Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De flanders coffee ride eens proberen. Eens benieuwd of ik ga kunnen volgen met mijn conditie die naar de ruk is.

Niks zo frustrerend al dat!Je hebt niet gezwaaid!
Ben na anderhalf uur gestopt, had oortje laten vallen en dat opgeraapt maar daarvoor nogal snel op en af waardoor rollen naar voor geschoven waren en mijn wiel tegen kastje geblokkeerd zat.
Dacht zet snel even rollen naar achter in bergaf maar daardoor 5sec achter de groep en kreeg dat niet meer dicht. Gestrand op 3sec en HS +180![]()

Ook gestopt na 1u en half. Moest nog weg en ik begon het ook wel lastig te krijgen. Hartslag was nog wel cva maar er zat precies niet veel meer in de benen of ze hebben het tempo.Je hebt niet gezwaaid!
Ben na anderhalf uur gestopt, had oortje laten vallen en dat opgeraapt maar daarvoor nogal snel op en af waardoor rollen naar voor geschoven waren en mijn wiel tegen kastje geblokkeerd zat.
Dacht zet snel even rollen naar achter in bergaf maar daardoor 5sec achter de groep en kreeg dat niet meer dicht. Gestrand op 3sec en HS +180![]()
Ook al gehad. Mijn kat zit altijd net naast het scherm. Soms begint ze dan voor het scherm te paraderen. Ook enorm irritant.Niks zo frustrerend al dat!
Hier heeft onze jongste kater al meermaals als wijze van grap onder mijn pedalen komen lopen waardoor ik even de benen moest stilhouden.
Dat zijn gaten die je nooit meer dichtrijdt![]()
Ook gestopt na 1u en half. Moest nog weg en ik begon het ook wel lastig te krijgen. Hartslag was nog wel cva maar er zat precies niet veel meer in de benen of ze hebben het tempo.
omhoog getrokken want ik kreeg het plots wel heel vlug lastig.
Is wel zot eens je uit de groep ligt dat je dat bijna niet meer dicht krijgt. Nuja ook niet verwonderlijk.. Om 38 gemiddeld dicht te rijden mag je al goed uit je pijp komen.

Mja als ze 2 w/kg blijven duwen dan ga je idd niet vanzelf mee. Was ook niet echt een lange afdaling maar zo meer in trapjes, zal er wss ook mee te maken hebben.Lag vooral aan de afdaling, dacht boven 3% dan bol je wel mee maar precies niet of het was geen 3%![]()
Ik rijd geregeld mee met kiss at base en qua eigen wattage zit er eigenlijk weinig verschil tussen c (3,2) en d (2,5). Bij c zit ik als lichtere renner vaak achteraan de groep en als ik even niet oplet en een gat moet toerijden is het serieus harken. Bij de d's zit ik dan meer vooraan, als ik 3w op kop rijdt zit ik 5 seconden later alweer halfweg de groep. Het is anders als je 90kg weegt maar sub 70kg is bij de d's meerijden als rustige rit een pak handiger.Is wel zot eens je uit de groep ligt dat je dat bijna niet meer dicht krijgt. Nuja ook niet verwonderlijk.. Om 38 gemiddeld dicht te rijden mag je al goed uit je pijp komen.
Bedankt voor de tip. Ik had ook al opgemerkt dat ik met m'n Suito soms wel en soms niet kon calibreren in Zwift. Blijkbaar moet je dus via bluetooth geconnecteerd zijn en zo lukte het wel vandaag!Ik heb de Elite Tuo wheel on trainer en van het moment ik connecteer via ant+ heb ik inderdaad ook niet de optie om te calibreren in Zwift. Via bluetooth wel en dat werkt hier perfect. gewoon versnellen tot 37 km/h en dan laten uitbollen.
.Maar de vraag is wat is voor u “winterseizoen”?Vorige winter ben ik pas op 11 november aan mijn 'winterseizoen' begonnen. Het zo lang mogelijk uitstellen zorgt er ook wel voor dat je met meer goesting start. Ik zit sinds 2015 op Zwift dus op dat vlak is al het nieuwe er ook wel af natuurlijk.
In '19/'20 had ik ook zo'n winter, denk niet dat ik 1x over de 2u ben geweest. Enkele weken dikke lockdown hebben toen meer goed gedaan aan de conditie als een hele winter Zwiften.
Met winterseizoen bedoel ik rollenseizoen. Voor de rest rijd ik gewoon heel het jaar door zoveel of zo weinig als ik goesting heb.Maar de vraag is wat is voor u “winterseizoen”?
Ik denk dat het een grote fabel is dat je met bepaalde seizoenen moet werken als recreant. Ja je kan wel een decompressie inlassen, maar dat moet niet groot zijn.
Het belangrijkste is heel het jaar door goed en consequent rijden en luisteren naar u lichaam. En rusten als heg nodig is, dus ook in de zomer.
Dat heb ik ook. Zelfs al volg ik 1 of ander trainingsschema op de rollen, ik kom een pak beter eens ik weer constant buiten kan en gemiddeld 4u meer op de fiets zit zonder 1 of ander schema.Met winterseizoen bedoel ik rollenseizoen. Voor de rest rijd ik gewoon heel het jaar door zoveel of zo weinig als ik goesting heb.
Ik heb nu al ettelijke winters achter de rug met soms 4u per week rijden of 8u per week. Eens het mei is het ik niet het gevoel dat het nog veel verschil maakt.
Vanaf half maart begin ik tt's te rijden met de mtb en eens het goed weer is zit ik rond de 35 a 40u per maand. Dus kom ik automatisch weer terecht op ongeveer hetzelfde niveau, alleen enkele weken later.
Deze ochtend gelukt om hem te kalibreren, heb de myEtraining-app wel op de laptop geïnstalleerd en zo via ant+ verbonden. Was op een minuutje in orde nu. Nog eens bedankt voor de tips.Ha, ik heb ook Elite Suito. Kalibratie is altijd hit or miss. In het begin ook problemen mee gehad. Dit werkt voor mij (Android app):
- Trainer opwarmen: dit is voor mij een Zwift sessie
- Zwift geforceerd sluiten na einde sessie
- myETraining geforceerd sluiten (mocht die nog open staan)
- myETraining openen en kalibratie starten
-- Let op dat het scherm niet uitvalt (! Let ook op dat je niet buiten het dialoog klikt, dan verdwijnt de test en is het weer kapot...)
-- Dan zou ie een snelheid moeten aangeven die je moet bereiken
Ik heb via de "Upgrado" app ook mijn trainer geupdated naar nieuwste firmware (maar daar merk ik weinig verschil van tov de vorige versie). Dus dat zou ik pas proberen als niks anders werkt.
Op de elite fora ga je ook veel lezen over dezelfde problemen met kalibratie.
edit: In Zwift kan je via de Zwift Android app niet kalibreren.