Silence
Well-known member
Volgens mij is het nog niet getekend dus kans dat 01.07 lukt lijkt me kleinIk wist dat dit een voorstel was, maar wist niet dat dit al helemaal was goedgekeurd. Benieuwd hoe dit allemaal zal evolueren![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgens mij is het nog niet getekend dus kans dat 01.07 lukt lijkt me kleinIk wist dat dit een voorstel was, maar wist niet dat dit al helemaal was goedgekeurd. Benieuwd hoe dit allemaal zal evolueren![]()
Omdat het long term geen kost is voor de maatschappij maar een gain? Het is een short term investering van 15k VS iets wat potentieel een kost wordt die tot in de honderdduizenden kan gaan lopen.Ik stel de vraag voor de zoveelste keer: Waarom moet dit op kosten van de maatschappij? Wat is er mis met avondschool? Ik heb voor mijn carrière al zo vaak dingen bijgestudeerd / bijgeschoold. Nooit is het bij mij opgekomen om hiervoor ontslag te nemen en de maatschappij hiervoor te laten opdraaien.
OK.
ik heb misschien nog het voordeel dat ik kan zeggen: voor mijn administratieve job, heb ik 10 jaar in een logistieke arbeidersfunctie gezeten.
Eigenlijk was deze job nog meer aanleunender bij de vacature. dus misschien dat ze eerder die 10 jaar willen overnemen.
Verder maak ik me weinig illusies: Het is in PC 319. Dat is een vrij beschermend paritair comité voor oudere werknemers, als in: 6 extra verlofdagen vanaf je 45, 12 extra verlofdagen vanaf je 50, en 24 extra verlofdagen vanaf je 55.
Als je daar gaat sollicteren als 43 jarige.... zien ze u al nie graag komen denk ik. zeker als je dan nog eens ancienniteit wil overnemen.
Komt er nog es bij dat ze vragen om zo snel mogelijk te starten, en ik zit met 13 weken opzeg
Eigenlijk is het een lost cause denk ik zo, maar wie niet waagt....
Ik dacht dat dus ook, raar dat ik zulke vacatures al online vind...
De voorwaarde is simpel, trek je een uitkering.Ergens zit er wel een hiaat in het systeem. Een vriendin van mij krijgt nu 3 jaar een betalende opleiding als verpleegster wegens knelpuntberoep. Allemaal goed en wel, maar haar andere vriendin is jonger en is momenteel deze studie gewoon aan het betalen en krijgt al zeker geen geld iedere maand. Wat zijn eigenlijk de voorwaarden om betaald te worden voor een knelpuntberoep? Ik veronderstel dat je dit dus niet kan krijgen als 18 jarige.
Mijn vrouw vertelde mij vorige week dat dit was teruggedraaid? Toch voor knelpuntberoepen in de zorg? Ik weet niet of dat klopt of niet...De voorwaarde is simpel, trek je een uitkering.
Dan mag je studeren met behoud van je uitkering.
Normaal behoud je maar 2 jaar u uitkering als ik mij niet vergis.

Mijn vrouw vertelde mij vorige week dat dit was teruggedraaid? Toch voor knelpuntberoepen in de zorg? Ik weet niet of dat klopt of niet...![]()
Dat zelfstandigen nergens recht op hebben, klopt natuurlijk niet. Je hebt ook recht op een ziekteuitkering. De reden dat die bij zelfstandigen vaak geweigerd wordt is wanneer de persoon verklaart niet alle werkzaamheden te hebben stopgezet. En als je toch nog deels werkt, krijg je geen uitkering. Pas wanneer je volledig stopt (en dan een toestemming voor gedeeltelijke werkhervatting vraagt als je toch nog actief kan blijven) ben je in orde.
1. Aangifte en termijnen
2. Wachtdagen (carensperiode)
- Getuigschrift: Laat je behandelend arts een Getuigschrift van arbeidsongeschiktheid invullen.
- Termijn: Bezorg dit document binnen de 7 kalenderdagen (vanaf de eerste ziektedag) aan de adviserend arts van je ziekenfonds. Doe je dit te laat, dan loop je het risico dat je uitkering pas ingaat vanaf de dag van ontvangst. [1, 2, 3]
- Ben je minder dan 8 dagen ziek? Dan krijg je geen uitkering.
