De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Dat zou toch niet mogen, tenzij doe "plassen" wel heel diep waren.
Normaal niet nee, het kan even goed los van elkaar staan, maar 't is wel toevallig natuurlijk. Zeker aangezien het om kortsluiting ging.

Ik ben denk ik 1 keer door een serieuze plas gereden waar ik wel wat snelheid verloor omdat ik deze niet goed had opgemerkt, maar dat was vooral met de rechterkant van m'n wagen terwijl de batterij meer naar de linkerkant stak.

Ik rij met twee andere fietsers over een rotonde, niet echt samen, gewoon achter elkaar, ik rij laatst. De auto die de eerste afslag wil nemen stopt om fietsers 1 & 2 door te laten. Ik kom er niet direct achter, de auto wacht enkele seconden langer tot ik ga passeren. Dat was duidelijk tegen de zin van auto nummer 2 die de stilstaande auto langs rechts voorbijsteekt. Het was nu niet dat die mij ging omverrijden, maar komaan die paar seconden maken uit?! Auto 1 klaxoneert verontwaardigd naar auto 2, die van mij ook een middelvinger krijgt. En een duim omhoog voor auto 1.

Ik rij dikwijls testritjes met de camion over de e313 tussen herentals en olen en elke keer zijn er idioten die op het rechtse rijvak 80km/u gaan rijden en op hunne gsm beginnen tokkelen. Dan zie je zo ook nog is serieus zwalpen… mensen spelen toch echt me hun leven soms hé

Het is weer zondag zeker..

Eerst ene met een versleten Berlingo (met aanhangwagen) die voor me in rijdt uit een zijstraat, terwijl er achter mij in de verste verte niemand aankwam om dan, venstertje omlaag en arm er uithangend aan 53 te rijden in een zone 70. Hoogste wat ik gezien heb was 62 maar dat was bergaf en toen ging hij in de remmen.

Stukje verder (Berlingo was weg) bijna in ene zijn gat gezeten. Komen aan een rotonde, niemand op de rotonde dus ik geef al wat gas bij om mee op te rijden, gooit die voor mij zijn remmen dicht voor een scooter op het fietspad die wou oversteken (en f*cking haaientanden had!!) :angry::angry:

Stukje verder (Berlingo was weg) bijna in ene zijn gat gezeten. Komen aan een rotonde, niemand op de rotonde dus ik geef al wat gas bij om mee op te rijden, gooit die voor mij zijn remmen dicht voor een scooter op het fietspad die wou oversteken (en f*cking haaientanden had!!) :angry::angry:
Klinkt gevaarlijk!
images

Rond de sporthal hier is er éénrichtingsverkeer. 2 auto's die er toch in slagen om de 2 verkeersborden die er staan te negeren (evenals de hint van de tientallen andere auto's die allemaal dezelfde weg nemen om hun kind af te zetten, en de pijlen op de weg) en tegen de richting in de parking op rijden. De eerste van de 2 had gelukkig redelijk rap een plaats gevonden (dus gepikt van iemand die netjes rond reed). De 2e kwam ik tegen, en in plaats van om te keren via de gehandicapteparkings of zo, bleef die gewoon verder rijden om dan tegen elke auto de hand op te steken om sorry te zeggen.

Zet uw fout recht in plaats van koppig in overtreding te blijven en gewoon sorry te zeggen. Met dat er juist 2 kinderkampen begonnen was die tientallen auto's aan het hinderen, om nog maar niet na te denken over de ouders en kinderen die het niet gewend zijn om ook naar rechts te moeten kijken of er misschien een spookrijder aankomt als ze oversteken.

Normaal niet nee, het kan even goed los van elkaar staan, maar 't is wel toevallig natuurlijk. Zeker aangezien het om kortsluiting ging.

