Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ga je uw huidige leasing dan niet uit doen?In het zwart nemen, zal wel meevallen denk ik. Ik vind em knap, en de GT is echt wel bereikbaar qua TCO.
Was verkocht aan de e-tron GT maar deze doet me zwaar twijfelen :/
Vind hem wel knap, maar om echt potten te breken zal de prijs ook wel moeten meevallen natuurlijk. Is daar al iets van gekend?Over full elektrisch gesproken. Dit wordt wel een topper vermoed ik: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/elektrische-kia-ev6-meer-dan-500-km-actieradius/
Ga je uw huidige leasing dan niet uit doen?
Die Kia gaat wel ruimer zijn, zeker op de achterbank. Geen idee of je kinderen hebt. e-tron GT is ook dubbel zo duur.
Qua looks sowieso de e-tron gt voor mij.
Yes, staan op de BE site: https://www.kia.com/be/nl/modellen/ev6/ontdekken/Vind hem wel knap, maar om echt potten te breken zal de prijs ook wel moeten meevallen natuurlijk. Is daar al iets van gekend?
Dat valt idd best mee voor het topmodel.Yes, staan op de BE site: https://www.kia.com/be/nl/modellen/ev6/ontdekken/
Ruwweg 44K/54K/64K voor instapper, midrange en topmodel respectievelijk.
Topmodel heeft 584PK, >500km range en 0-100 in 3.5. Ook gegeven de interieur- en kofferruimte vind ik dat een sterke aanbieding.

Precies wel dezelfde toeleverancier van instrumentenpaneel als MercedesYes, staan op de BE site: https://www.kia.com/be/nl/modellen/ev6/ontdekken/
Ruwweg 44K/54K/64K voor instapper, midrange en topmodel respectievelijk.
Topmodel heeft 584PK, >500km range en 0-100 in 3.5. Ook gegeven de interieur- en kofferruimte vind ik dat een sterke aanbieding.
Het is wel het type wagen waardoor de premiummerken het lastig gaan krijgen.Precies wel dezelfde toeleverancier van instrumentenpaneel als Mercedes
Not my kind of tea, maar zeker geen lelijke wagen. Bij Kia maken ze de laatste tijd wel aantrekkelijke wagens. Zeker voor dat geld krijg je precies wel veel wagen.
Het is ook geen concurrentie voor een taycan. Totaal ander type auto.Het is wel het type wagen waardoor de premiummerken het lastig gaan krijgen.
Om het héél cru te zeggen:
Hij laadt even snel op als een Taycan. Hij is (een pak) sneller als een Taycan. Hij is praktischer als een Taycan. En hij gaat de helft kosten he (voor +- soortgelijke opties).
Dan schiet er nog looks en rijgedrag over. Het eerste is persoonlijk (al zullen de meesten de Taycan wel knapper vinden), het 2e is nog te bezien (al vermoed ik dat de Taycan hier ook wel beter in scoort).
Het lijkt echt een héél straf pakket te worden. Zeker als die 64k full option is.
Klopt, maar de Taycan is momenteel zowat het EV-summum he... En als die het op zoveel vlakken al moet afleggen tegen (inderdaad) Een KIA...Het is ook geen concurrentie voor een taycan. Totaal ander type auto.
Lijkt me een beetje als een herkansing van de stinger.Het is wel het type wagen waardoor de premiummerken het lastig gaan krijgen.
Om het héél cru te zeggen:
Hij laadt even snel op als een Taycan. Hij is (een pak) sneller als een Taycan. Hij is praktischer als een Taycan. En hij gaat de helft kosten he (voor +- soortgelijke opties).
Dan schiet er nog looks en rijgedrag over. Het eerste is persoonlijk (al zullen de meesten de Taycan wel knapper vinden), het 2e is nog te bezien (al vermoed ik dat de Taycan hier ook wel beter in scoort).
Het lijkt echt een héél straf pakket te worden. Zeker als die 64k full option is.
Vergelijking met Taycan was omdat dit (imo) momenteel dé beste EV is die je kan krijgen. Samen met de Model S voor bepaalde punten dan.Lijkt me een beetje als een herkansing van de stinger.
En itt die andere kan deze wel potten breken.
Nee vergelijking met de taycan snap ik wel niet goed. Het vermogen is weer zo een leuke gimmick, daar koop je hem niet voor.
Dus daar zal de koper geen aandacht aan besteden. En een persoon die in de markt is voor een taycan zal hier zelfs nog niet eens naar omkijken.
). En de andere merken al helemaal, er is momenteel geen enkel pakket dat ik gelijkwaardig inschat. De Mustang Mach-e GT die eraan komt is zowat de enige die in de buurt komt.Waarom is de taycan dan volgens u de beste EV en doet de Kia het dan ineens beter? Want er zijn nog auto's die goedkoper, sneller en praktischer zijn dan een taycan. De Kia is niet de eerste die 0-100 kan in die tijden.Vergelijking met Taycan was omdat dit (imo) momenteel dé beste EV is die je kan krijgen. Samen met de Model S voor bepaalde punten dan.
En dan blijkt dat Hyundai/KIA hier eigenlijk een pakket kunnen neerzetten met quasi dezelfde technologie in. Als ze het kunnen waarmaken komt hij zelfs in de buurt van de Taycan Turbo he...
Maar ik denk inderdaad niet dat Porsche nu schrik moet hebben van KIA/Hyundai. Maar de e-tron GT wordt wel moeilijker te verkopen (zie @eniac bvb). En de andere merken al helemaal, er is momenteel geen enkel pakket dat ik gelijkwaardig inschat. De Mustang Mach-e GT die eraan komt is zowat de enige die in de buurt komt.
Moest deze (of de ioniq 5) nu al beschikbaar geweest zijn, dan had hier hoogst waarschijnlijk ook geen iX3 gestaan.
Laadsnelheid en range. Die 800V is toch wel een gamechanger. Voorlopig is Tesla de enige met een betere aandrijving, maar die missen dan (naar mijn mening) weer de afwerking. Dat kunnen we natuurlijk nog niet echt beoordelen van de KIA, maar heb er wel vertrouwen in.Waarom is de taycan dan volgens u de beste EV en doet de Kia het dan ineens beter? Want er zijn nog auto's die goedkoper, sneller en praktischer zijn dan een taycan. De Kia is niet de eerste die 0-100 kan in die tijden.
I know, 't is idd zuurder nu. Voor mij ni anders e, heb het hier wel al enkele keren aangehaald gelove'k.@ThekillingGoku , natuurlijk moet je dat zelf uitmaken.
Maar zoals afgelopen jaar, ik heb bijna niet in de auto gezeten en het zal post corona, 1 a 2 dagen per week zijn. Dus ben ik nog minder geneigd om bij te leggen en meer om naar full elektrisch te gaan (Al vind ik sommige hybrides wel gruwelijke machines).
I know, 't is idd zuurder nu. Voor mij ni anders e, heb het hier wel al enkele keren aangehaald gelove'k.
Maar als ik er iets aan te zeggen heb blijf ik bij een PHEV zolang het kan ze.
Als de huidige 30e weg moet zou ik liefst vervangen met terug een 30e.
Zoals ik het nu zie, gewoon switch van base naar LCI model waar mogelijk.
Dat electrisch gedoe wil ik dan ook zo lang mogelijk van gespaard blijven.
Zeker onder de huidige levensstijl ... thuis niet kunnen opladen maakt de wagen gewoon een ambetant ding. Voor die weinige km die ge nog doet constant die batterij in de gaten houden & dan om de zoveel tijd wat uren gaan verdoen aan een of andere random charger who knows where. No tnx.