De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Mensen die op het linkse vak plakken omdat ze over 2 kilometer links moeten afslaan. Krijg ik echt het schijt van.
als het druk is durf ik dat ook wel doen, gewoon omdat ge ook genoeg 'snelle' chauffeurs hebt die niet inzien dat er bijna een afslag naar links komt en u tegen 2km/h inhalen ofwel er een treintje is van auto's waar ge u niet kunt tussen wringen zonder gevaar voor eigen leven. In beide gevallen moet ge dus toeren gaan uithalen om toch nog naar uw linkervak te geraken.
Allez, ik ga dat geen 2km op voorhand doen, maar wel veel meer dan ik normaal zou doen en ongetwijfeld al ver genoeg om degene achter me te frustreren. Ik ga dan wel aan de max. toegelaten snelheid rijden.

Die camionettes worden wel gebruikt waarvoor ze dienen. Die pickups meestal niet.
En wat maakt dat voor u nu persoonlijk uit waarvoor die gebruikt worden door den eigenaar? Wa voor sossenmentaliteit is da nu weer.. Als die nu om de 2 weken nen grote paardenremork moet trekken bijvoorbeeld, moet em dan voor de rest van de tijd nog nen auto bijkopen?

Die camionettes worden meestal wel gebruikt waarvoor ze dienen. Die pickups meestal niet.
Even je tekst aangepast.
Niet iedereen met een camionette gebruikt die waarvoor ze dienen hoor. Paar vrienden van mij in m'n studententijd hadden een camionette omwille van lage kosten door lichte vracht.

En ik denk dat de meeste pickups wel degelijk gebruikt worden waarvoor ze dienen hoor.
Die auto koop je echt niet als er absoluut geen nut voor is, of je zou er een gigantische fan van moeten zijn.
Dat zijn echt geen praktische wagens hoor (althans de hele grote zoals Dodge).
Degene die ik gezien heb, hadden bijna altijd reclame voor tuinman. Dus die kunnen dat zeker praktisch gebruiken.

Ik ben vooral voorstander om ze te belasten zoals het hoort. Idem voor alle lichte vrachten eigenlijk.
Dat de overheid er maar voor zorgt dat er op een of andere manier kan bewezen worden dat ze nodig zijn.
Het slaat nergens op dat wanneer je een lichte vracht zou hebben, je opeens maar 150 euro belasting meer moet betalen zonder te moeten bewijzen dat je effectief een lichte vracht nodig hebt.
Wat niet wil zeggen dat ik er zelf geen gebruik van zou maken moest ik in die situatie zitten. Een RS6 LV lijkt me zalig om te bezitten :D

Laatst bewerkt:
Wat een gemelk toch altijd op die pick ups, laat iedereen eens rijden in wat die wilt.
Dikke BS of dit wel of niet volgens iemand op de baan hoort.

Zo kan je voor alles iets vinden dat u zelf niet interesseert of aanstaat.
Moto's zijn kwetsbaar, wringen zich overal tussen, rijden overal veel te snel, ... waarom horen die nog op de baan?

Nee als dat hun keuze is om daarmee te rijden, voila dan is dat zo.

als het druk is durf ik dat ook wel doen, gewoon omdat ge ook genoeg 'snelle' chauffeurs hebt die niet inzien dat er bijna een afslag naar links komt en u tegen 2km/h inhalen ofwel er een treintje is van auto's waar ge u niet kunt tussen wringen zonder gevaar voor eigen leven. In beide gevallen moet ge dus toeren gaan uithalen om toch nog naar uw linkervak te geraken.
Allez, ik ga dat geen 2km op voorhand doen, maar wel veel meer dan ik normaal zou doen en ongetwijfeld al ver genoeg om degene achter me te frustreren. Ik ga dan wel aan de max. toegelaten snelheid rijden.

2 km is wel wat veel, maar op sommige plaatsen moet je dat gewoon doen of je kan er niet meer op tijd tussen.
Ik bedoel echt op een volledig vrije baan. Die rijden dan ook nog eens veel te traag waardoor ik die telkens rechts moet inhalen.

