De grote "mijn ergernissen op de weg"-thread

Om dan, als mac-bc zijnde, een jaar later zelf een SUV als bedrijfswagen te nemen.
Of al vergeten hoe uw kruistocht tegen de bedrijfswagen is afgelopen? :laugh:
Hoezo, is die kruistocht al afgelopen?

Ik blijf die kruistocht voeren hoor, geen idee waar je het over hebt. Mijn laatste wapenfeit hier op het forum is de rant tegen de oerdomme beslissing om alle bedrijfswagens elektrisch te willen maken tegen 2025. Een zoveelste zwaktebod uit politieke lafheid om iets aan het systeem te doen, wat nochtans hoogdringend is. Beslissingen maken op zo'n hoog niveau maar nog nooit gehoord hebben van het Trias Energetica, wat nochtans basiskennis zou moeten zijn.

Dat is zoals een energiezuinige warmtepomp verplichten maar tegelijkertijd fiscaal stimuleren om in de winter alle ramen open te zetten waardoor die warmtepomp dag en nacht moet pompen om het huis warm te krijgen. Het is gewoon waanzin. Het is idioot.
Maar hey, de verwende kindjes zijn wel tevreden want nu krijgen ze een leuk nieuw speeltje onder hun gat geschoven terwijl dat vervelende schuldgevoel in één ruk gegreenwashed wordt. We zijn goed bezig! Not.

(Overtuigd?)

Hoezo, is die kruistocht al afgelopen?

Ik blijf die kruistocht voeren hoor, geen idee waar je het over hebt. Mijn laatste wapenfeit hier op het forum is de rant tegen de oerdomme beslissing om alle bedrijfswagens elektrisch te willen maken tegen 2025. Een zoveelste zwaktebod uit politieke lafheid om iets aan het systeem te doen, wat nochtans hoogdringend is. Beslissingen maken op zo'n hoog niveau maar nog nooit gehoord hebben van het Trias Energetica, wat nochtans basiskennis zou moeten zijn.

Dat is zoals een energiezuinige warmtepomp verplichten maar tegelijkertijd fiscaal stimuleren om in de winter alle ramen open te zetten waardoor die warmtepomp dag en nacht moet pompen om het huis warm te krijgen. Het is gewoon waanzin. Het is idioot.
Maar hey, de verwende kindjes zijn wel tevreden want nu krijgen ze een leuk nieuw speeltje onder hun gat geschoven terwijl dat vervelende schuldgevoel in één ruk gegreenwashed wordt. We zijn goed bezig! Not.

(Overtuigd?)
het is gewoon hypocriet om daar dan wel zelf van gebruik te maken.
Een beetje zoals in mijn post, nu zagen op SUV's om er dan zelf lekker eentje te bestellen en ermee rond te rijden.

Komt nogal hypocriet over en het had je gesierd om daar geen gebruik van te maken en je ideologische strijd verder te zetten door zelf het "goede" voorbeeld te geven.

Nu kom je over als die zatte nonkel die zijn familieleden zegt dat ze niet dronken achter het stuur moeten zitten. Tjah...

het is gewoon hypocriet om daar dan wel zelf van gebruik te maken.
Een beetje zoals in mijn post, nu zagen op SUV's om er dan zelf lekker eentje te bestellen en ermee rond te rijden.

Komt nogal hypocriet over en het had je gesierd om daar geen gebruik van te maken en je ideologische strijd verder te zetten door zelf het "goede" voorbeeld te geven.

Nu kom je over als die zatte nonkel die zijn familieleden zegt dat ze niet dronken achter het stuur moeten zitten. Tjah...

Ach, ik heb dit al genoeg geduid. Maar ik doe het met plezier nog eens:
- Wat je mij hier verwijt niét te doen, heb ik jarenlang wél gedaan. Daarbij vraag ik mij ten eerste al af hoeveel mensen elke maand vrijwillig minder willen verdienen "om niet hypocriet te zijn". Met mijn "niet hypocriet zijn" van toen heb ik geen brood mee kunnen kopen. Maar dit nog terzijde.
- Maar wat mij nog het meest frappeerde was het feit dat ik toen niet geprezen werd omwille van mijn consistente houding, neen, ik werd verweten om "voor eigen parochie te preken". Er werd mij jaloezie verweten. Toen ging het van "niet moeilijk dat je tegen bedrijfswagens bent, want je hebt er zelf geen!". :crazy:
- Ok, dacht ik. Ik word dus sowieso vanalles verweten, of ik nu mezelf pijnig met financiële nadelen of niet. Wel, dan krijg ik liever verwijten naar mijn kop geslingerd zonder financieel nadeel.

