De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

T zal wel zijn. Driekwart van wat ik hier kom vertellen is zelfs ronduit gelogen om toch maar te scoren.
Zie daar zit het probleem. Je moet je 'bullshit range' beter balanceren: 50% feiten, aangevuld/aangedikt met 50% dingen die plausibel lijken maar niet per definitie waar zijn, is een mooie sweet spot als het gaat over dingen waar je gesprekspartner geen of oppervlakkige kennis heeft. Hoe beter de kennis van de tegenpartij, hoe minder je kan aandikken en hoe meer feiten. :coolbrows:

En als we het over aandikken hebben komen we naadloos uit bij @SomeDude :
Ik ben weer een Ullrichske aan het doen, kan niet van het snoepgoed blijven :D
:unsure:

Zie daar zit het probleem. Je moet je 'bullshit range' beter balanceren: 50% feiten, aangevuld/aangedikt met 50% dingen die plausibel lijken maar niet per definitie waar zijn, is een mooie sweet spot als het gaat over dingen waar je gesprekspartner geen of oppervlakkige kennis heeft. Hoe beter de kennis van de tegenpartij, hoe minder je kan aandikken en hoe meer feiten. :coolbrows:
Dat zijn streefwaarden voor de professionele context. Hier is het maar hobby é.

Zie daar zit het probleem. Je moet je 'bullshit range' beter balanceren: 50% feiten, aangevuld/aangedikt met 50% dingen die plausibel lijken maar niet per definitie waar zijn, is een mooie sweet spot als het gaat over dingen waar je gesprekspartner geen of oppervlakkige kennis heeft. Hoe beter de kennis van de tegenpartij, hoe minder je kan aandikken en hoe meer feiten.:coolbrows:
Perfect te verhullen door zeer zelfzeker je verhaal te starten met not even close

De Wahoo Kickr Rollr, da's toch echt een product waar ik het nut niet van inzie eigenlijk...
Omdat op losse rollen rijden super goed voor uw techniek is? :p
Net over de middag een uurtje gezwift, en weer een volger bij. Waarom doen mensen dat eigenlijk, zo wildvreemden gaan volgen op Zwift? Ik heb ondertussen 26 followers die ik van haar nog pluimen ken. Wie zijn ze? Wat doen ze? En waarom doen ze het? Zo veel vragen...
Je accepteert die toch niet?
Enkel mensen die ik ken mogen mij volgen. Ik heb geen boodschap aan Piet uit Hongarije of jaak uit Australië.

Dit weekend dan! Krijg net mail van Zwift over de Rapha challenge en Climbers Gambit is een van de stages:

COURSE INFO
Climb almost 2,900 m (9,500 ft) of elevation across three of Zwift’s toughest routes.

Stage 1: Road to Sky
Length: 10.7 mi // 17.3 km
Elevation: 3,428 ft // 1,045 m

Stage 2: La Reine
Length: 14.2 mi // 22.8 km
Elevation: 3,875 ft // 1,181 m

Stage 3: Climbers Gambit
Length: 18.64 mi // 30 km
Elevation: 2,300 ft // 701 m
Welke rit is eigenlijk de zwaarste?
Toch al redelijk choco van Road to Sky gisteren. Mezelf niet kunnen inhouden en PR gereden.
De volgende twee ga ik toch rustiger aan moeten doen.

Welke rit is eigenlijk de zwaarste?
Toch al redelijk choco van Road to Sky gisteren. Mezelf niet kunnen inhouden en PR gereden.
De volgende twee ga ik toch rustiger aan moeten doen.
Road to sky by far het zwaarste. Chalet reynard is iets makkelijker omdat de maximale percentages iets lager zijn.
Climbers gambit is simpele koek.

Road to sky by far het zwaarste. Chalet reynard is iets makkelijker omdat de maximale percentages iets lager zijn.
Climbers gambit is simpele koek.
I disagree. Ik heb daarnet Stage 2 gereden en ik vind em lastiger dan de Alpe. Misschien ook omdat het dag 2 was maar dan nog.
Het blijft gewoon een heel lange nooit aflatende klim met evengoed stukken tot 12% en zelfs korte piekjes tot 14%. Road to Sky is zeer vergelijkbaar op dat gebied maar is mentaal iets makkelijker te verwerken omdat je van bocht naar bocht kan. Ik ben blij dat het er op zit.

