Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Of het nu een fiscale koterij is of een subsidiekoterij, het zijn koterijen. Op de kap zitten van mensen die gebruik maken van de premies/bonussen/toelages/whatever die er zijn is gewoon hypocriet als je zelf ook "geniet" van bepaalde premies.Allemaal fiscale koterij die ontstaan is uit de hoge belastingsdruk op de werkgever. Wat heeft dat te maken met mensen geld geven om ontslag te nemen?
Als je zelf ontslag pakt dan heb je voor x-aantal maanden geen recht op een uitkering, een soort van sanctie zeg maar. Als de RVA op de hoogte wordt gebracht van dat ontslag dan geven ze een negatief advies voor een uitkering. Je kan de trampolinepremie pas aanvragen nadat je dit advies gekregen hebt voor zover ik begrepen heb van de vakbond. Maar die administratie duurt dus enige tijd. De trampolinepremie houd eigenlijk in dat je ongestraft eenmaal in je loopbaan zelf ontslag kunt nemen om u te herscholen. Duurtijd is standaard 6 maand maar kan nog eens 6 maand verlengd worden indien het een erkend knelpuntberoep betreft.Zijn er dan nog bijkomende voorwaarden (buiten 10j anciënniteit) om die trampolinepremie aan te vragen? Negatief advies RVA, wat houdt dit in dan?
Als je een knelpuntopleiding volgt kan je nog 6 maanden verlenging krijgen - maar dat zal de vakbond wellicht ook wel toegelicht hebben.
Zal wel een moeilijke keuze geweest zijn na 16 jaar bij dezelfde werkgever.
ik vind het een redelijk hardvochtige reactie van u.Niks mis met avondschool hoor. En nogmaals, enerzijds staat onze begroting miljarden in het rood en anderzijds gaan we mensen financieel motiveren om ontslag te nemen en een jaartje op de kosten van de maatschappij te leven?
Zoals een normale mens dat zou doen: blijven werken en u herscholen via avondschool. Waarom moeten jij en ik hem een jaar gaan betalen omdat hij vrijwillig ontslag neemt?wat wil je dan? dat die mens zich blijft kapot werken in de colruyt? hij heeft nu al fysieke klachten aan amper 42.
Hij heeft waarschijnlijk al veel belastingen moeten betalen na al die jaren. Dan mag hij ook iets terugkrijgen.Zoals een normale mens dat zou doen: blijven werken en u herscholen via avondschool. Waarom moeten jij en ik hem een jaar gaan betalen omdat hij vrijwillig ontslag neemt?
Als dat de reden van ontslag is op uw C4 of wegens dringende redenen mag je dat ook eens gaan uitleggen op kantoor bij de RVA hoorOntslagen worden kan ook impliceren dat je het hebt uitgehangen en je job niet naar behoren hebt gedaan. Dan mag het wel op kosten van de samenleving?
Ik kan dit alleen maar toejuichen.Na 16 jaar Colruyt besloten om op mijn 42 opnieuw naar school te gaan, vanaf september neem ik een jaartje tijdskrediet om bij Syntra een voltijdse opleiding voor accountant te volgen. Opleiding van eind september tot eind juni en daarna 4 maand stage. Hopelijk vind ik nadien dan vlot werk, op de opendeurdag van Syntra vertelden ze me dat de meeste onmiddelijk werk vinden dus leef op goede hoop.
Ben de onregelmatige uren en het weekendwerk meer dan beu, ook beginnen er al wat lichte fysieke klachten de kop op te steken dus tijd om naar een bureau job over te stappen.
Dit is exact waar dat geld voor zou moeten dienen. Ik kan dit alleen maar goedkeuren. Dit is geen kost, dit is een (quasi gegarandeerde) investering in iemand die na zijn 40ste nog 20 jaar gaat werken en gaat bijdragen met een job die hij WEL kan uitvoeren na jaren fysiek gewerkt te hebben.Om vrijwillig ontslag te nemen en dan op kosten van de gemeenschap u opt gemakske te gaan herscholen? Ik vind dat eigenlijk hallucinant. Ondertussen moeten er weer miljarden in de begroting dichtgereden worden.
Dan wordt het hier zoals Amerika met vele mensen die op straat wonen. En juist daarom moeten we nu al reageren tegen misbruik.Ik reken niet op een pensioen, zo simpel is het.

Profiteurs ga je overal en altijd hebben. Het moeilijke is om een eerlijk systeem te vinden waarbij je zo weinig mogelijk profiteurs hebt.Dan wordt het hier zoals Amerika met vele mensen die op straat wonen. En juist daarom moeten we nu al reageren tegen misbruik.
Jouw voorbeeld wil ik aanvaarden, maar ik hoop dat jij mijn voorbeeld ook aanvaard van iemand die al 3 jaar overdag padelt en op de club nog bijverdient. Die man is officieel depressief en heeft weinig zin om zijn levensstijl te veranderen. En zo kan ik nog wel wat verhalen vertellen![]()
Dat is misbruik, ga ik geen seconde mee discussieren.Dan wordt het hier zoals Amerika met vele mensen die op straat wonen. En juist daarom moeten we nu al reageren tegen misbruik.
Jouw voorbeeld wil ik aanvaarden, maar ik hoop dat jij mijn voorbeeld ook aanvaard van iemand die al 3 jaar overdag padelt en op de club nog bijverdient. Die man is officieel depressief en heeft weinig zin om zijn levensstijl te veranderen. En zo kan ik nog wel wat verhalen vertellen![]()
Zeker, maar ik vrees dat we nog veel meer gaan mogen snijden en heilige huisjes gaan moeten aanvallen om onze rekening op orde te hebben.Profiteurs ga je overal en altijd hebben. Het moeilijke is om een eerlijk systeem te vinden waarbij je zo weinig mogelijk profiteurs hebt.
Soit, als je ziet waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan vind ik dat we toch optimistisch mogen zijn. Laatste paar jaren echt wel goede, veranderende, beslissingen geweest van de overheid. Is het perfect? Neen, dat is het eigenlijk nooit hé.

Bwa, gezien de job die hij doet zou ik er niet van verschieten dat hij bv nog onder de "werkbonus" valt. Dus hij krijgt al extra toegestopt. En nu is hij verontwaardigt dat hij máár €1000/maand gaat toegestopt krijgen om opt gemakske zich te gaan heroriënteren.Hij heeft waarschijnlijk al veel belastingen moeten betalen na al die jaren. Dan mag hij ook iets terugkrijgen.