Wat een gemelk toch altijd op die pick ups, laat iedereen eens rijden in wat die wilt.
Dikke BS of dit wel of niet volgens iemand op de baan hoort.

Zo kan je voor alles iets vinden dat u zelf niet interesseert of aanstaat.
Moto's zijn kwetsbaar, wringen zich overal tussen, rijden overal veel te snel, ... waarom horen die nog op de baan?

Nee als dat hun keuze is om daarmee te rijden, voila dan is dat zo.
Het ging hem over het feit of ons wegenstelsel aangepast is of niet om daar mee te rijden.

bv parkeerplaatsen zijn voorzien op een standaard auto van 1m80 breed, een dodge ram 1500 is 2m10 breed. Een parkeerplaats is 5m lang, de meeste pickups zijn langer.

Dubbele ergernis deze namiddag:
  1. Net niet geslaagd voor mijn motor rijexamen. Had wat mee wind en zodoende te rap door die 12sec traag rijden
  2. Op de weg terug een oude pee aan 80kph (!!!!) op de E403 en dan nog op het stuk met slechts 2 rijstroken. Dus ook veel vrachtwagens die die overstaken maar geen 3de rijvak voor de normale chauffeurs :angry:

Ritsen…
Ja ik rij tot het einde op het linker vak, om dan te ritsen zoals het moet.
en als ge het niet kunt verdragen, ga dan ook op het linker vak rijden.

maar begint ni in een ander zijn gat te plakken.
2de x al deze week, en ‘t waren dan nog eens 2x nederlanders. Ik dacht net dat die daar goed in waren.

en dan hebde ook mensen die 5 auto’s tussen laten… gewoon tot einde rijden en elks op beurt. Das nu toch ni zo moeilijk

Ritsen…
Ja ik rij tot het einde op het linker vak, om dan te ritsen zoals het moet.
en als ge het niet kunt verdragen, ga dan ook op het linker vak rijden.

maar begint ni in een ander zijn gat te plakken.
2de x al deze week, en ‘t waren dan nog eens 2x nederlanders. Ik dacht net dat die daar goed in waren.

en dan hebde ook mensen die 5 auto’s tussen laten… gewoon tot einde rijden en elks op beurt. Das nu toch ni zo moeilijk

De laatste weken valt het mij op dat vrachtwagens op de E34 tussen Maldegem en Zelzate graag dragracen tegen andere vrachtwagens aan de lichten. Zelfs echt nog last minute je de pas afsnijden om dan aan een slakkentempo op te trekken…

Das nu keer zo ne zever eh, qua afmetingen zijn die waarschijnlijk nog zo groot niet als een camionet en een stuk lager, en het rijdt toch ook vol camionettes?

En het rijdt ook vol tractors, dus onze ganse openbare ruimte dan maar direct afstemmen op tractors dan? :ironic:
Ik bedoel, als je al die SUV-fans ziet die staan geilen op het design van een metalen schoendoos, dan voorspel ik nog fantastische tijden voor de exponent van dat design: de tractor.

Sporadisch eens een wagen, vrachtwagen, uitzonderlijk vervoer, ... van groter formaat op de weg vormt doorgaans geen probleem. Omdat het sporadisch is. Men begrijpt dat dat soms nodig is in heel specifieke gevallen.

Maar het wordt natuurlijk wél een probleem wanneer smakeloze egoïsten die niet met de auto kunnen rijden dit soort vervoersmiddelen gaan gebruiken voor gewone verplaatsingen. Met diverse ongegronde en bijzonder egoïstische redenen:
- Omdat ze te onzeker zijn om in een normale auto over straat te rijden en ze dus hoger willen zitten om een beter overzicht te hebben op de baan, met de gekende ratrace tot gevolg
- Omdat ze te incompetent zijn, overal tegenaan rijden en in plaats van hun eigen incompetentie in te zien, dan maar gewoon een wagen met een hogere wielbasis kopen
- Omdat ze te lui zijn om een normale parkeerplaats te zoeken en ze vinden van zichzelf dat ze belangrijk genoeg zijn om op het trottoir te kunnen parkeren zonder schade aan uw auto
- Omdat ze bij een mogelijk ongeval liever andere mensen dubbel zo zwaar verwonden, dan dat ze zelf een schrammetje zouden hebben waardoor ze een wagen met een hogere massa willen kopen
-Enzovoort.