Morgen Climbers Gambit is inderdaad gesneden koek. Uiteindelijk ook wel 7-800m maar ook niet in 1 stuk, zelfs op de Epic KoM wordt je een paar keer goed gelanceerd. Ik vermoed alleen dat het Radio Tower finish is want het is 30km ipv 1 lap en daar kijk ik wel tegen op.

I disagree. Ik heb daarnet Stage 2 gereden en ik vind em lastiger dan de Alpe. Misschien ook omdat het dag 2 was maar dan nog.
Het blijft gewoon een heel lange nooit aflatende klim met evengoed stukken tot 12% en zelfs korte piekjes tot 14%. Road to Sky is zeer vergelijkbaar op dat gebied maar is mentaal iets makkelijker te verwerken omdat je van bocht naar bocht kan. Ik ben blij dat het er op zit.
Ja, Alpe vond ik veel fijner (vooral door de segmenten en de bochten waar je even kan rusten). Deze 1/2 Ventoux beklimming hoeft voor mij voorlopig niet meer... Tergend traag gingen de kilometers vooruit.
Morgen Climbers Gambit is inderdaad gesneden koek. Uiteindelijk ook wel 7-800m maar ook niet in 1 stuk, zelfs op de Epic KoM wordt je een paar keer goed gelanceerd. Ik vermoed alleen dat het Radio Tower finish is want het is 30km ipv 1 lap en daar kijk ik wel tegen op.
Even gekeken naar stage 3 en radio tower zit er niet in gelukkig!

Ja, Alpe vond ik veel fijner (vooral door de segmenten en de bochten waar je even kan rusten). Deze 1/2 Ventoux beklimming hoeft voor mij voorlopig niet meer... Tergend traag gingen de kilometers vooruit.

Even gekeken naar stage 3 en radio tower zit er niet in gelukkig!
Ben je daar zeker van? 1 "lap" Climber's Gambit is ~28km... het event is 30km.
Dat laat 2 opties:
1. We rijden rechtdoor met de finish midden in de afdaling van de forward Epic KoM... weird.
2. We rijden rechts de radio tower op om helemaal boven aan te komen. Dit lijkt mij de meest logische verklaring.

Ben je daar zeker van? 1 "lap" Climber's Gambit is ~28km... het event is 30km.
Dat laat 2 opties:
1. We rijden rechtdoor met de finish midden in de afdaling van de forward Epic KoM... weird.
2. We rijden rechts de radio tower op om helemaal boven aan te komen. Dit lijkt mij de meest logische verklaring.
Yes, in de Companion app staat de route en stopt bovenaan Epic KOM.
Hier zie je helaas niet de kaart: https://www.zwift.com/events/series/rapha-rising/view/2805190 maar check zeker in de companion app.

Ook het profiel van de climb: https://www.zwift.com/eu/events/series/rapha-rising zou dan iets anders zijn (vlakker stuk ergens bovenaan)

Even screenshot genomen van companion app:

Gisteren rapha rit 1. Met het oog op 3 dagen op een rij de ritten te rijden ging ik op het gemak rijden. Ja tarara. Pb met 4 seconden verbroken 🙈. Ik had hem wel nog maar 1x opgereden. Maar het ging zo vlot dat het zonde zou zijn geweest om in te houden. Vandaag zal ik er wel spijt van hebben.

Ik denk dat de start niet de gebruikelijke start van Climbers gambit zal zijn.
Maar goed die extra 2 vlakke KM’s maken het verschil ook niet natuurlijk.

Die rapha challenge is toch iets raars. Zwiftpower ziet dat als een race waarschijnlijk terwijl in zwift dit gewoon onder groupride staat. 2x meegedaan in de c categorie. Gisteren en vandaag UPG. Maar vandaag zat ik in totaal op 3.1wkg en 3.3wkg in 20'. Dus binnen de C categorie norm. Niet dat het me zoveel kan schelen uiteindelijk.

Terug
Bovenaan