Ik ben denk ik 1 keer door een serieuze plas gereden waar ik wel wat snelheid verloor omdat ik deze niet goed had opgemerkt, maar dat was vooral met de rechterkant van m'n wagen terwijl de batterij meer naar de linkerkant stak.
Nah, das geen probleem.
Wij reinigen dagelijks op het werk de motor met een hogdedrukspuit/stoommachine. Ook de accu. Nooit problemen mee.

Kent ge die irritante beesten in de zomer? Mugge... euh ik bedoel fietsers.

Enkele dagen geleden toch ook zo'n pracht exemplaar zijn attitude en grootheidswaanzin mogen aanschouwen.

Dus ik sta aan een drukke baan gereed om van een parking af te rijden. Ge ziet echt geen kloten, baan is 70km/u en de hagen staan 2m 40 hoog. Dus ge wordt semi verplicht om u met uw wagen zo op het fietspad stil te staan wilt ge geen accidenten krijgen.

Dus ik begeef mij ongeveer de helft over het fietspad. Echter de baan is mega druk en de autos zoeven maar voorbij. In tussentijd moet ik zo lang wachten om ook maar één gaatje te vinden dat er al twee auto's knal achter mij staan aan te schuiven.

Zie ik toch wel in mijn ooghoek dat er daar aan het einde van het straat een fietser zich begeeft op het fietspad. Ma dan "nen echte e" zonnebrilleke, spandex pakje, geschore beentjes. Denkt ne mens achja, zonne sporter, jeuj dien zal wel weeral wat commentaar bijhebben. Ma wette, ik vind wel een gaatje tegen da dien mens hier is. Da's nog lang dien is nog ver weg.

Maar dan komt dat gaatje maar niet.

Ge ziet em al van ver afkomen, de grijns wordt al duidelijk. Dit is er duidelijk ene dien zen commentaar niet kan inhouden en MOET kunnen commentaar geven over het feit dat hij het alleenrecht heeft op het fietspad en dat dit ten alle tijden leeg moet zijn zodat hij zijn volledige snelheid moet kunnen halen.

Dan passeert dat aan mijnen auto, ziede die mond bewegen van het zinloze commentaar (jongen moest ik kunnen ik had achteruit gereden ze, der staan nu al 5 auto's achter mij, ik staan hier al vier minuten nog voor gij dees straat ingereden bent) gevolgd door afkeurige blik (zijn grijns verbergend), ostentatieve boog rond de motorkap gebruik makend van het meest linkse stuk zwalpend over het stuk dat nog perfect vrij is, maar wel om duidelijk afkeuren te laten zien en tonen dat ge hem echt wel keihard stoort op die éné helft van het fietspad, er moest eens een tegenligger aankomen. Waarbij men dan voor extra drama uit het zadel rechtkomt omdat dan het lichaam quasi schuin moet hangen over uw motorkap om nog net geen fluim te kunnen deponeren. De intentie is er, de beweging wordt halverwege afgebroken of is dit schuim dat ik zie vliegen van het schuimbekken van in het begin van het straat?

Waarop ik enkel maar met mijn ogen kan rollen enkele voze gebaren kan maken in den trend van: bol het af met uw streken ge bent niet alleen op de weg.

Als fietser bent ge op zo'n moment toch echt wel deel van het probleem waarom mensen u echt niet moeten op de weg. Da's echt zo van da volk met zulke rot attitude dat in't weekend expres den ambetante betweter wilt uithangen op den velo om dan maandag in de wagen terug elk voetpad te negeren en de sokken van mensen uit te rijden eenmaal als ze achter het stuur zitten.

Laatst bewerkt:
Kent ge die irritante beesten in de zomer? Mugge... euh ik bedoel fietsers.

Enkele dagen geleden toch ook zo'n pracht exemplaar zijn attitude en grootheidswaanzin mogen aanschouwen.

Dus ik sta aan een drukke baan gereed om van een parking af te rijden. Ge ziet echt geen kloten, baan is 70km/u en de hagen staan 2m 40 hoog. Dus ge wordt semi verplicht om u met uw wagen zo op het fietspad stil te staan wilt ge geen accidenten krijgen.