Waar het egoïsme van het individu het begint over te nemen van het maatschappelijk belang, dat is één van de weinige momenten waarop een overheid moet ingrijpen. Ik denk dat dit een schoolvoorbeeld is.

Nog los van het feit dat het energetisch ook gewoon belachelijk is om met de SUV of pick-up truck een blik gepelde tomaten te gaan halen in de winkel achter de hoek. Onze huizen moeten tegenwoordig aan zodanige energiezuinige eisen voldoen dat zelfs het laatste stukje warmteverlies van een fucking vijs in uw OSB-plaat in kaart wordt gebracht (ik overdrijf niet). Maar met z'n allen in metalen schoendozen met een dramatische aerodynamicafactor over onze snelwegen scheuren aan 130 km/h? -> Geen probleem jong, plak er anders nog random een halve meter staal bij in de hoogte zoals bij die BMW X6 gedrochten. Gewoon, omdat het kan. Met banden eronder alsof ze straks een vracht patatten van 20 ton uit een moeras gaan sleuren terwijl zo'n auto nog nooit een spatje modder van dichtbij heeft gezien. Rolweerstand? Wat is dat? Maar hey, het ziet er wel stoer uit bij de vriendjes natuurlijk. Dat wel!
Compleet belachelijk. Waarom laat je niet direct uw handrem op staan terwijl je op de autostrade rijdt? Nu we toch bezig zijn.

Amai zo'n frustraties tegen mensen die een andere smaak hebben dan jou. Niet goed voor je hart ;)
Ik zal eens wat harder optrekken en in sportstand rijden als ik nog eens met de Range Rover onderweg ben :D

En het rijdt ook vol tractors, dus onze ganse openbare ruimte dan maar direct afstemmen op tractors dan? :ironic:
Ik bedoel, als je al die SUV-fans ziet die staan geilen op het design van een metalen schoendoos, dan voorspel ik nog fantastische tijden voor de exponent van dat design: de tractor.

Sporadisch eens een wagen, vrachtwagen, uitzonderlijk vervoer, ... van groter formaat op de weg vormt doorgaans geen probleem. Omdat het sporadisch is. Men begrijpt dat dat soms nodig is in heel specifieke gevallen.

Maar het wordt natuurlijk wél een probleem wanneer smakeloze egoïsten die niet met de auto kunnen rijden dit soort vervoersmiddelen gaan gebruiken voor gewone verplaatsingen. Met diverse ongegronde en bijzonder egoïstische redenen:
- Omdat ze te onzeker zijn om in een normale auto over straat te rijden en ze dus hoger willen zitten om een beter overzicht te hebben op de baan, met de gekende ratrace tot gevolg
- Omdat ze te incompetent zijn, overal tegenaan rijden en in plaats van hun eigen incompetentie in te zien, dan maar gewoon een wagen met een hogere wielbasis kopen
- Omdat ze te lui zijn om een normale parkeerplaats te zoeken en ze vinden van zichzelf dat ze belangrijk genoeg zijn om op het trottoir te kunnen parkeren zonder schade aan uw auto
- Omdat ze bij een mogelijk ongeval liever andere mensen dubbel zo zwaar verwonden, dan dat ze zelf een schrammetje zouden hebben waardoor ze een wagen met een hogere massa willen kopen
-Enzovoort.

Waar het egoïsme van het individu het begint over te nemen van het maatschappelijk belang, dat is één van de weinige momenten waarop een overheid moet ingrijpen. Ik denk dat dit een schoolvoorbeeld is.

