Ik ben eens een maand ziek geweest na een operatie en kreeg €990 die maand. Dat zou dus wat meer mogen zijn, maar je hebt gelijk: ik kreeg wel degelijks iets. Maar zonder echt te werken, kwam er ook niets binnen. Waardoor je al snel met een verlies zit van €10.000Dat zelfstandigen nergens recht op hebben, klopt natuurlijk niet. Je hebt ook recht op een ziekteuitkering. De reden dat die bij zelfstandigen vaak geweigerd wordt is wanneer de persoon verklaart niet alle werkzaamheden te hebben stopgezet. En als je toch nog deels werkt, krijg je geen uitkering.
Hierdoor heb ik gevraagd of ik mijn mails niet mocht lezen om wat werk te delegeren. Dat werd aanvaard tijdens mijn ziekte en toch kreeg ik die uitkering. Dus wat je hier schrijft klopt niet.
Wel grappig dat de dokter zei dat bedienden meestal 6 maand nemen na zo'n zware operatie, om te bekomen. Arbeiders 3 maanden. En zelfstandigen 3 weken. Ik heb het bij een maand gehouden en ben dan maar terug volledig herbegonnen.
Laat het nu voor eens en voor altijd openlijk gezegd worden: we zijn een volkje dat er graag de kantjes van aflopen. Zo simpel is het

. Als dat echt je ervaring is zijn er 2 opties imo: veranderd misschien zelf eens van werk als de collega's zo kut zijn, en als de collega's overal zo slecht zijn... it's probably you, no offense.
: