De Beste frituur van Vlaanderen

Op welke dag ga jij doorgaans naar de frituur?

• Maandag

Stemmen: 1 0,6%
  • Dinsdag

Stemmen: 0 0,0%
  • Woensdag

Stemmen: 9 5,8%
  • Donderdag

Stemmen: 15 9,7%
  • Vrijdag

Stemmen: 36 23,4%
  • Zaterdag

Stemmen: 17 11,0%
  • Zondag

Stemmen: 17 11,0%
  • Geen vaste dag

Stemmen: 59 38,3%

• Totaal aantal stemmers
    154
Hoppa, er kunnen 2 frituren aan het lijstje toegevoegd worden:
  • Pat@telier - Huldenberg
    • Sympathieke moderne frietbarak. Na een goede wandeling in de mooie streek, hier een frietje met hamburger gegeten. Topper.
  • Frituur & Eethuis 't Stroatje - Bellegem
    • Een vriend uit Kortrijk liet me dit adresje testen. Blijkbaar veel kortrijkzanen die speciaal naar Bellegem rijden voor een frietje.. Dat kan niet slecht zijn. En het was ook top! Alleen jammer dat ik redelijk laat toekwam, dus geen burger "Stroatje" kunnen nemen. De frieten waren top, alsook de artisanale garnaalkroket en kipsaté.

1) Frituur Falcon - Antwerpen
2) Frituur LO - Linkeroever
3) 't Veltems friethuisje - Herent
4) Frituur Chips - Antwerpen
5) Frituur Friddl - Hoegaarden
6) Frituur Davy - Bissegem
7) Frituur S-Bocht - Overijse
8) Frituur Victor en Gerry - Overijse
9) De Frietboetiek - Oudsbergen
10) Pat@telier - Huldenberg
11) Frituur & Eethuis 't Stroatje - Bellegem

Een sterrenchef ervaart dan ook eten op een andere manier dan de gewone man in de straat.
Dat is ook wel een feit. Nu, plastiek of glas in je frieten ervaart iedereen als negatief en dat is in die commentaar precies wel terugkomend. :p

Laatste comments zijn al een jaar oud, dus mss overgenomen of de kritiek goed opgelost.

Hoppa, er kunnen 2 frituren aan het lijstje toegevoegd worden:
  • Pat@telier - Huldenberg
    • Sympathieke moderne frietbarak. Na een goede wandeling in de mooie streek, hier een frietje met hamburger gegeten. Topper.
  • Frituur & Eethuis 't Stroatje - Bellegem
    • Een vriend uit Kortrijk liet me dit adresje testen. Blijkbaar veel kortrijkzanen die speciaal naar Bellegem rijden voor een frietje.. Dat kan niet slecht zijn. En het was ook top! Alleen jammer dat ik redelijk laat toekwam, dus geen burger "Stroatje" kunnen nemen. De frieten waren top, alsook de artisanale garnaalkroket en kipsaté.

1) Frituur Falcon - Antwerpen
2) Frituur LO - Linkeroever
3) 't Veltems friethuisje - Herent
4) Frituur Chips - Antwerpen
5) Frituur Friddl - Hoegaarden
6) Frituur Davy - Bissegem
7) Frituur S-Bocht - Overijse
8) Frituur Victor en Gerry - Overijse
9) De Frietboetiek - Oudsbergen
10) Pat@telier - Huldenberg
11) Frituur & Eethuis 't Stroatje - Bellegem
Davy is overrated.

Waarom niet het Bellegems Friethuis? Is toch ook enorm bekend in en rondom Kortrijk.

Davy is overrated.

Waarom niet het Bellegems Friethuis? Is toch ook enorm bekend in en rondom Kortrijk.
De laatste keer dat ik bij Davy was, was in 2019. Ik heb toen echt genoten. Aan de recente reviews te zien, is het daar nog steeds top.

Volgens mijn Kortrijkse vriend is 't Stroatje veel beter dan Bellegems Friethuisje. En de google reviews gaven dat ook aan (ik baseer me daar overigens niet blindelings op, maar het geeft een indicatie).

Maar dus volgens u is het Bellegems friethuisje een bezoekje waard?

