De Beste frituur van Vlaanderen

Op welke dag ga jij doorgaans naar de frituur?

• Maandag

Stemmen: 1 0,6%
  • Dinsdag

Stemmen: 0 0,0%
  • Woensdag

Stemmen: 9 5,8%
  • Donderdag

Stemmen: 15 9,7%
  • Vrijdag

Stemmen: 36 23,4%
  • Zaterdag

Stemmen: 17 11,0%
  • Zondag

Stemmen: 17 11,0%
  • Geen vaste dag

Stemmen: 59 38,3%

• Totaal aantal stemmers
    154
Jazeker
  • Frituur 't Patatje in Poperinge
  • Frituur Conny & Franky in Sint-Niklaas
  • Frituur Den Appel in Aalst
  • De Frietketel in Gent
  • Frituur Molenhoek in Waregem (blijkbaar zijn er nog betere te vinden in Waregem, maar dit was als enige toen open en het dichtste bij volgens mijn Waregemse kennissen en zeker bovengemiddeld).
  • Frituur Erly in De Haan (ben ik in mijn jeugd enkele keren geweest en was telkens top, geen idee hoe het daar nu is. Luc Bellings gaf er recent een positieve review, maar de mensen die op basis daarvan nadien zijn gaan proeven, reageren negatief op google maps..)
  • Friet-O-Droom in Gavere vond ik dus tegenvallen omdat ik ze extra kritisch bekeek vanwege hun titel als de beste frituur van Vlaanderen. Maar bovengemiddeld is het wel.
De rest vind je in mijn A-lijstje terug. Ik heb jammer genoeg ook gemiddelde en slechte frituren bezocht in Oost -en West Vlaanderen.
Molenhoek in Waregem? Ik ben van Waregem maar ken die toch niet ze :p

Jazeker
  • Frituur 't Patatje in Poperinge
Roesbrugge dan?
Als je daar bent, rij je beter 5 minuten verder naar de Engel in West-Vleteren, lekkerder, sneller en vriendelijker. Vanuit Poperinge ga je daar zelfs nog sneller zijn.

Laatst bewerkt:
Ergens wringt het dat een Julientje Vlaanderen verovert terwijl veel frituuruitbaters, en al zeker klanten, geen idee hebben van waar de naam komt.
Dat is nog tig keer erger bij een broodje Martino.

Aan de uitspraak alleen al hoor je dat het geen kenners zijn. Het is een ’Martino met de klemtoon op Mar, geen Mar’tino.
Ja, op zijn Gents. Genoemd naar, je raadt het nooit, de Martino in de Vlaanderenstraat.

Het wringt bij me dat een Bicky België heeft veroverd en niemand lijkt te weten waar de naam vandaan komt...

Nee serieus, who the hell cares?

Aan de uitspraak alleen al hoor je dat het geen kenners zijn. Het is een ’Martino met de klemtoon op Mar, geen Mar’tino.
Ja, op zijn Gents. Genoemd naar, je raadt het nooit, de Martino in de Vlaanderenstraat.
Laat het uit he, daar kappen ze daar ansjovis op op die martino (in Gent). Dat is gewoon misdadig zelf al zou je de uitvinder van het recept zijn.

Edit: Gisteren is frieten gegeten van zo'n kermiskraam achtig iets, mensen was dat slecht seg... . Dan snap ik de topic starter weer ineens een stuk beter, er zit veel verschil in frieten verdekke... .

:rofl: :rofl: :rofl:

Laat het uit he, daar kappen ze daar ansjovis op op die martino (in Gent). Dat is gewoon misdadig zelf al zou je de uitvinder van het recept zijn.

Edit: Gisteren is frieten gegeten van zo'n kermiskraam achtig iets, mensen was dat slecht seg... . Dan snap ik de topic starter weer ineens een stuk beter, er zit veel verschil in frieten verdekke... .
Exact, in mijn jeugd stak dat allemaal niet zo nauw. Uitgaan, drinken en dan een pak frieten met een klodder mayo. Dat smaakte altijd wel, zelfs al wist je dat het geen topfriet was.

De laatste jaren probeer ik zoveel als mogelijk informatie te winnen vooraleer ik een frituur binnenstap. Ik heb gewoon geen zin meer in slechte frieten. Ik heb nu over heel Vlaanderen een lijst van top en (boven) gemiddelde frituren, waar ik gerust durf binnenstappen.

Ik heb al situaties meegemaakt dat ik onderweg was met vrienden in een stad en dat ze een bepaalde frituur in wilden en dat ik ze overtuigde om enkele straten verder te gaan. Ze bedankten me nadien :cool:
Goede frieten zijn echt wel objectief te beoordelen. Krokant langs de buitenkant, met een zachte binnenkant. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen wel de frieten kan smaken uit mijn lijstje.

Goede frieten zijn echt wel objectief te beoordelen. Krokant langs de buitenkant, met een zachte binnenkant. Ik ben ervan overtuigd dat iedereen wel de frieten kan smaken uit mijn lijstje.

Het enige wat ik er zelf kan aan toevoegen is wel de variabele kwaliteit soms bij sommige frituren.
Ben al in frituren geweest waarbij ik zeer gecharmeerd was over de kwaliteit.
Daarna kom je er dan eens terug en dan stel je vast dat je erbarmelijke kwaliteit krijgt.
Misschien doordat ze net hun vet niet ververst hebben, restjes van de vorige klant die opnieuw gebakken worden, andere teelt aardappelen, …

Uiteraard zal je in een topzaak altijd wel dezelfde degelijke kwaliteit krijgen, maar dat maakt het objectief beoordelen soms wel wat moeilijker.

Laatst bewerkt:

:rofl: :rofl: :rofl:
Da’s een broodje aap ;)

Weer niet toevallig een Antwerpenaar die het claimt. Vreemd dat hij het niet “curryrol” heeft genoemd

Da’s een broodje aap ;)

Weer niet toevallig een Antwerpenaar die het claimt. Vreemd dat hij het niet “curryrol” heeft genoemd
Of het nu een gentenaar is of een antwerpenaar die het claimt, mij maakt het geen hol uit. Wetende dat zulke zaken eigenlijk niet echt een uitvinder hebben, eerder een samenloop van omstandigheden en een zatlap.

Of het nu een gentenaar is of een antwerpenaar die het claimt, mij maakt het geen hol uit. Wetende dat zulke zaken eigenlijk niet echt een uitvinder hebben, eerder een samenloop van omstandigheden en een zatlap.

Een Julientje begint toch wel meer en meer op menukaarten op te duiken.
Daar op z'n minst duidelijk dat het bedacht is door Julien en niet door Jan Piet Snol.

Nog niet gegeten, ziet er wel lekker uit. Maar ik ben geen fan van saus op de frieten en al zeker geen mengeling van mayo en stoofvleesaus - al vond ik dat als puber wel oké. Ik moet dat in een potje hebben zodat de frieten krokant blijven in plaats van zompig.

Terug
Bovenaan