De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Auto staat vanaf vrijdag klaar ... maar ik mag helemaal naar Awans in Wallonië rijden om hem af te halen. Ik hoop dat ze hun uitleg in het Nederlands kunnen doen, maar ik vrees er wat voor. :p

Een e-tron. En dat deed ie helemaal vanzelf. Zijn die interfaces tegenwoordig niet allemaal hetzelfde dan? Of is er nog het onderscheid tussen A4 en alles eronder en A6 en alles erboven?
Super thanks.

Hmm denk dat die dezelfde dan zijn. Dan ga ik toch eens een beetje moeten zoeken door mijn interface want ik herken veel elementen van de e-tron inteface.

Dacht dat de e-tron de eerste was die de nieuwe user interface inluidde en de A6 2020, Q5 2021 en A4 2021 zouden die moeten delen.

Maar dat is bij andere merken ook hoor, bij mijn Mercedes A was dat ook regelmatig van 'kerel hier rij ik niet in ze'
Dat heb ik altijd met Waze :P
Standaard Waze, “eej kerel de kunnen 2s sneller op bestemming zijn als je op deze niet verharde weg gaat rijden waar ik van denk dat je zeker 50 kan rijken!”. Realiteit is dat ik daar tegen 5 per uur over zit te rijden en duizend keer naar een uitwijkstrook moet gaan omdat ik tegenliggers heb die zitten te vloeken tegen hun GSM met daarop raad het eens, Waze actief.

Denk dat ik het gevonden heb, heb de meldingen nu op "volledig" gezet want had echt alles afgezet van meldingen omdat dat rechts boven zo'n rommeltje van icoontjes aan het worden was.

Nu nog de test.

Laten jullie de GPS opstaan op het middelste? Want ik rij met het GPS kaartje voor mij en op middelste scherm staat spotify met Android auto op. Gaat deze view de melding dempen?

Deze view heb ik voor mij. Van de Android auto view kan ik geen foto vinden, maar ik zie toch nog genoeg omlijsting van de MMI interface rondom deze view dus heb wel ergens de indruk dat meldingen er wel gaan doorkomen.

20190816_104016.jpg.b909f2137a4ac3377b70730010dbc9c1.jpg

Dat heb ik altijd met Waze :p
Standaard Waze, “eej kerel de kunnen 2s sneller op bestemming zijn als je op deze niet verharde weg gaat rijden waar ik van denk dat je zeker 50 kan rijken!”. Realiteit is dat ik daar tegen 5 per uur over zit te rijden en duizend keer naar een uitwijkstrook moet gaan omdat ik tegenliggers heb die zitten te vloeken tegen hun GSM met daarop raad het eens, Waze actief.
Ik heb dat ooit is ne keer gedaan los gevolgd (bij de Golf toen), stront GPS die RNS310. (Pre Waze tijdsperk) Da was echt het begin van nen horror movie.

Ik was alleen. Het was quasi 11 u 's nachts, pikdonker, koud guur weertje. zo van die laaghangende onheilspellende mist. Los tot diep een donker bos in gereden en dan kwam je uiteindelijk uit op een bareel waar je niet door kon in the middle of nowhere in een onbekend bos. Die GPS vrolijk aan het kakelen dat ik gewoon maar rechtdoor moest rijden en dat alles wel in orde ging komen.

Vers geregend dus het semi nog verhard padje was safe, de rest: vrij discutabele staat en potentie tot vast rijden. Dus een bochtje van 180° ging ik mij niet aan wagen.

Geen kat in de geburen, alleen in den auto, in de verste verte niets te bespeuren. Sfeertje waarbij alles creepy kan gebeuren, type halve gare seriemoordenaar springt uit het niets op uw voorruit, den deze gaat niet uitstappen en zeker niet om rond 11u 's nachts nen auto staan uit te graven of ne pull onder de wielen te duwen.

Steady, steady, niet van de weg geraken, kalmpjes achteruit, oei bochtje goed inschatten, we geraken er wel. Denk kilometerke achteruit gekronkeld dat bos uit, eenmaal op de verharde weg 180° planché weg, nooit ni meer. Mijn geloof in GPS technologie heeft toen toch wel een serieuze deuk opgelopen. Tegenwoordig is em terug wat oké.

Laatst bewerkt:
Die melding van parkeerplaatsen heb ik ook in men a5, maar komt op het centrale scherm En niet op virtual cockpit.
Twijfel nu wel of hij dat altijd toont, of enkel als de gps daar ook actief staat.
Meestal heb ik daar carplay staan.