Nog los van het feit dat het energetisch ook gewoon belachelijk is om met de SUV of pick-up truck een blik gepelde tomaten te gaan halen in de winkel achter de hoek. Onze huizen moeten tegenwoordig aan zodanige energiezuinige eisen voldoen dat zelfs het laatste stukje warmteverlies van een fucking vijs in uw OSB-plaat in kaart wordt gebracht (ik overdrijf niet). Maar met z'n allen in metalen schoendozen met een dramatische aerodynamicafactor over onze snelwegen scheuren aan 130 km/h? -> Geen probleem jong, plak er anders nog random een halve meter staal bij in de hoogte zoals bij die BMW X6 gedrochten. Gewoon, omdat het kan. Met banden eronder alsof ze straks een vracht patatten van 20 ton uit een moeras gaan sleuren terwijl zo'n auto nog nooit een spatje modder van dichtbij heeft gezien. Rolweerstand? Wat is dat? Maar hey, het ziet er wel stoer uit bij de vriendjes natuurlijk. Dat wel!
Compleet belachelijk. Waarom laat je niet direct uw handrem op staan terwijl je op de autostrade rijdt? Nu we toch bezig zijn.
Het rijdt niet vol tractors. Er zijn wel rond de 500 000 lichte vrachtwagens op de weg. Zeker nu met iedereen die online bestelt en dergelijke rijden er nog meer.

Mensen die u inhalen en dan u haast de pas afsnijden om dan 100 meter verder voor u te staan aan een stoplicht.

En de rotonde, dat wordt door velen precies als een aparte wereld gezien op de baan:
- pinkers? Hoeft niet hoor!
- rijstroken? Maakt allemaal niet uit
- Ik moet de vierde afslag op een dubbele rotonde? Dan gaan we toch lekker langs buiten op het gemak rijden?

Overlaatst heb ik bijna op iemand geknald die het in haar hoofd haalde voorrang van rechts te geven toen ze op de rotonde reed. Ik verzin dit niet!

Mensen die op een fietspad parkeren terwijl er plaats genoeg is om uw auto te parkeren (maar dan moet ge wel 50 meter wandelen he, dat is er wel over natuurlijk).

Overlaatst heb ik bijna op iemand geknald die het in haar hoofd haalde voorrang van rechts te geven toen ze op de rotonde reed. Ik verzin dit niet!
Heb dat ook nog zien gebeuren. :lol:
Beste was wel een voor me, die hem in achteruit gooide omdat em zijn afrit gepasseerd was. Op een rotonde, jawel.

Heb dat ook nog zien gebeuren. :laugh:
Beste was wel een voor me, die hem in achteruit gooide omdat em zijn afrit gepasseerd was. Op een rotonde, jawel.
Dat is toch gewoon rijbewijs afpakken en nooit meer achter het stuur laten. Soms wil ik eens politie zijn en zo'n mensen aan de kant zetten.

Heb dat ook nog zien gebeuren. :laugh:
Dat is echt te gek voor woorden idd.

+ Nog ene die ik vergeten was en vandaag weeral heb meegemaakt.
Auto voor mij stopt ineens in het midden van de weg om twee fietsers over te laten.
Dat is heel beleeft hoor, MAAR LAAT HET ZIJN AUB!

-Enzovoort.

Wat mij betreft mag iedereen rijden met wat hij/zij wil of het best beantwoord aan de noden van de eigenaar. Zolang er maar een ”eerlijk” fiscale regeling is.
De Vlaamse overheid heeft hierin een stap ondernomen om de verkeersbelasting van pick-ups te herbekijken. Het voelt inderdaad niet juist dat een 1.5 benzine meer verkeersbelasting moet betalen dan de Dodge Ram met pakweg de 5.7 400pk met alsnog 5 royale zitplaatsen.
Eens dat dit fiscaal onrecht wat beter in elkaar zit, zal je het aantal overgedimensioneerde voertuigen wel zien slinken. Samen met het feit dat de klassieke brandstofmotor al in de herfst/winter van zijn bestaan komt te zitten zal het wel vanzelf gaan.

Zelf ben ik ook voor dagelijks gebruik van een oude 2.9 turbodiesel naar een 1.0 TSI gegaan. En tot op heden heb ik het me nog geen seconde spijt van.
Ik ben iets milieubewuster, veel minder taks en veel minder verbruik. En het motortje is best nog vinnig.

Terug
Bovenaan