Ik ben vroeger orderpicker geweest en ik heb dat toch jarenlang volgehouden. Er werd inderdaad gekeken naar het aantal picking bewegingen per uur. Je kreeg een paar herkansingen (zeker als beginneling) maar een paar keer te veel onvoldoendes, was inderdaad einde contract.Die eerste vind ik geen domme vraag, heeft me in het verleden al geholpen om enkele kandidaten te schrappen
Die 'waar zie je jezelf binnen vijf jaar' , daar zou ik nu, na 25 jaar, nog steeds geen antwoord kunnen opgeven. Het heeft me ook veel tijd gekost om te kunnen kiezen in welke richting ik wou evolueren in het bedrijf (productiemanagement of eerder een administratieve afdeling)
Hangt af waarvoor mensen komen solliciteren, maar 't zijn niet de beste vragen, maar er zijn er nog ergere volgens mij
Mijn zoon heeft een tijd als interim gewerkt als orderpicker in een bedrijf dat ook actief is in 'online verkopen'. De praktijken zijn gewoon walgelijk. Ploegenarbeid van 13h30-21h30, maar de eerste dag kwam hij thuis om 02h30 's nachts (want er was veel besteld). Soms teruggestuurd van zijn werk omdat er iets mis wat met het IT systeem, om dan om 4-5u later opgebeld te worden om alsnog aan een werkdag te mogen starten. Er is een week geweest dat hij iedere dag tot na 01h00 heeft doorgewerkt.
Via PC opgevolgd worden hoeveel picking bewegingen je doet per uur, onvoldoende -> einde contract. Mijn zoon (twee jaar geleden nog competitiezwemmer en fysiek echt wel in orde) gaf aan dat hij dat doel alleen maar kon bekomen door elementaire veiligheidsregels te negeren.. We hebben hem aangegeven dat hij echt wel ander werk zal vinden, en dat hij gewoon alles veilig moest blijven doen.
Ik klopte toen ook soms lange dagen, maar de extra uren werden wel altijd netjes betaald. Ik werd toen wel enorm mager (58kg voor 1m84) dus gezond was dat allemaal niet hé! En neen ik had geen eetstoornis, ik at juist héél véél, dat lage gewicht was echt puur van het harde werken (lees afbeulen) als orderpicker.
(oprecht)