Dus wat is het nu? Moet ik nu wél of géén bedrijfswagen nemen om moreel zuiver te zijn?

Het antwoord is dat het er geen hol toe doet. Het is de inhoudelijke discussie dat telt. Niets meer en niets minder. Het heeft mij geleerd wat ik eigenlijk al lang wist: mensen zonder argumenten gaan u altijd proberen onderuit halen op basis van zaken die er niet toe doen.

Deze discussie moet op politiek-maatschappelijk niveau gevoerd worden. Niet op basis van domme, persoonlijke verwijten die nu eens de ene en morgen de andere kant uitvliegen.

Zonet bijna een kop - staart aanrijding, bij het oprijden van mijn inrit. Ik had nochtans op tijd mijn richtingsaanwijzer geactiveerd, en op tijd vertraagt. De man achter me kon gewoon niet op tijd stoppen, dus ik heb nog even terug gas genomen.
Begint die klojo ook nog teken te doen naar mij alsof ik een onverantwoord manoeuvre maak :rolleyes:...
Misschien kan hij toch beter zijn GSM naast zich laten liggen, denk ik dan

Zonet bijna een kop - staart aanrijding, bij het oprijden van mijn inrit. Ik had nochtans op tijd mijn richtingsaanwijzer geactiveerd, en op tijd vertraagt. De man achter me kon gewoon niet op tijd stoppen, dus ik heb nog even terug gas genomen.
Begint die klojo ook nog teken te doen naar mij alsof ik een onverantwoord manoeuvre maak :rolleyes:...
Waarschijnlijk weer iemand die met iets anders (zijne gsm) bezig was dan met auto rijden en daarom te laat gezien had wat je aan het doen was. En ja, dan is het natuurlijk de andere zijn fout.

Waarschijnlijk weer iemand die met iets anders (zijne gsm) bezig was dan met auto rijden en daarom te laat gezien had wat je aan het doen was. En ja, dan is het natuurlijk de andere zijn fout.
Ik had net mijn tekstje nog aangepast. Ik bedenk me net dat er nog een tweede optie is, er reed op het fietspad een jonge vrouw op de fiets...

Misschien kan hij toch beter zijn GSM naast zich laten liggen, denk ik dan
Gisteren juist hetzelfde tafereel zien gebeuren aan de ingang van ons bedrijf.
Vrachtwagen stopt om af te slaan. Wagen 1 en wagen 2 stop en wagen 3 knalt ertegen waardoor wagen 2 ook tegen wagen 1 knalt.
Niettegenstaande het heel duidelijk was hoe het moest afgehandeld worden, werd toch de politie erbij gehaald om de formulieren in te vullen.

Vandaag bijna een kind tussen m'n spaken. Ik fiets op het fietspad en een ventje staat op het trottoir. Als ik dat zie dan minder ik al vaart en hou in m'n vingers op de remmen... En ja hoor, op 5 meter voor me beslist hij plots zonder te kijken het fietspad over te steken.

Lang leve hydraulische schijfremmen!

Uiteraard nog de moeder die me vies bekijkt.

Ik stond daarnet in de file waar een ongeval gebeurd was, alle auto's plaats aan het maken voor de befaamde "reddingstrook", komen ze allemaal over de pechstrook gevlamd en maar van hun kloten maken dat ze te weinig plaats hadden.

Ik stond daarnet in de file waar een ongeval gebeurd was, alle auto's plaats aan het maken voor de befaamde "reddingstrook", komen ze allemaal over de pechstrook gevlamd en maar van hun kloten maken dat ze te weinig plaats hadden.
Brandweer zijn de enigen die ik al gebruik heb zien maken van die strook. Ambulance en vooral politie zijn verslaafd aan de pechstrook.

Zonet op de ring van Antwerpen richting NL om af te slaan naar E34/E313 richting Ranst.

Ik rij op het linkerrijvak van de afrit, rechts rijden verschillende vrachtwagens. Net op het punt dat de volle lijnen starten komt er een bestelwagen van Coolblue naast mij (niet voor, niet schuin voor, maar naast mij) rijden en begint die naar rechts te pinken.

Aangezien ik 1. niet over een volle lijn ga rijden daarvoor en 2. zelfs indien ik dat zou doen dat niet slim zou zijn wanneer een vrachtwagen rechts rijdt doe ik niets buiten de maximale snelheid aanhouden. Voegt de bestelwagen uiteindelijk in na mij met een hele hoop gebaren en met de lichten trekken...

