de anderen zijn allen A klasses

Ok - je hebt gelijk.

Zijn lijstje was gewoon niet duidelijk aangezien hij ook wagens uit een lagere categorie in zijn keuzelijst opneemt :D

Ik heb dan ook de keuze uit:
Volkswagen Polo, Audi A1, Ford Fiesta, BMW iX3 en Mercedes EQC

Het "klopt" maar het is een beetje vreemd...you get the point ;)

Vreemde redenering dat je alleen maar groter en duurder MOET kiezen. Als je perfect tevreden bent met een A3, waarom dan een A6 nemen als die in budget past?

Vreemde redenering dat je alleen maar groter en duurder MOET kiezen. Als je perfect tevreden bent met een A3, waarom dan een A6 nemen als die in budget past?
Omdat bedrijven soms niet willen dat hun managers of directors in een te kleine wagen rijden, is image en branding

Vroeger hoorde je dat ook regelmatig eh. De sales moest de klasse van het bedrijf uitstralen, dus regelmatig hoorde je dan dat je d'office een 5 reeks onder uw gat kreeg, of je dat nu wou of niet.

Jah, ok.

Uitzonderingen op de regel zullen er altijd zijn dan é. Groter niet per se, maar duurder... We zitten hier wel in een topic dat toch voor een groot deel bestaat uit posts van autoliefhebbers, dus ik denk dat het leeuwendeel toch wel de voorkeur geeft aan een wagen die beter is uitgerust.

Er zijn er zeker die liever een 120d zullen hebben dan een 316d, of liever een 330e dan een 520e... ik behoor zelf tot die categorie. Maar als je dan een vergelijking ziet tussen een 120d en een 520d of een 116d en een 320d (én groter én sneller én beter uitgerust) dan gaan er toch weinig voor die eerste categorie kiezen lijkt mij?

Ik ken toch enkele collega's die kozen voor een goedkopere hybride wagen omdat ze de auto weinig nemen en ze met de VAA dat ze uitsparen maandelijks eens liever gaan eten of eens extra op reis willen gaan. Dat geeft hen meer voldoening. En ze hebben ook die binnenruimte niet nodig.

Iedereen bepaalt zelf hoe hij zijn leven leidt. De keuzes op dit forum zijn niet bepalend voor de totale bevolking. Dus ik kan wel begrijpen waarom iemand een A neemt ipv een 5.

Voor mij is het vooral de luxe die telt, nu zit ik wat minder in de wagen, maar als ik straks weer elke dag minsten 1 uur of meer sta aan te schuiven op een of andere ring dan wil in comfy zitten

Terug
Bovenaan