De Beste frituur van Vlaanderen

Op welke dag ga jij doorgaans naar de frituur?

• Maandag

Stemmen: 1 0,6%
  • Dinsdag

Stemmen: 0 0,0%
  • Woensdag

Stemmen: 9 5,8%
  • Donderdag

Stemmen: 15 9,7%
  • Vrijdag

Stemmen: 36 23,4%
  • Zaterdag

Stemmen: 17 11,0%
  • Zondag

Stemmen: 17 11,0%
  • Geen vaste dag

Stemmen: 59 38,3%

• Totaal aantal stemmers
    154
Mijn hubbie pakt altijd een frit goelash, frikandel speciaal, en bitterballen of boulet.

Ik neem meestal een kleine frit mayonaise, echte mayonaise geen zoete want zoete mayonaise vind ik persoonlijk walgelijk en niet frit waardig 😁.
Als vleesje neem ik een servela ongebakken of een frikandel of een saté met saté kruiden.
Soms neem ik een frit videe of als ik geen zin heb in frit een bicky cheese.

Mijn hubbie pakt altijd een frit goelash, frikandel speciaal, en bitterballen of boulet.

Ik neem meestal een kleine frit mayonaise, echte mayonaise geen zoete want zoete mayonaise vind ik persoonlijk walgelijk en niet frit waardig 😁.
Als vleesje neem ik een servela ongebakken of een frikandel of een saté met saté kruiden.
Soms neem ik een frit videe of als ik geen zin heb in frit een bicky cheese.

Wat is een friet goelash? Lijkt gewoon op stoovlees of is gelijk dat het frikandel/curryworst verhaal?

Bij onze huidige frituur geen satékruiden op de frieten want die kapt er teveel op. Samoeraisaus of verse tartaar. Garnaalkroket, mexicano en boulet special. Of kippeboutjes. Of een hamburger, maar die zijn daar niet zo goed. Of iets anders. Ik varieer soms.

Hier altijd mayo (niet op de frieten). Daarnaast bestel ik meestal: kipsaté, mexicano of bicky cheese. Heel af en toe een curry worst (special), garnaalkroket of stoofvlees.

als ik geen zin heb in frit
:eek:

Hier varieert het een beetje, frietjes met stoofvleessaus (soms erop, soms een potje) en eventueel mayonaise (dan is het er altijd op) en af en toe eens satékruiden. Heel soms ook eens verse tartaar.
Vleejes, varieert ook tussen: sito, berehap, platte boulet (gebakken), berepoot (al dan niet gekruid met satékruiden) en als extra deel ik altijd een koude boulet met mijn vrouw en kinderen.

En natuurlijk soms eens nen bicky, maar dan moet ik al bijna zeker zijn dat ze er goeie bicky's hebben, want dat is in veel frituren NIET het geval.

:eek:

Hier varieert het een beetje, frietjes met stoofvleessaus (soms erop, soms een potje) en eventueel mayonaise (dan is het er altijd op) en af en toe eens satékruiden. Heel soms ook eens verse tartaar.
Vleejes, varieert ook tussen: sito, berehap, platte boulet (gebakken), berepoot (al dan niet gekruid met satékruiden) en als extra deel ik altijd een koude boulet met mijn vrouw en kinderen.

En natuurlijk soms eens nen bicky, maar dan moet ik al bijna zeker zijn dat ze er goeie bicky's hebben, want dat is in veel frituren NIET het geval.

Wat is een platte boulet?

Ik ga dit lijstje hier droppen voor als er mensen op zoek zouden zijn naar frituren met meer vegetarische/vegan snacks dan de gemiddelde frituur:

Ik ga dit lijstje hier droppen voor als er mensen op zoek zouden zijn naar frituren met meer vegetarische/vegan snacks dan de gemiddelde frituur:

wilt ge die heiligschennis hier wel eens weghalen ja.

Ik ben toch al in enkele van de frituren van dat lijstje geweest. Wel nooit vegetarische/vegan zaken besteld :p

Hier is het meestal een grote friet met een mexicano, goulashkroket en gebakken boulet.
Saus doe ik er meestal zelf gewoon thuis nog op. Pikante saus van de Action ftw, beter dan de meeste samuraisauzen in de frituur.