- Ben je langer dan 7 dagen arbeidsongeschikt? Dan wordt de uitkering met terugwerkende kracht vanaf de eerste ziektedag uitbetaald.
Laten we het collectief steken op de veel te hoge belasting- en administratieve druk. Dat vreet motivatie weg, zowel bij werkgevers als werknemers.Ondernemen is alleszins geen pretje inderdaad. Gemotiveerd personeel vinden wordt steeds moeilijker en moeilijker, dat is een feit.
Ik kom helemaal niet uit een rijk nest. Mijn ouders komen uit arbeidersfamilies die opgegroeiden in een hardwerkend gezin waarvan bv. m'n vader z'n broers allemaal zelfstandig werden, en beetje bij beetje richting middenklasse evolueerden. Dat was dankzij goede werknemers én de sterke schouders van de ondernemersfamilie die de zaak hebben opgebouwd. Geen pamperverhaal dus, gewoon werken en vooruitgaan.Zo'n hoogdravende post over hoe je de ingebakken pampermentaliteit observeert bij anderen, in een discussie over iets wat dan nog een logische investering is als overheid, komt vooral over als een gigantische hoop misplaatste arrogantie als je uit een rijk nest komt en dan nog wat jobjes toegewezen krijgt vanuit die hoek.
Ik denk dat je pamper over je ogen hangt.
Akkoord. Maar ook hier moeten de rotte appels die misbruik maken van het systeem eruit gefilterd worden. Anders blijft het oneerlijk voor wie het wél correct gebruikt.* Dat hij zich nu omschoolt, gebruikmakend van zijn spaargeld en een stukje ondersteuning van de overheid, en in een andere job rolt waar hij dan hopelijk wél een netto bijdrager blijft aan de maatschappij tot aan zijn pensioen?
Als je het over mij hebt: ik werk soms op verplaatsing en lunch dan vaak mee met werknemers van klanten. Mijn indrukken baseer ik op die gesprekken. Maar 99% van de tijd ben ik daar niet. De mentaliteit en onwetendheid van sommigen is soms echt om van te braken, dat is gewoon mijn ervaring op die plekken, niet meer of minder.Verder niet in reactie op u maar een aantal andere posts die hier gemaakt zijn waar de zelfstandigen dan komen klagen over "eilanden van negativiteit" onder de werknemers etc. Als dat echt je ervaring is zijn er 2 opties imo: veranderd misschien zelf eens van werk als de collega's zo kut zijn, en als de collega's overal zo slecht zijn... it's probably you, no offense.
Dat is lang niet overal het geval. Ik heb nooit de “opportuniteit” gehad om in ’t zwart te werken, hier is alles gewoon clean. De administratie moet nu eenmaal gedaan worden, en wie krijgt de boetes als een aangifte te laat is? Juist: de werkgever.Het zou trouwens rich zijn dat zelfstandigen hier komen klagen aan ~€13.2k overheidsubsidies voor iemand terwijl er lang die kan waanzinnige veelvouden wegvloeien aan onterechte belastingsaftrek, zwart werk... noem maar op.
Die subsidies zijn er vooral om de belastingdruk voor werknemers te verlichten en hen meer kansen te geven om een contract te krijgen, niet om werkgevers te pamperen. Het gaat meestal om RSZ‑verminderingen die rechtstreeks ten goede komen aan de werknemer als individu, zoals bij laaggeschoolden of langdurig werklozen die opnieuw een kans moeten krijgen. Want eerlijk: wie neemt die hopeloze gevallen anders nog aan?Om nog maar te zwijgen over subsidies die sommige ondernemingen krijgen om extra mensen aan te werven, wat een pamperbeleid... kunnen die ondernemingen hun personeel niet zelf betalen ipv dat de maatschappij dat doet???
Ze mogen wat mij betreft die subsidies voor het opnieuw inschakelen van langdurig werklozen of mensen die zich heroriënteren, gerust verhogen. Die mensen zijn soms zó lang weg uit de werkwereld dat het terug opleiden bakken geld en tijd kost.Dat laatste bedoel ik overigens niet serieus maar vooral om aan te tonen dat er nu eenmaal overheidssubsidies zijn voor zaken waar de overheid via een terugverdieneffecten een netto winst hoopt te boeken...