De laatste keer dat ik bij Davy was, was in 2019. Ik heb toen echt genoten. Aan de recente reviews te zien, is het daar nog steeds top.

Volgens mijn Kortrijkse vriend is 't Stroatje veel beter dan Bellegems Friethuisje. En de google reviews gaven dat ook aan (ik baseer me daar overigens niet blindelings op, maar het geeft een indicatie).

Geen idee, ben daar enkele jaren terug 1x geweest. Maar ik hoor iedereen daar zo over boffen.

Hoh, Davy bakt z'n frieten nog in ossewit. Dat geeft wel die authentieke smaak, maar den dag erop om 10u proef je nog frieten en ze kunnen zwaar op de maag liggen.

Elk zijn goesting.

Edit: ik zal eens naar 't Stroatje gaan. :smile:

Is een fabriek geworden. Degelijk maar niet meer dan dat. Hetzelfde verhaal met de bosrand in Brugge

Bellegems Friethuisje zou ik niet per se gaan voor de frieten zelf, maar wel voor de schotels.
Bij een koude schotel krijg je bijvoorbeeld een mooi aanbod charcuterie, stukje paté, américain, …

@Topgear : heb jij toevallig nog frituren ontdekt in Oost- of West-Vlaanderen die niet op jouw A-lijstje staan, maar die zeker bovengemiddeld zijn?
tnx!

@Topgear : heb jij toevallig nog frituren ontdekt in Oost- of West-Vlaanderen die niet op jouw A-lijstje staan, maar die zeker bovengemiddeld zijn?
tnx!
Jazeker
  • Frituur 't Patatje in Poperinge
  • Frituur Conny & Franky in Sint-Niklaas
  • Frituur Den Appel in Aalst
  • De Frietketel in Gent
  • Frituur Molenhoek in Waregem (blijkbaar zijn er nog betere te vinden in Waregem, maar dit was als enige toen open en het dichtste bij volgens mijn Waregemse kennissen en zeker bovengemiddeld).
  • Frituur Erly in De Haan (ben ik in mijn jeugd enkele keren geweest en was telkens top, geen idee hoe het daar nu is. Luc Bellings gaf er recent een positieve review, maar de mensen die op basis daarvan nadien zijn gaan proeven, reageren negatief op google maps..)
  • Friet-O-Droom in Gavere vond ik dus tegenvallen omdat ik ze extra kritisch bekeek vanwege hun titel als de beste frituur van Vlaanderen. Maar bovengemiddeld is het wel.
De rest vind je in mijn A-lijstje terug. Ik heb jammer genoeg ook gemiddelde en slechte frituren bezocht in Oost -en West Vlaanderen.

Dank je wel! 😊👍

Friet-O-Droom in Gavere vond ik dus tegenvallen omdat ik ze extra kritisch bekeek vanwege hun titel als de beste frituur van Vlaanderen. Maar bovengemiddeld is het wel.

Ja, hier deel ik absoluut jouw mening.
Al eens naar toe geweest nog voor ze gewonnen hadden en ik vind het ok, maar niet meer dan dat. Toen ik hoorde dat ze de beste frituur waren geworden, moest ik toch even glimlachen (in die zin dat ik het moeilijk kon geloven).

Molenhoek is mij totaal niet bekend in Waregem (wel al een paar andere daar bezocht).
Volgende bezoek, na hun verlof, wordt zeker ook ‘t Stroatje in Bellegem.

Zoals ik ook al hierboven schreef, zou ik deze niet bezoeken voor zijn frietjes.
Vrij zeker dat deze niet op uw A-lijst komt te staan (dan is bijvoorbeeld Friet-O-Droom zeker beter, gezien toch wel de ambachtelijke smaak).
In het Bellegems Friethuisje tref je vooral een grootkeuken, die bovengemiddeld presteert.

@Topgear : misschien een suggestie voor als je in de buurt bent van Tielt: Dentergems Smulhoekje.
Nog maar 1x geweest, maar positieve indruk nagelaten.
Vooral het zelfbereide stoofvlees was lekker zoetig en pittig van smaak!
Frietjes zeker bovengemiddeld.

Terug
Bovenaan