Geen probleem mee dat je je kans waagt om op een veilige manier zo laat mogelijk in te voegen, maar wanneer je het foutief inschat moet je het niet op andere bestuurders beginnen steken. Ik heb zo ook al wel een aantal keer een afrit verder moeten nemen.

Ach, ik heb dit al genoeg geduid. Maar ik doe het met plezier nog eens:
- Wat je mij hier verwijt niét te doen, heb ik jarenlang wél gedaan. Daarbij vraag ik mij ten eerste al af hoeveel mensen elke maand vrijwillig minder willen verdienen "om niet hypocriet te zijn". Met mijn "niet hypocriet zijn" van toen heb ik geen brood mee kunnen kopen. Maar dit nog terzijde.
- Maar wat mij nog het meest frappeerde was het feit dat ik toen niet geprezen werd omwille van mijn consistente houding, neen, ik werd verweten om "voor eigen parochie te preken". Er werd mij jaloezie verweten. Toen ging het van "niet moeilijk dat je tegen bedrijfswagens bent, want je hebt er zelf geen!". :crazy:
- Ok, dacht ik. Ik word dus sowieso vanalles verweten, of ik nu mezelf pijnig met financiële nadelen of niet. Wel, dan krijg ik liever verwijten naar mijn kop geslingerd zonder financieel nadeel.

Dus wat is het nu? Moet ik nu wél of géén bedrijfswagen nemen om moreel zuiver te zijn?

Het antwoord is dat het er geen hol toe doet. Het is de inhoudelijke discussie dat telt. Niets meer en niets minder. Het heeft mij geleerd wat ik eigenlijk al lang wist: mensen zonder argumenten gaan u altijd proberen onderuit halen op basis van zaken die er niet toe doen.

Deze discussie moet op politiek-maatschappelijk niveau gevoerd worden. Niet op basis van domme, persoonlijke verwijten die nu eens de ene en morgen de andere kant uitvliegen.

Mai, laat jij je zo beïnvloeden door wat random anonieme mensen op een forum om je moralen overboord te gooien? Het is dat of je wilt toch ook lekker genieten van het voordeel nadat je eindelijk de kans er toe had en was al je betoog ervoor gewoon jaloerse brol.

Over het pick-up truck gedeeltje van je betoog ben ik het wel met je eens. Debiele wagens voor simpele zielen.

Mai, laat jij je zo beïnvloeden door wat random anonieme mensen op een forum om je moralen overboord te gooien?
Neen, het is misschien moeilijk te geloven voor sommigen, maar ik streef uit mezelf een soort morele zuiverheid na. Alles wat ik doe of laat wil ik kunnen verantwoorden. Ik probeer niets "zomaar" te doen, maar ik probeer na te denken, af te wegen en vervolgens een weloverwogen keuze maken.

Niet simpel. Maar discussies en gesprekken met partner, vrienden, collega's, en wellicht ook hier op het forum helpen mij in dat proces.

Het is dat of je wilt toch ook lekker genieten van het voordeel nadat je eindelijk de kans er toe had en was al je betoog ervoor gewoon jaloerse brol.

"Eindelijk de kans ertoe had" is een verkeerde assumptie. Vanaf mijn eerste stappen op de arbeidsmarkt heb ik onmiddellijk auto's naar mijn hoofd geslingerd gekregen. Dat zal niemand verbazen in dit landje. Ik heb die dus bewust naast mij neergelegd. Ik zie dus niet in hoe je jaloers kunt zijn op iets wat je bewust naar je neer hebt gelegd?

Over het pick-up truck gedeeltje van je betoog ben ik het wel met je eens. Debiele wagens voor simpele zielen.

Een beetje ongenuanceerd geformuleerd, maar in veel gevallen zal die uitspraak kloppen.

Een geparkeerde camoinette in een éénrichtingstraat op de enige plaats waar de baan iets smallers is, het zo achterlijk dat ik denk dat het moedwillig was. Kunt ge met een normale auto niet meer door.

Over heel dat pick-up truck gedoe hier.
Ik ken heel wat mensen die met zo een pick-up rijden, maar dat zijn allemaal landbouwers, fruittelers, tuinaanleggers, loonwerkers, ...

Idd , soms wel ne moeilijke als je richting Zonhoven moet.
Maar die moeilijkheid verdwijnt toch uit het niets in vergelijking met de Koolmijnlaan in Heusden op te moeten vanuit de zijstraten daar. Nuja, de Koolmijnlaan in Heusden is in het algemeen ook gewoon een "hier zijn we nog niet op de hoogte van het feit dat er zoiets bestaat als verkeersregels en hoffelijkheid"-zone.

Terug
Bovenaan