De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
545e? Uiteraard wel wat saaier :)
Ja, heb ik ook aan gedacht, of zelfs de 530e. Mijn vaste garage heeft ook een heel knappe X5 45e staan, is ook wel een optie. Alleen, bij veel km's zullen die qua verbruik ook wel weer tegenvallen.

Ik wil wel eens iets sportiever (ook qua looks), waarom lepelen ze die 45e niet in die nieuwe 4 serie eigenlijk, dat zou ideaal zijn.

Afschrijven zal idd op 4 of 5 jaar zijn. En idd, ik denk ook dat het nu of nooit meer is om nog een iets of wat potente ICE auto te kopen.

Net daarom, ik vind het nog te vroeg om echt FEV te gaan en in de Hybrids vind ik precies mijn goesting niet.
Ik denk wel dat nu het ideale moment is om een BEV te kopen. De fiscale voordelen gaan nooit groter worden dan nu.
En de restwaardes zijn ook nog steeds supergoed, eenmaal het aanbod groter is en meer mensen er mee rondrijden zullen die restwaardes ook weer gelijk zijn met diesels/benzines vroeger (tegenwoordig schrijven die beetje te hard af natuurlijk).

Ik denk wel dat nu het ideale moment is om een BEV te kopen. De fiscale voordelen gaan nooit groter worden dan nu.
En de restwaardes zijn ook nog steeds supergoed, eenmaal het aanbod groter is en meer mensen er mee rondrijden zullen die restwaardes ook weer gelijk zijn met diesels/benzines vroeger (tegenwoordig schrijven die beetje te hard af natuurlijk).
akkoord dat het fiscaal interessanter dan ooit zal zijn, maar qua aanbod, aankoopprijs en gebruiksgemak/netwerk is het toch nog steeds ondermaats en beperkt imo.

Omdat ik nog NEDC 2 mag gebruiken komt die uit rond €270, dat valt nog goed mee. Ook voor de 2.0 TDI 150pk.

Een hybride was qua VAA interessanter geweest, maar ik wil absoluut geen SUV en heb graag een ruime wagen. Enige echte optie was dan een Superb, maar dan kreeg ik de comfort zetels niet in budget, wat met 55k km (40k met corona) per jaar wel van belang is voor mij.
Valt goed mee dan inderdaad.

Wij zitten met en CO2 grens van 125 gr. Nu 135gr denk ik (hogere level), dus het is al snel hybride/elektrisch dan.
Zal zien, moet nog 6 maanden wachten met bestellen en voor mij dringt het ook niet. Ben nog steeds blij met mijn Arteon, Mss omdat ik nog nooit zo weinig gereden heb natuurliijk :D.

Maar als ik de lijst van nu bekijk ga ik wel FEV gaan. Moet met matig thuis laden wel overal geraken denk ik, en anders nemen we de bedrijfswagen van mijn vriendin die wel een benzinemotor heeft...

Valt goed mee dan inderdaad.

Wij zitten met en CO2 grens van 125 gr. Nu 135gr denk ik (hogere level), dus het is al snel hybride/elektrisch dan.
Zal zien, moet nog 6 maanden wachten met bestellen en voor mij dringt het ook niet. Ben nog steeds blij met mijn Arteon, Mss omdat ik nog nooit zo weinig gereden heb natuurliijk :D.

Maar als ik de lijst van nu bekijk ga ik wel FEV gaan. Moet met matig thuis laden wel overal geraken denk ik, en anders nemen we de bedrijfswagen van mijn vriendin die wel een benzinemotor heeft...
Wij zitten ook met zo'n CO2 grens (125gr) al weet ik niet in hoeverre dat allemaal behouden blijft want de car policy/mobility policy wordt momenteel volledig herwerkt richting CO2-neutraal.

Wij zitten ook met zo'n CO2 grens (125gr) al weet ik niet in hoeverre dat allemaal behouden blijft want de car policy/mobility policy wordt momenteel volledig herwerkt richting CO2-neutraal.

Hier exact hetzelfde. Car policy is op de schop, denk op veel plaatsen. Enkel in geval van nood kan je momenteel bestellen.
Maar als die regels leidend zijn, dan komen we goed weg... Om dit moment zijn er wel zeer mooie auto's te bestellen als hybride en elektrische (voor ne gewone mens zoals ik toch).