Dus ik begeef mij ongeveer de helft over het fietspad. Echter de baan is mega druk en de autos zoeven maar voorbij. In tussentijd moet ik zo lang wachten om ook maar één gaatje te vinden dat er al twee auto's knal achter mij staan aan te schuiven.

Zie ik toch wel in mijn ooghoek dat er daar aan het einde van het straat een fietser zich begeeft op het fietspad. Ma dan "nen echte e" zonnebrilleke, spandex pakje, geschore beentjes. Denkt ne mens achja, zonne sporter, jeuj dien zal wel weeral wat commentaar bijhebben. Ma wette, ik vind wel een gaatje tegen da dien mens hier is. Da's nog lang dien is nog ver weg.

Maar dan komt dat gaatje maar niet.

Ge ziet em al van ver afkomen, de grijns wordt al duidelijk. Dit is er duidelijk ene dien zen commentaar niet kan inhouden en MOET kunnen commentaar geven over het feit dat hij het alleenrecht heeft op het fietspad en dat dit ten alle tijden leeg moet zijn zodat hij zijn volledige snelheid moet kunnen halen.

Dan passeert dat aan mijnen auto, ziede die mond bewegen van het zinloze commentaar (jongen moest ik kunnen ik had achteruit gereden ze, der staan nu al 5 auto's achter mij, ik staan hier al vier minuten nog voor gij dees straat ingereden bent) gevolgd door afkeurige blik (zijn grijns verbergend), ostentatieve boog rond de motorkap gebruik makend van het meest linkse stuk zwalpend over het stuk dat nog perfect vrij is, maar wel om duidelijk afkeuren te laten zien en tonen dat ge hem echt wel keihard stoort op die éné helft van het fietspad, er moest eens een tegenligger aankomen. Waarbij men dan voor extra drama uit het zadel rechtkomt omdat dan het lichaam quasi schuin moet hangen over uw motorkap om nog net geen fluim te kunnen deponeren. De intentie is er, de beweging wordt halverwege afgebroken of is dit schuim dat ik zie vliegen van het schuimbekken van in het begin van het straat?

Waarop ik enkel maar met mijn ogen kan rollen enkele voze gebaren kan maken in den trend van: bol het af met uw streken ge bent niet alleen op de weg.

Als fietser bent ge op zo'n moment toch echt wel deel van het probleem waarom mensen u echt niet moeten op de weg. Da's echt zo van da volk met zulke rot attitude dat in't weekend expres den ambetante betweter wilt uithangen op den velo om dan maandag in de wagen terug elk voetpad te negeren en de sokken van mensen uit te rijden eenmaal als ze achter het stuur zitten.
Ik ben er zeker van dat jij ook het type chauffeur bent die er geen probleem heeft wanneer een fietser op de weg rijdt omdat hij het fietspad niet veilig vindt?
De wegcode is duidelijk, jij mag gewoon niet op dat fietspad staan. En je brengt hem in gevaar.

Ik ben er zeker van dat jij ook het type chauffeur bent die er geen probleem heeft wanneer een fietser op de weg rijdt omdat hij het fietspad niet veilig vindt?
De wegcode is duidelijk, jij mag gewoon niet op dat fietspad staan. En je brengt hem in gevaar.
De wegcode is duidelijk, de praktijk is soms anders. Dit heeft mijn instructeur in den tijd gezegd op les 1. En het verkeer is altijd een beetje geven en nemen je bent natuurlijk niet alleen op de baan. Als je graag ongestoord wilt fiets sporten dan kan dit altijd op bepaalde afgesloten parcours.

Maar bon ik zal je de keuzes opsommen. Je mag kiezen.
1. De weg oprijden zonder te zien of er volk aankomt want de hagen staan te hoog en in de weg
2. Als je dan toch totop het fietspad staat brutaal de weg oprijden maakt niet uit ze moeten er mij maar tussen laten omdat er ne fietser aankomt en dit fietspad moet zo rap mogelijk vrij
3. Achteruit rijden in diegene die achter mij staat zijne voorkant

En dit allemaal voor de prijs van een half fietspad.