Voor mij ook tijd om nieuwe bedrijfswagen te bestellen - spannend.

De vorige keer dat ik moest bestellen waren hybride-wagens nog vrij niche, nu toch redelijk interessant.

Ik twijfel momenteel tussen:
- BMW 520ea Touring PHEV
- BMW X3 MHEV
- Audi Q5 Stronic

Ben altijd redelijk BMW & Audi-minded geweest, maar redelijk in dubio ivm PHEV tov... ja, euh, traditionele diesel dus.
Belangrijk is alleszins voldoende kofferruimte. Gebeurt wel eens dat ik doe-het-zelf-gewijs wat zaken wil vervoeren en daarvoor is dat altijd praktisch, en deze zomer komt er een kind bij kijken. Mijn vrouw heeft wel al een break, vandaar dat ik ook eerder uitkijk naar wat meer SUV-type (don't shoot me!).
Daarnaast doe ik toch 2x per jaar een buitenlandse rit van +-3.400km (heen- en terugrit), waardoor volledig elektrisch al veel minder interessant wordt, en ook PHEV al ietsje minder.

Thoughts?

Reken erop dat hybride modellen meestal een kleinere tankinhoud hebben. Als je veel lange ritten maakt is diesel en diesel hybride daardoor interessant. Heb je een tankkaart voor buitenland, dan kost het je gelukkig niet teveel extra.

Veel korte ritten zou ik sowieso benzine en benzine hybride kiezen.

Reken erop dat hybride modellen meestal een kleinere tankinhoud hebben. Als je veel lange ritten maakt is diesel en diesel hybride daardoor interessant. Heb je een tankkaart voor buitenland, dan kost het je gelukkig niet teveel extra.

Veel korte ritten zou ik sowieso benzine en benzine hybride kiezen.

Klopt. Zou dus eens moeten berekenen hoeveel extra VAA een dieselwagen mij kost en bekijken of dat niet gecompenseerd wordt door een paar extra tankbeurten in het buitenland. :unsure:

Einde januari men nieuwe wagen besteld.
Levering voorzien op 15/06/2021

Mercedes CLA 250e
Op head-Up display na heb ik alle opties kunnen aanvinken.

Heb ook test gereden met de bmw 330e maar er was een prijsverschil van 10000euro
en de Mercedes vond ik persoonlijk mooier.

Wat een discussie de vorige pagina’s.. iets met geuren en smaken zeker?

Ik heb nu zelf al met veel verschillende auto’s gereden, van licht tot zwaar, en ik ‘zweer’ momenteel bij BMW. Maar dat is gewoon mijn rijstijl denk ik, zoals sommige andere voorstanders hier wrs.

Maar om daarvoor nu andere merken ‘af te kraken’ gaat er toch wel wat over hé.

:crazy:

Einde januari men nieuwe wagen besteld.
Levering voorzien op 15/06/2021

Mercedes CLA 250e
Op head-Up display na heb ik alle opties kunnen aanvinken.

Heb ook test gereden met de bmw 330e maar er was een prijsverschil van 10000euro
en de Mercedes vond ik persoonlijk mooier.
Wel, da's logisch eh. Die 2 wagens spelen in een ander segment, waar de A een instapper is & de 3 reeks een trapje hoger geplaatst wordt.

So yeah ... die 3er zal idd kostelijker zijn. Je kan tegenwoordig natuurlijk ook een 320e krijgen, da's ineens 3K goeikoper.

CLA is nu wel niet echt een instapper meer hé, er is nog een onderscheid met de A klasse.
Maar BMW 3 is idd wel een klasse hoger.

Wel, da's logisch eh. Die 2 wagens spelen in een ander segment, waar de A een instapper is & de 3 reeks een trapje hoger geplaatst wordt.

So yeah ... die 3er zal idd kostelijker zijn. Je kan tegenwoordig natuurlijk ook een 320e krijgen, da's ineens 3K goeikoper.
CLA en 3 reeks zitten toch ongeveer in dezelfde prijsrange. Het is de hybride waar het grote prijsverschil ineens zit.

Dus eigenlijk zijt ge met een CLA sowieso int zak gezet (overdreven natuurlijk)
Een 3 reeks = A4 = C-klasse
Mercedes zit sinds de CLA met het probleem dat die quasi even groot is als de C-klasse. En qua prijs schelen ze ook niet zoveel.
Het grootste verschil tussen die 2 is de aandrijving...

Terug
Bovenaan