Het lijkt erop dat minder dan 35k km/jaar het benzine hybride of elektrisch moet zijn en erboven moet je naar diesel hybride.

Hier exact hetzelfde. Car policy is op de schop, denk op veel plaatsen. Enkel in geval van nood kan je momenteel bestellen.
Maar als die regels leidend zijn, dan komen we goed weg... Om dit moment zijn er wel zeer mooie auto's te bestellen als hybride en elektrische (voor ne gewone mens zoals ik toch).

Het lijkt erop dat minder dan 35k km/jaar het benzine hybride of elektrisch moet zijn en erboven moet je naar diesel hybride.
Als ge specifiek naar diesel PHEV zoekt dan zal je wss niet veel keuze hebben. De meeste zijn denk ik wel naft PHEV.
De meeste PHEV's worden ook niet echt aangeprijst met hun ICE motor, dus je moet meestal er al van op de hoogte zijn, dus de meesten zullen daar nooit naar kijken.

Heb het eerder hier wel al eens getypt ... m'n patron z'n Q7 is diesel PHEV, benz deed 300de, maar tegenwoordig ook niet meer noodzakelijk, dan bij BMW is het allemaal naft PHEV, maar tegelijkertijd staan al die modellen naast elkaar als keuze, onafhankelijk de ICE motor die achter de E motor zit.
So yeah ... of er echt zoveel naar gekeken wordt ... dunno.

ja, ik dacht er ook aan op het moment dat ik aan het typen was, maar goed, het moet ook niet té zot worden natuurlijk :p

En het verbruik blijft natuurlijk wel een belangrijke factor. Ik zit nu al, met mijn niet al te lichte voet, met mijn 530D aan 8.1L, met een 440i ga ik aan 15L zitten vrees ik. Dat is toch wat te zot om (in normale omstandigheden) 30-40k km's per jaar te doen. Daarnaast denk ik ook dat die 440i voor dergelijk gebruik wat té nerveus is.

330e? Misschien komt er nog een 430e?

Ik ging normaal voor een nieuwe 4 reeks gaan, maar het model spreeekt me totaal niet aan. De 5 reeks vind ik wat te ‘oud’, met wat moet ik dan binnen 10 jaar rijden bij wijze van spreken.. SUV zegt me niets.

Wou sowieso iets zwaarder dan mijn vorige 320d, een 330i is maar 4 cilinder tegenwoordig, vond dat wat jammer om daar dan geld in te steken (zonder echt voordeel). 340i heb ik niet echt naar gekeken, omdat ik zoiets had, waarom daarvoor kiezen als de hybride fiscaal zo voordelig is, en ‘bijna’ even krachtig is? (Moet er wel bij zeggen dat ik op zoek ben naar een ‘oude’ BMW 6 cilinder, om dan wat het genot van een 6 cilinder te hebben, maar dat hoeft voor mij niet een daily te zijn.)

En moet zeggen beklaag het mij niet, wat een topauto! Voor mij is deze trouwens al vrij ‘krachtig’, ik moet mij inhouden.. zal wel wat eruit gaan met de tijd sowieso.
:love:

Nu, als je van een 5 naar een 3 moet, is dat misschien wel downscalen.. dus dan inderdaad eventueel een 530e/545e, maar dat is toch een gans andere rijstijl dan een 3 of 4.

Laatst bewerkt:
Nu, als je van een 5 naar een 3 moet, is dat misschien wel downscalen.. dus dan inderdaad eventueel een 530e/545e, maar dat is toch een gans andere rijstijl dan een 3 of 4.
Downscalen, dat zal wel meevallen.

Als ze het gegeven bedrijfswagen afschaffen en sommige met een 5 lease naar een 308 privé gaan, die scalen pas down.

330e? Misschien komt er nog een 430e?

Ik ging normaal voor een nieuwe 4 reeks gaan, maar het model spreeekt me totaal niet aan. De 5 reeks vind ik wat te ‘oud’, met wat moet ik dan binnen 10 jaar rijden bij wijze van spreken.. SUV zegt me niets.

