Tiens, had jij geen 3-reeks?maar ik noch direct familie rijdt met een bmw...en zelfs nooit met een bmw gereden
Wie gebruikt er nog uw avatar?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tiens, had jij geen 3-reeks?maar ik noch direct familie rijdt met een bmw...en zelfs nooit met een bmw gereden
Tjah, als ik hier wat zenuwachtig sta te posten omdat zovelen een, toch wel super belangrijke, verkeersregel niet kennen, en dan kom jij hier doodleuk vertellen dat ik er waarschijnlijk volledig naast zit, dan kan je wel verwachten dat ik wat scherper dan gewoonlijk op reageer wanneer jij blijkt in net die groep van chauffeurs te zitten waar ik me aan dooderger!Gij hebt ook veel vrienden zeker?

Misschien een probleem met het automatisch groot licht dat constant aan en uit ging?Vandaag ook wel iets raars tegengekomen, op de autosnelweg, er kwam ene (grijze opel vivaro denk ik, nieuw model, met LED lichten?) af aan vrij hoge snelheid en heel de tijd met z'n grootlichten aan het knipperen, maar dat knipperen was zo constant, precies of het automatisch ging. Was ook maar vreemd
Inderdaad basiskennis, iets wat 20 jaar geleden ook al zo was, daar is niks aan veranderd.Wtf. Echt basiskennis hoor...
Oei, 't wordt kwaad. Voor iemand die al 20 jaar een rijbewijs heeft, reageer je hier toch vrij puberaal hoor. Je bent mis, de wettekst wordt geciteerd en gelinkt, en je reageert met scheldwoorden. Classic. :')
In combinatie met de hoge snelheid? Dus ook nog een gaspedaal dat vast zat?Misschien een probleem met het automatisch groot licht dat constant aan en uit ging?
Het ene hoeft niet noodzakelijk iets met het andere te maken te hebben hebben he.In combinatie met de hoge snelheid? Dus ook nog een gaspedaal dat vast zat?
Vraagje voor de kenners, want ik ben niet helemaal zeker:
Ik rij op de oprit van de E313 in Geel, richting Hasselt. Dit zijn eerst 2 rijstroken, na een paar honderd meter staan er pijlen op het wegdek dat de rechterstrook gaat verdwijnen. Nog voor de eigenlijke oprit is er dus maar 1 rijstrook meer.
Nu, ik kwam daar donderdag, iets na 10.00, dus niet druk maar er waren wel wat andere auto's. Ik rij op de oprit op de linkerstrook en ik zie in m'n spiegels dat er op de rechterstrook iemand komt aangereden. Hij komt me bijna voorbij, maar als hij naar links gaat, moet ik toch nog remmen.
Voor me reed er ook nog iemand, dus in mijn ogen "vloog hij in een gat", zogezegd.
Nu, de vraag is: was hij in zijn recht om te ritsen?
Als de situatie niet duidelijk is, laat ge 't maar weten.

De bestuurders die, bij sterk vertraagd verkeer, rijden op een rijstrook die ophoudt of waarop het verder rijden wordt verhinderd, mogen slechts vlak voor de versmalling invoegen in de aangrenzende vrije rijstrook.
Ergens snap ik dat wel hoor. Vlaanderen staat eigenlijk vol met verkeersborden zodat ge quasi gewend zijt u daar door te laten leiden.Euhm ik zou ook denken dat het 50 is tot het tegendeel aangegeven is.. dus 50 met een streep door of een bord van 70
Ik zei gewoon dat ik dat ook zou denken en ik ik wordt direct aangevallen dat het geen naam heeft.. Sorry maar gade gij in persoon ook onmiddelijk gelijk nen halve maft beginnen roepen als er iemand iets verkeerd zegt? Een beke normaal reageren kan ook. Als ge zo in real life tegen mensen spreekt zou ge rap ne kopstoot krijgen denk ik.Wtf. Echt basiskennis hoor...
Oei, 't wordt kwaad. Voor iemand die al 20 jaar een rijbewijs heeft, reageer je hier toch vrij puberaal hoor. Je bent mis, de wettekst wordt geciteerd en gelinkt, en je reageert met scheldwoorden. Classic. :')
Ik zei niet dat ge ongelijk had, ik zei dat ik dat zou denken. En ge hebt met u link bewezen dat ik ongelijk had en dat is geen probleem.Tjah, als ik hier wat zenuwachtig sta te posten omdat zovelen een, toch wel super belangrijke, verkeersregel niet kennen, en dan kom jij hier doodleuk vertellen dat ik er waarschijnlijk volledig naast zit, dan kan je wel verwachten dat ik wat scherper dan gewoonlijk op reageer wanneer jij blijkt in net die groep van chauffeurs te zitten waar ik me aan dooderger!
Yup, best wel héél veel vrienden, vooral in het "echte" leven![]()
Door uw post begin ik daar ook op te letten. Gisteren ene met dergelijke step 2 fietsers zien inhalen in 't centrum.Ik heb al een paar keer gedacht dat zo'n elektrische steps best gevaarlijk zijn, maar vannacht werd het toch bevestigd.
Heb samen met een paar vrienden een ambulance mogen bellen voor ne zot op zo'n step. We hebben zijn val zelf niet zien gebeuren, maar aan de hoeveelheid bloed op het wegdek en op zijn gezicht + de kleerscheuren was het toch best stevig.
We hadden hem vlak voor de crash ook nog zien rijden en wij zeiden toen al tegen elkaar dat die veel te snel ging. Nadien is die het hoekje om gegaan en daar op de grond gegaan.
Ik zei niet dat ge ongelijk had, ik zei dat ik dat zou denken. En ge hebt met u link bewezen dat ik ongelijk had en dat is geen probleem.
Maar dan moet ik direct mijn rijbewijs versnipperen etc.. Beke normaal doen kan ook.
En zo rijdt natuurlijk iedereen aan de foute snelheden hé!
Hoe zijn jullie aan een rijbewijs geraakt?
![]()
Dit verkeersbord geeft aan wat de maximale snelheid is, als ze afwijkt van de algemene snelheidslimieten. Het is geldig tot en met het volgende kruispunt of tot een volgende verkeersbord dat dezelfde of een andere snelheidslimiet aangeeft
Bron: https://www.veiligverkeer.be/inhoud/regels-en-uitzonderingen-snelheid/
Filmfabriek, is that you?Als ge zo in real life tegen mensen spreekt zou ge rap ne kopstoot krijgen denk ik.