De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Als je de cijfers vergelijkt met alle verkopen van https://autotijd.be/verkoopcijfers/belgie/2021/januari

Voor de top 10 is de bedrijfswagen verkoop
Audi 81%
BMW 79%
Of 1 op 5 particulier

Mercedes 76%
Volvo 75%
Of 1 op 4 particulier
Nu nog van de particulieren weten hoevel % daar via leasing is en we zijn er.
Laat wel zien dat deze merken leven van de leasing en dat veel jobs verdwijnen als ze deze zouden wegnemen uit de belgische verloningsstructuur. Ik zal in elk geval geen nieuwe van deze merken kopen. Een auto moet mij van plaats A naar B brengen en voor de 10-15000km die ik post corona zal rijden is met dat niet veel geld waard.

Nu nog van de particulieren weten hoevel % daar via leasing is en we zijn er.
Laat wel zien dat deze merken leven van de leasing en dat veel jobs verdwijnen als ze deze zouden wegnemen uit de belgische verloningsstructuur. Ik zal in elk geval geen nieuwe van deze merken kopen. Een auto moet mij van plaats A naar B brengen en voor de 10-15000km die ik post corona zal rijden is met dat niet veel geld waard.

Die merken leven vooral van bedrijfswagens.
Als ik de aantallen particulier verkopen sorteer is de top 7

Ford 1439
Peugeot 1393
VW 1278
Citroën 1188
Opel 1002
Toyota 989

Als je zelf niet betaalt dan komt premium in beeld. Als je je portemonnee zelf moet opentrekken gaat een mens zich toch anders gedragen.

Ford 1439
Peugeot 1393
VW 1278
Citroën 1188
Opel 1002
Toyota 989

Als je zelf niet betaalt dan komt premium in beeld. Als je je portemonnee zelf moet opentrekken gaat een mens zich toch anders gedragen.
En toch staat VW er tussen, ondanks de premium prijs.

Dwaze schapen zijn we.

Ford 1439
Peugeot 1393
VW 1278
Citroën 1188
Opel 1002
Toyota 989

Nu, in praktijk zegt dat niks natuurlijk. De meeste mensen met hoge inkomens hebben bedrijfswagens, stel dat bedrijfswagens afgeschaft worden, wil dat nog niet persé zeggen dat die groep plots een ander merk zouden kopen.

Nu, in praktijk zegt dat niks natuurlijk. De meeste mensen met hoge inkomens hebben bedrijfswagens, stel dat bedrijfswagens afgeschaft worden, wil dat nog niet persé zeggen dat die groep plots een ander merk zouden kopen.

Het omgekeerde kan ook, dat mensen met een hoger inkomen geen nood zien in hogere prijzen en tevreden zijn met een degelijke auto zonder merkidentiteit. Bv managers die verplicht worden om een bedrijfswagens uit specifieke merken te kiezen.

We kunnen alleen veronderstellen. De cijfers hebben we wel.

Goh er gaan er zeker en vast bij zijn, maar als je naar de inschrijvingscijfers over heel Europa kijkt zie je toch het aandeel van de premiums zakken in de ranglijst in vergelijking met ons land.

Ondertussen al 2 weken met mijn "nieuwe" bedrijfswagen aan het rondrijden (is de oude van een collega, stond op de parking en dat was veel beter dan wat er op stock snel leverbaar was)

BMX X1 18d F48
Phytonic Blau
Verwarmde sportzetels met lendensteun
LED koplampen
Panodak
Verwarmd stuur
Professional NAVI
HUD
elektrische koffer
elektrische trekhaak
Keyless entry & keyless go
Harman/Kardon
Extra grote tank

Moet zeggen dat ik er aangenaam verrast van ben, ik ben normaal verre van een SUV-liefhebber maar dit rijdt, zelfs voor FWD, verbazend fijn.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ford 1439
Peugeot 1393
VW 1278
Citroën 1188
Opel 1002
Toyota 989

Ik rij reeds een niet premium merk als bedrijfswagen eh. De premium merken hadden niks in mijn budget of je moet tevreden zijn met een ' botsautotje' ala BMW (X)1, Mercedes (CL)A of Audi A3 of een model hoger met halogeenlampen en een lege optielijst en dergelijke. De kwaliteit zal er wel zijn, maar ik heb de auto geslecteerd op beschikbare ruimte en dan vooral voor de achterste passagiers (voor mijn 8 jarige zoon dus). Dat er wat opties zijn zoals matrix led lampen, volledig digitale cockpit ed is dan mooi meegenomen.

Ik rij dus een VW Arteon R-line DSG (2.0TDI) omdat dat een wat langere wielbasis heeft en veel beenruimte achterin.