Je laat uitschijnen dat dit voor alle opleidingen is, helaas, niet.Want je werkgever krijgt de kosten voor jouw opleiding niet deels terugbetaald, denk je?
Best eens 'KMO portefeuille' en aanverwanten googlen.
Je maakt jezelf onnodig zot met assumpties die nergens op gebaseerd zijn. Waar een wil is, is een weg.Als je daar gaat sollicteren als 43 jarige.... zien ze u al nie graag komen denk ik. zeker als je dan nog eens ancienniteit wil overnemen.
Komt er nog es bij dat ze vragen om zo snel mogelijk te starten, en ik zit met 13 weken opzeg![]()
Mja, je zoekt duidelijk iets anders, maar je blijft tegelijk wel comfortabel op je veilige Trump‑troon zitten bij je huidige werkgever. Komaan man, ge kunt beter dan dat.Eigenlijk is het een lost cause denk ik zo, maar wie niet waagt....
Die vriendin waarover ik sprak, wordt nochtans nu betaald betaald om te studeren, nadat ze in Delhaize werkzaam was. Dus die had daarvoor geen uitkering.De voorwaarde is simpel, trek je een uitkering.
Dan mag je studeren met behoud van je uitkering.
Normaal behoud je maar 2 jaar u uitkering als ik mij niet vergis.
Die vriendin waarover ik sprak, wordt nochtans nu betaald betaald om te studeren, nadat ze in Delhaize werkzaam was. Dus die had daarvoor geen uitkering.
Vandaar de contradictie met de jongeren die studeren voor verpleegkundige en niet betaald worden.
Kun je als 18 jarige eerst een jaar werken en dan die opleiding volgen én ervoor betaald worden? Die voorwaarden zijn me niet echt duidelijk.
Iemand een idee wat de voorwaarden zijn voor een werkloosheidsuitkering?
Het gaat mij vooral om deze zin:
Aan de manier waarop jij praat, weet ik dat je geen zelfstandige bent. Hoe ga jij leven van jouw ziekteuitkering als je iedere maand jouw kosten niet kan betalen omdat je depressief in jouw bed ligt? Ik persoonlijk heb 80.000 euro kosten ieder jaar om de zaak te doen runnen, als ik 80.000 euro ophaal dan heb ik persoonlijk nul euro verdient. Dat is dus om break even te draaien.Het ging erom dat een andere user zei dat je als zelfstandige nergens recht op hebt en geen keuze hebt dan voort te doen. Als je dus echt depressief bent (langdurig, daar ging het over) en je kan niet meer voortdoen, is er wel een uitkering. Het ging helemaal niet over kortdurende ziekte. Een depressie is niet over na 8 dagen.

Omdat je dan als zelfstandige een omzetverzekering moet afsluiten.Het gaat mij vooral om deze zin:
"U hebt maximaal 2 jaar recht op een werkloosheidsuitkering als u in de periode voordat u werkloos werd, een bepaald aantal arbeidsdagen gewerkt hebt in loondienst. Arbeidsprestaties als zelfstandige tellen niet mee."
Aan de manier waarop jij praat, weet ik dat je geen zelfstandige bent. Hoe ga jij leven van jouw ziekteuitkering als je iedere maand jouw kosten niet kan betalen omdat je depressief in jouw bed ligt? Ik persoonlijk heb 80.000 euro kosten ieder jaar om de zaak te doen runnen, als ik 80.000 euro ophaal dan heb ik persoonlijk nul euro verdient. Dat is dus om break even te draaien.
Waarom jij hier zit te vertellen dat een zelfstandige maanden verder kan met zijn ziekteuitkering is mij nog altijd een raadsel. Met die €45 per dag ga je niet ver komen vriend![]()
Ik heb het nergens over medische kosten. Nergens.En zwijg me aub over medische kosten.

Het gaat mij vooral om deze zin:
"U hebt maximaal 2 jaar recht op een werkloosheidsuitkering als u in de periode voordat u werkloos werd, een bepaald aantal arbeidsdagen gewerkt hebt in loondienst. Arbeidsprestaties als zelfstandige tellen niet mee."
![]()