Ik ben zeer benieuwd welke jij zou nemen.

Laatst bewerkt:
De wegcode is duidelijk, de praktijk is soms anders. En het verkeer is altijd een beetje geven en nemen je bent natuurlijk niet alleen op de baan. Als je graag ongestoord wilt fiets sporten dan kan dit altijd op bepaalde afgesloten parcours.

Maar bon ik zal je de keuzes opsommen. Je mag kiezen.
1. De weg oprijden zonder te zien of er volk aankomt want de hagen staan in de weg
2. Als je dan toch totop het fietspad staat brutaal de weg oprijden maakt niet uit ze moeten er mij maar tussen laten omdat er ne fietser aankomt en dit fietspad moet zo rap mogelijk vrij
3. Achteruit rijden in diegene die achter mij staat zijne voorkant

Ik ben zeer benieuwd welke jij zou nemen. En dit allemaal voor de prijs van een half fietspad.
Het gaat me over jouw attitude. Die fietser is voor jou een "mug", ongedierte dus. Daarmee is de kous voor mij af.
Jij zegt dat die kerel aan 't sporten is, misschien is die gewoon met de fiets onderweg naar zijn werk?
Ik doe dat ook vaak, en al die chauffeurs die op zoveel plaatsen je veiligheid compromitteren, dat wordt soms een ergernis.

Jij doet alsof er jou NIETS te verwijten valt en de fietser het grote probleem vormde. Wat dus niet het geval is.

Mijn oplossing in zo'n geval is dat probleem op meldpunt wegen aangeven. Dan wordt dat probleem vaak heel snel onderhanden genomen. Of de eigenaar van de parking het probleem melden (wanneer ik daar vaker kom).

Het gaat me over jouw attitude. Die fietser is voor jou een "mug", ongedierte dus. Daarmee is de kous voor mij af.
Ik heb geen probleem met fietsers en een correcte attitude tot verkeer. Dit is feitelijk het hele aspect wat mij stoorde. Zijn attitude tot deze situatie. Die mens kon zien dat er een auto al een hele tijd stond aan te schuiven en van 500m ver. Het feit dat ik hem met een mug vergelijk heeft meer te maken met het stereotiepe irritante gedrag.

Jij zegt dat die kerel aan 't sporten is, misschien is die gewoon met de fiets onderweg naar zijn werk?
In het weekend niet echt (enkele dagen geleden was zaterdag)

Ik doe dat ook vaak, en al die chauffeurs die op zoveel plaatsen je veiligheid compromitteren, dat wordt soms een ergernis.

Jij doet alsof er jou NIETS te verwijten valt en de fietser het grote probleem vormde. Wat dus niet het geval is.
Wel als ik de helft van een fietspad in neem, dan is die reactie die ik gekregen heb voor mijn part wel zeer overdreven. Kan ik iets te verwijten opnemen? Toen ik de weg op wou rijden was die fietser er niet, kwam die daar niet aan. Was die nergens te bekennen, volledig onvoorzienbaar. Toen de persoon achter mij begon aan te schuiven, mens was wat ongeduldig dus zat al wat te boren in mijn gat, was die fietser er ook nog niet. Pas na enkele minuten zoeken naar een gaatje om erop te rijden (en nog steeds niet vinden) kwam die om de hoek.

Dus nee, voor mijn part is hier de attitude van de fietser volledig misplaatst. Het probleem expliciet moeten kunnen opzoeken. Het kortzichtige moeten commentaar kunnen leveren op de situatie die onfortuinlijk toch tot stand gekomen is door een normale verkeerswerking is van mij een ergernis. Want als ik achteruit kan, dan doe ik dit effectief.

Het epos van de zwakste weggebruiker heeft per definitie altijd gelijk, ook al kan die zonder enige vorm van probleem zijn route op een normale manier verderzetten zonder effectief gestoord te zijn. Ik kan gerust begrijpen dat er veel situaties in het verkeer voortvloeien waarbij het voor een fietser niet makkelijk is, maar moet deze opgekropte fietsfrustratie dan op zulke manier weggewerkt worden? Dat is de essentie van de irritatie voortvloeiende uit het prachtige toch compleet onnodige toneelstuk dat ik heb mogen aanzien.

Er gebeuren veel frustraties tussen auto's en fietsers (of wielertoeristen), maar de situatie zoals beschreven maakt deze kloof er echter niet kleiner op. Dit lukt enkel door je frustraties thuis aan de voordeur te laten en weg van het verkeer. Dit is wat ik bedoel met dat de fietser op zo'n moment deel is van het probleem.

Laatst bewerkt:
Mijn oplossing in zo'n geval is dat probleem op meldpunt wegen aangeven. Dan wordt dat probleem vaak heel snel onderhanden genomen. Of de eigenaar van de parking het probleem melden (wanneer ik daar vaker kom).

Das niet echt een 'oplossing' voor op het moment zelf he :oink:
Feit blijft dat sommige uitritten je forceren om al half ergens te staan waar het niet hoort, in dat geval kan je niet anders dan in overtreding te staan.

Das niet echt een 'oplossing' voor op het moment zelf he :oink:
Feit blijft dat sommige uitritten je forceren om al half ergens te staan waar het niet hoort, in dat geval kan je niet anders dan in overtreding te staan.
Correct, wij hebben er ook zo ene gehad. Wij moesten ons zelfs met de hele motorkap op 't straat zetten. Onze buren parkeerden altijd hun camionettes te dicht tegen onze uitrit waardoor wij 0 zicht hadden.
20 duizend keer klagen tegen de gemeente, politie PV van laten opmaken, foto's van de gevaarlijke opgestuurd: rien de knots voor twee jaar.

Dan had er éné snuggere het idee om te zeggen tegen de gemeente: wel, gelle hebt overlaatst die school hier toegestaan dat die mogen uitbreiden en capaciteit verhogen. Als deze situatie blijft zoals dat ze is gaan wij die klein manne elken dag los overhoop rijden.
Eén week later lagen er betonnen blokken op de berm zodat er niet meer geparkeerd kon worden, één maand later: een voetpad doorgetrokken over de hele berm.

Waar in de wegcode staat dat zoiets niet mag of een overtreding is?
Wel, nu je het zegt. Ik vind niet echt waar die situatie die ik beschreven heb staat.

Ik zie in het geval van de fietser enkel iets dat je die mens moet voorrang verlenen als je op zijn strookje komt. Maar technisch gezien is dat nogal moeilijk voor mij om voor te stellen hoe dit praktisch in zijn werk gaat om iemand voorrang te verlenen die er op het moment van oprijden niet is.

Mijn ergernis: ik reed tegen 100 op de Brusselse Ring. Geen file dus iedereen kon tegen 100 rijden. Ik zat zelf op de middelste rijstrook toen ik voorbijgestoken werd door een motard. Goed, geen ergernis, er was links plaats en hij schoof daarna mooi terug voor mij in. Naar uiterst rechts gaan ging niet. Onmiddellijk daarna nog twee motards die tegen 100 per uur tussen de linker en middenrijstrook waar wagens reden beginnen in te halen.
Ja kijk jongens, je mag met een moto inhalen bij vertraagd verkeer. U tegen 100 per uur tussen twee andere wagens gaan wringen, die dat niet verwachten is niveau suicide bunny.

Die autootjes die max. 45 km/u kunnen rijden. Kunnen ze dat niet verplichten naar max. 70 km/u?
Dat zit onder brommer rijbewijs, dus ze zouden al een nieuw soort rijbewijs voor moeten maken. En of het dan nog veel nut heeft tov volwaardig autorijbewijs betwijfel ik.

Terug
Bovenaan