De grote Smarttrainer thread (oa Zwift, Tacx, etc.)

Nieuwe Zwift update !

Heeft iemand hier al dat nieuwe Home scherm al actief staan?

Enkel bij event gerelateerde zaken precies :(
Ja... en zelfs enkel de gereden kilometers. De XP powerup geeft de standaard +10.

Bovendien is er een bug dat het aantal gereden kilometers die je voor het event gaat rijden (als warmup bv), daar krijg je tijdens het event 0 XP voor tijdens event. Dus 10km rijden voor event, eerste 10km in event = 10 x 0 XP.

Het wordt eens tijd dat er eens een AAA game bedrijf eens een zwift concurrent maakt.

Dat kan echt zoveel beter.... En daar is toch geld te rapen.

Het wordt eens tijd dat er eens een AAA game bedrijf eens een zwift concurrent maakt.

Dat kan echt zoveel beter.... En daar is toch geld te rapen.
+20 dit, maar er valt voorlopig nog niet genoeg geld op te rapen zeker?
Al vaak geprobeerd om het leuk te vinden het Zwiften, maar het doet me echt niets. Dan maal ik liever gewoon mijn watts via een gratis programma.

+20 dit, maar er valt voorlopig nog niet genoeg geld op te rapen zeker?
Al vaak geprobeerd om het leuk te vinden het Zwiften, maar het doet me echt niets. Dan maal ik liever gewoon mijn watts via een gratis programma.
Ik vind het wel plezant.

Maar dat kan zoooo gigantisch veel beter uitgewerkt worden.
En zoveel minder bugs.

En zoveel dingen die al zoooo lang open staan. Zoals het automatisch onderverdelen van deelnemers in de juiste categorie in races. Dat hebben bepaalde gamebedrijven al jaaaaren perfect op orde (zoals iRacing).

Persoonlijk zou ik wel eens willen zien hoe zwift hun subscriptions teruglopen doorheen het jaar. Ik heb zo een vermoeden dat in de zomermaanden hun actieve leden echt gigantisch terugvallen, om in de winter dan weer te stijgen.
Maar ik snap ook niet goed hoe zo iets ogenschijnlijk simpel toch ten eerste zoveel geld moet kosten en dan ten tweede zo traag evolueert en er zoveel bugs zijn.

Die trails weet ik nog te vinden. Had duidelijker moeten zijn.
De setup om het te doen. Welke smart trainer in combinatie met een pakket.
Zit er bv veel verschil in gevoel tussen volgende types:

Zeer zeker. Maar alles hangt af van budget en wat je juist wilt.

De eerste is een wheel-on. De goedkoopste optie maar ook degene die het minst echt voelt en het minst soepel is. Ook moet je rekenen dat deze uw achterband gaan opeten en je dus best een tweede achterwiel met trainerband hebt of een trainerband legt op uw enige velg.

De tweede die je post is een direct-drive. Wat de beste optie is qua rijgevoel en de soepelheid.
Gewoon achterwiel eruit en fiets erop. Maar het is ook de duurste optie. Die trainer die je laat zien is zowat de slechtste die je kan vinden. Is helemaal niet krachtig, aansturing van ERG zal ook geen vette zijn en zal waarschijnlijk ook een herrie maken. Voor minder dan 500€ koop je een suito-t die qua prijs/ kwaliteit echt super is, genoeg kracht voor de normale mens, goeie ERG-mode en relatief stil. Die prijs loopt dan door tot 1200€ waarmee je steeds een krachtigere, stillere en beter gebouwde trainer krijgt. Maar je zal bij vele de kickr core horen terugkomen omdat dit een beetje de heilige graal is, voor zijn geld is dat een magnifieke trainer en kost de helft van de duurste trainers maar die duurdere trainers zijn niet zoveel beter of stiller.

Die Tacx Flow is niet slecht.
Ik heb die 5 jaar gebruikt. Maakt alleen veel kabaal. Als je dat in uw garage zet ofzo, geen probleem.
Wilt ge dat echter binnen doen in de living, en hebt ge een vrouw, dan hebt ge een probleem :)
Prijs kwaliteit is die gewoon heel goed, maar verwacht geen kwaliteit zoals ne trainer van €600. Maar het is zeker geen rommel dat ge na 2 weken beu zijt van miserie.

De beste wheelon op dit moment is waarschijnlijk de Elite Tuo. Heel lovende reviews allemaal.
En anders een direct drive van één van de gekende merken. Tacx, Wahoo of Elite.

Die jij post heeft een maximaal stijgingspercentage van 2%. Ik wist niet dat er trainers waren die zo laag gingen eerlijk gezegd....
Die Tacx Flow Smart gaat al tot 6%.

Goedkoopste optie wat geen weg gesmeten geld is: Tacx Flow Smart -->
Goedkope optie die beter is : Elite Tuo -->

En anders is het duurder... De Wahoo Kickr is waarschijnlijk de beste.

Dus om op uw specifieke vraag te antwoorden wat de goedkoopste is: Tacx Flow Smart
En het is gene rommel.

Laatst bewerkt:
Maar ik snap ook niet goed hoe zo iets ogenschijnlijk simpel toch ten eerste zoveel geld moet kosten en dan ten tweede zo traag evolueert en er zoveel bugs zijn.
Dat staat op Amazon servers.
En omdat ze zoveel resources nodig hebben, kost hun dat heel veel geld.

Dat ze zoveel resources hebben ligt waarschijnlijk aan de niet optimale programmatie. Idem voor trage evolutie en bugs. Slechte basis. En helemaal opnieuw beginnen is een titanenstrijd en een risico.

Is een smarttrainer gevoelig aan slijtage?
Ik ben van plan om een 2dehands te kopen, ik heb er nu 2 op het oog maar ze zin 'al' 3 jaar oud.
Mijn elite direto had na 2,5 jaar een kapotte aandrijfriem maar de vervanger heeft elite gratis naar mij opgestuurd.

Is een smarttrainer gevoelig aan slijtage?
Ik ben van plan om een 2dehands te kopen, ik heb er nu 2 op het oog maar ze zin 'al' 3 jaar oud.
Lagers, body en aandrijfriem zijn zo de dingen die wel kunnen slijten. Voor ik hem meepak zou ik wel eens durven testen of de weerstand wel effectief werkt.
Welke heb je op het oog misschien?

Terug
Bovenaan