Wou sowieso iets zwaarder dan mijn vorige 320d, een 330i is maar 4 cilinder tegenwoordig, vond dat wat jammer om daar dan geld in te steken (zonder echt voordeel). 340i heb ik niet echt naar gekeken, omdat ik zoiets had, waarom daarvoor kiezen als de hybride fiscaal zo voordelig is, en ‘bijna’ even krachtig is? (Moet er wel bij zeggen dat ik op zoek ben naar een ‘oude’ BMW 6 cilinder, om dan wat het genot van een 6 cilinder te hebben, maar dat hoeft voor mij niet een daily te zijn.)

En moet zeggen beklaag het mij niet, wat een topauto! Voor mij is deze trouwens al vrij ‘krachtig’, ik moet mij inhouden.. zal wel wat eruit gaan met de tijd sowieso.
:love:

De nieuwe 4 is natuurlijk nu toch wat exclusiever dan de 3. De tijd dat de 3 en 4 quasi identiek waren is toch voorbij. Ze positioneren hem nu duidelijk een trapje hoger.

En van mij mag het idd wel eens wat sportiever. Pas op, mijn 530D met XDrive rijdt fantastisch en is echt snel, maar het blijft natuurlijk een grote Touring.

De nieuwe 4 is natuurlijk nu toch wat exclusiever dan de 3. De tijd dat de 3 en 4 quasi identiek waren is toch voorbij. Ze positioneren hem nu duidelijk een trapje hoger.

En van mij mag het idd wel eens wat sportiever. Pas op, mijn 530D met XDrive rijdt fantastisch en is echt snel, maar het blijft natuurlijk een grote Touring.
Hoe positioneren ze hem hoger? Het interieur blijft bvb toch gewoon een exacte kopie?

Hoe positioneren ze hem hoger? Het interieur blijft bvb toch gewoon een exacte kopie?
Qua interieur is het idd hetzelfde, maar exterieur en qua rijgedrag is het toch gewoon een heel andere auto. Daar waar vroeger de 4 en 4GC gewoon quasi alles overnamen van de 3 qua design, is dit nu gewoon een heel ander ontwerp toch?

Als ze nu begot eens nen 345e of 445e zouden maken!
Dat zouden pas beesten zijn binnen de fiscaal interessante wagens!

Zal natuurlijk wel wat prijsverschil op gaan zitten, tussen de 330e een 320e zit technische eigenlijk geen verschil op, maar de 45e aandrijflijn komt wel ineens met de 6-cylinder, een heel ander beestje qua rijbeleving naar soepelheid, koppel (en prijs) toe.

Als ze nu begot eens nen 345e of 445e zouden maken!
Dat zouden pas beesten zijn binnen de fiscaal interessante wagens!

Zal natuurlijk wel wat prijsverschil op gaan zitten, tussen de 330e een 320e zit technische eigenlijk geen verschil op, maar de 45e aandrijflijn komt wel ineens met de 6-cylinder, een heel ander beestje qua rijbeleving naar soepelheid, koppel (en prijs) toe.
En hoezo is daar vraag naar?

Als hij er niet is, kan er geen vraag naar zijn hé.
:unsure:

Ik denk wel dat er dergelijke zullen aankomen.. of wel gaan ze dat sparen voor de meer M-versies.
Gezien het gat onder de motorkap bij de iX3, vermoed ik dat de volgende M een AWD ev gaat zijn. Ofwel de iX3M ofwel de i4M gok ik.

zie hierboven, ik twijfel voor een 430D omdat het fiscaal niet echt interessant is, vaak kiezen mensen daarom voor een 330e of 530e-545e. Mocht de 4 in 30e of 45e, no brainer gewoon.
Ik bedoelde een 345 of 445e, ik betwijfel echt sterk of daar grote vraag naar is hoor. Het gros van de 330e’s worden nu in lease genomen. Om dan een zes in lijn hybride met een ton vermogen te nemen, dat lijkt me niet waarschijnlijk. Het lijkt me interessanter om een 320e of 420e te nemen, die eerste bestaat al en die tweede gaat er volgens mij ook wel komen.

Terug
Bovenaan