Frituur De Locomotief in Boechout won, toen ik daar woonde, nog een Bestfrit award. Sinds ik daar weg ben zijn er nieuwe uitbaters, maar ik ben daar geen frieten meer gaan halen dus ik weet niet hoe die daar vandaag zijn.

Je mist niets, dat is achter mijn hoek en sinds dat is overgenomen is dat echt de dieperik in gegaan. Niet super slecht of zo, maar nog een schim van zichzelf. Frieten zijn “ok” at best, vleesjes soms echt te weinig gebakken, veel te kleine porties,…

Ben daar nu al een tijdje niet meer geweest, dus misschien zijn ze ondertussen verbeterd.

Het is gebeurd, er mag weer een frituur toegevoegd worden aan het lijstje: Frituur Chips uit Antwerpen.
Dit weekend langs geweest en de online reviews en kennissen die deze frituur hebben aangeraden, hebben absoluut gelijk.

Ik ging net voor sluitingstijd en moest niet zo lang aanschuiven. Mijn voorganger bestelde een "klein frietje" en dat zag er eerder een zeer grote friet uit. Ik heb dan maar een mini besteld en dat kwam overeen met een "klein frietje". Ze waren perfect gebakken. Daarnaast heb ik eens zot gedaan en de Holstein burger besteld. Dat was echt genieten.
Hier ga ik in de toekomst zeker nog eens langs wanneer ik in de buurt ben.

Hoe Friet-O-Droom vorig jaar "Beste frituur van Vlaanderen" werd, is me een raadsel. Alle onderstaande frituren zijn objectief beter:

1) Frituur Falcon - Antwerpen
2) Frituur LO - Linkeroever
3) 't Veltems friethuisje - Herent
4) Frituur Chips - Antwerpen
5) Frituur Friddl - Hoegaarden
6) Frituur Davy - Bissegem
7) Frituur S-Bocht - Overijse
8) Frituur Victor en Gerry - Overijse
9) De Frietboetiek - Oudsbergen

Laatst bewerkt:
Zondagavond is frietjesavond. Altijd een leuke afsluiter van het weekend.

Probleem is wel dat ik gewoon veel te veel eet. Soooo good.
Ik ga ook gemiddeld 3 à 4 keer per maand. Uiteraard soms eens meer, bv. als je met vrienden onderweg bent en plots stellen ze voor om frietjes te gaan halen. Dan ga ik meestal wel snel overstag :p

Maar toch beperk ik me meestal tot een "kleintje" en 2 kleine snacks of 1 grotere snack.

Voor de streekgenoten van het mondaine Aalst: de Frietmarsjang uit Erembodegem heeft een monsterscore van 19/2 ontvangen op Friet From Desire.

Ik ga er zelf ook omdat ik het handig vind om op voorhand mijn bestelling te bestellen ipv uren te wachten. Enig nadeel imo: viandellen zijn niet van Mora (en de andere zijn niet hetzelfde).

Disclaimer: gigantische pakken. Ik kan samen met mijn vrienden een week overleven op één gemiddeld pak.

10 jaar geleden:
Frituur De Brug in Wijnegem

5 jaar geleden:
Het Parelhof in Schilde, maar op een gegeven moment werden frietjes vrij slap, dus jammer.

2 jaar geleden:
't Draakske in Berchem. Man man, top friet en alles erop en eraan.

Momenteel ga ik gewoon frieten halen in Oelegem, geen idee hoe de naam is maar het smaakt.

1 keer in Schilde bij een frituur zaak frieten gaan halen en dat waren Poolse uitbaters. Slappe vette frieten, curryworst nog koud vanbinnen en zure mayo. Die waren na 3 maanden failliet.

Meestal ga ik ook op vrijdag frieten halen OF zondag.

Wat is een goede frituur voor mij?
Klantvriendelijkheid onder andere. In al de frituren hierboven (behalve de Polen) kan ik zeggen dat als ik alleen op een avond stond, dat ik aangesproken werd of een gesprek werd gehouden en niet gewoon stilte en naar voor gapen. Krokante frieten, geen slappe. Alles lekker warm, en de stoofvlees die echt goed smaakt en niet chappie van de makro precies is.

Terug
Bovenaan