Mijn pa rijdt sinds mijn 7j met BMW en nooit bedrijfswagen gehad.
Nu goed die krijg ruime kilometervergoeding en als je 30-40k km/ jaar doet voor het werk dan is dat ook wel handig :p

Mijn A4 avant zou een tank van 54l hebben maar nog nooit meer dan 45l kunnen tanken hoewel hij aangeeft dat er nog maar voor 50km in de tank zit. :unsure: (verbruik 5.5-6l / 100 km)

Had je geen 330i gekocht met het budget van je werkgever?
Dat was bij de vorige "werkgever", wat kort gezegd een falend kmo'tje was dat veel valse beloftes heeft gemaakt en mij systematisch te laat betaalde en mijn extralegale voordelen nooit heeft voldaan. Veel grote schijn en opgepoetste boeken, maar weinig substantie.

Bij de huidige hebben we zeer grote kortingen bij de premium merken (onderdeel van een grote internationale groep), maar omdat ik op 2 weken iets moest ingeschreven hebben moest het een stockwagen zijn. Die fleet condities zijn daar niet op geldig en wat er beschikbaar was was echt vrij triestig (Superb 1.6 met amper opties, de nagel aan mijn doodskist aka Passat met nog minder opties, een 316d met enkel business pack of een mondeo vignale hybrid van 50k).

Dit was eigenlijk een ideale oplossing want die is prima uitgerust, rijdt top en het geeft de ruimte om als de tijd rijp is een mooie configuratie te bestellen wanneer de voorwaarden ideaal zijn. En het is geen Vortwagen.

Mijn A4 avant zou een tank van 54l hebben maar nog nooit meer dan 45l kunnen tanken hoewel hij aangeeft dat er nog maar voor 50km in de tank zit. :unsure: (verbruik 5.5-6l / 100 km)
Als je héél veel geduld hebt krijg je daar 56-57l in (wel met 0km aan het tankstation beland), ik erger me daar blauw aan - slaat idd steeds af op 45l maar dat is enkel door schuimvorming, mijn vorige wagen (kia sportage) had dit ook maar nog erger.

Dat gaat niet aan dat schuim liggen. Als die door schuim aan 45l afslaat, zou je na 5 sec pauze er makkelijk weer 7 liter ofzo moeten bij kunnen tanken vooraleer er weer genoeg schuim is om die te laten afslaan.
Bij mijn auto's nam dat schuim altijd maximum een litertje of twee in beslag. En na 5 sec wachten om het schuim te laten oplossen kon je die dan voltanken.

Ondertussen al 2 weken met mijn "nieuwe" bedrijfswagen aan het rondrijden (is de oude van een collega, stond op de parking en dat was veel beter dan wat er op stock snel leverbaar was)

BMX X1 18d F48
Phytonic Blau
Verwarmde sportzetels met lendensteun
LED koplampen
Panodak
Verwarmd stuur
Professional NAVI
HUD
elektrische koffer
elektrische trekhaak
Keyless entry & keyless go
Harman/Kardon
Extra grote tank

Moet zeggen dat ik er aangenaam verrast van ben, ik ben normaal verre van een SUV-liefhebber maar dit rijdt, zelfs voor FWD, verbazend fijn.
Wat een grap. Altijd vag liggen bashen. En nu lovend zijn over een x1 fwd diesel instappertje... Had je hier ook niet verkondigd dat ge u een ketel met 500/600pk ging aanschaffen??

Dat gaat niet aan dat schuim liggen. Als die door schuim aan 45l afslaat, zou je na 5 sec pauze er makkelijk weer 7 liter ofzo moeten bij kunnen tanken vooraleer er weer genoeg schuim is om die te laten afslaan.
Bij mijn auto's nam dat schuim altijd maximum een litertje of twee in beslag. En na 5 sec wachten om het schuim te laten oplossen kon je die dan voltanken.
Mss combinatie met ontluchting, vul soms ook tot helemaal boven dus met een stukje leiding erbij. Niet dat het zo belangrijk is in feite.

Wat een grap. Altijd vag liggen bashen. En nu lovend zijn over een x1 fwd diesel instappertje... Had je hier ook niet verkondigd dat ge u een ketel met 500/600pk ging aanschaffen??
Den dag dat VAG een wagen kan maken die half zo goed stuurt als die X1 zal ik het laten weten, maar zolang ze die bagger dsg en een chassis van chocomousse gebruiken zal het er niet in zitten.
Instapdiesel is het ook niet, 2l 150pk. De instapper is de 16d 1500cc.
Ik klaag alleszins niet over mijn aanloopwagen, zeker gezien hij behoorlijk wat comfortopties heeft. En hij rijd effectief veel beter dan ik verwacht had. Niet zo goed als een rwd Bmw, maar honderd keer beter dan eender welke badgetuned skoda. En de zetels zitten pakken beter dan de marteltuigen die ze bij VW monteren.

ik heb idd gezegd dat het jeukt om een Giulia Q aan te schaffen. Prijzen van de wagen zijn redelijk(30 a 40 voor eentje met max 70k km), biv is 2k en wegentaks is 1k. Full omnium 1500€. Dat is doenbaar. Maar het brand nergens, ze gaan er niet duurder op worden en ik wil exact de spec die ik mijn hoofd heb (Rosso competizione, handbak, kuipzetels, adaptief chassis).

Terug
Bovenaan