De hopeloze zoektocht naar werk

Zijn er hier die werkloos zijn en eigenlijk geen zin/motivatie meer hebben om werk te zoeken ? :thinking:

Alle jobs lijken zo saai ook.
Ik ben werkloos, gewoon ontslag gegeven en opzeg al gedaan. Zoeken moet ik niet echt omdat ik op 1 september start als leerkracht. Toch kijk ik nog eens rond en ben ik ingeschreven als werkzoekende. Soms heb ik wel zin om met een opgesmukt cv een 3500 netto job met een audi A6 te proberen scoren.

Gesolliciteerd voor een op eerste zicht interessante functie.

Krijg ik vandaag de proef binnen,

Opdracht 1: Twee csv's combineren, deze ook opsturen en daar een stappenplan over maken.

Staat er in de tekst nog bij dat dit wekelijks moet gebeuren omdat ze het niet automatiseren. :sick:

Ben nog niet begonnen en het is al saai.

Gesolliciteerd voor een op eerste zicht interessante functie.

Krijg ik vandaag de proef binnen,

Opdracht 1: Twee csv's combineren, deze ook opsturen en daar een stappenplan over maken.

Staat er in de tekst nog bij dat dit wekelijks moet gebeuren omdat ze het niet automatiseren. :sick:

Ben nog niet begonnen en het is al saai.
Stap 1 : Budget zoeken om dit te automatiseren
stap 2 : automatiseren
stap 3 : minder saai

Even een sanity check.. Onlangs ergens gesolliciteerd en kreeg gisteren een (onpersoonlijke) positieve mail terug met de vraag om binnen de 72u op een aantal vragen te antwoorden (per mail):

- Wat geeft jou stress, waar ben je trots op, vertel over een grote fout, waarom moeten we jou aanwerven, salarisverwachting, opzegtermijn...

Kan wel efficiënt zijn voor de werkgever om zo snel te schiften tussen sollicitanten maar als kandidaat haak ik hier al af. Lijkt mij toch geen best practice binnen rekrutering - of heb ik iets gemist?

Even een sanity check.. Onlangs ergens gesolliciteerd en kreeg gisteren een (onpersoonlijke) positieve mail terug met de vraag om binnen de 72u op een aantal vragen te antwoorden (per mail):

- Wat geeft jou stress, waar ben je trots op, vertel over een grote fout, waarom moeten we jou aanwerven, salarisverwachting, opzegtermijn...

Kan wel efficiënt zijn voor de werkgever om zo snel te schiften tussen sollicitanten maar als kandidaat haak ik hier al af. Lijkt mij toch geen best practice binnen rekrutering - of heb ik iets gemist?
Zoiets moet je toch mondeling kunnen toelichten, al dan niet telefonisch, toch niet op mail, wie weet wat gebeurt er met die mail en naar wie wordt die allemaal doorgestuurd.

Lijkt mij vooral om te kunnen skipper in het aantal personen die op gesprek mogen komen.
Zijn eigenlijk allemaal vragen voor het gesprek zelf.

Zeker die salarisverwachting zet je toch nooit op mail, op die andere vragen kun je nog wel een kort en bondig antwoord geven, maar mijn goesting om voor zo'n bedrijf te werken zou na zo'n mail toch ook al sterk afgenomen zijn.

Goh ik zou dat toch doen, hoe rapper over salaris/werkuren hoe liever.

Heb al een paar selectieprocedures doorlopen om dan een belachelijk voorstel te krijgen.

Direct alle kaarten op tafel en tijdverlies vermijden.
Maar van zodra je er zelf een bedrag opplakt (en dan nog eens op papier) verlies je uw voordeel in de onderhandelingen hè.

In een persoonlijk gesprek is het gemakkelijker om die vraag te terug te kaatsen. Tijdens zo'n gesprek voel je meestal ook wel aan wat voor iemand er voor je zit. Als je dit in een droge email doet, zal het niet eenvoudig zijn om dit op de juiste manier aan te pakken. Je weet ook niet wie het gaat lezen en hoe dit gaat geïnterpreteerd worden.

Terug
Bovenaan