Ik heb wel het gevoel dat het sinds corona erger is geworden. Zeker de manier van doen.Leuke stories, precies erg geworden met corona ..
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb wel het gevoel dat het sinds corona erger is geworden. Zeker de manier van doen.Leuke stories, precies erg geworden met corona ..
Gewoon de kat omdraaien hé. Ipv te spreken over wat u niet (meer) aanstaat bij de huidige job. Zeggen wat ge ziet zitten in de job bij hen.Ik zit momenteel wat met een dilemma.
Ik zag deze week via via een vacature openstaan voor een vergelijkbare functie bij een interessante firma.
Ik heb er wel interesse in, maar wil momenteel niet per se vertrekken op mijn huidig werk. De collega's zijn top en de afstand is ook ideaal.
Maar onlangs zijn er door Corona toch wat twijfels gekomen en de toekomstvisie van de ceo maakt mijn job wat minder interessant .
Hoe leg je dat dan aan boord bij die werkgever waar je solliciteert? Ik zou vooral eens willen luisteren naar de voorwaarden en functie.
Maar zoiets kan je natuurlijk niet openlijk zeggen.
Je had het op it. I know. Het was laatIk denk dat je niet helemaal mee bent.![]()

Dat is een gekke gedachte, is volgens mij toevalMaar los van die jobinhoudelijke goed match, blijkt mijn bedrijf toch met een mentaliteitsprobleem te zitten en groot personeelsverloop. Is het een gekke gedachte om te denken dat dergelijke probleembedrijven vaker beroep doen op een rekruteringskantoor, omwille van het grote personeelsverloop?
Solliciteer bij bedrijven waar je wilt werken, denk ik. En teken bij een bedrijf waar je een klik voeltIk neem alvast het zekere voor het onzekere en solliciteer alleen nog rechtstreeks bij bedrijven zonder tussenkomst van kantoor.
Dat is natuurlijk een tweesnijdend zwaard, werknemers zijn ook mobieler geworden. En bedrijven komen en gaan, de tijd dat vader, grootvader en zoon bij dezelfde werkgever begonnen is al een tijdje voorbijAls ik de verhalen hier lees en in mijn omgeving hoor dan kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat werknemers tegenwoordig steeds vaker als een random grondstof worden aanzien i.p.v. human capital waar men wil in investeren. Weinig opleiding, trek uw plan, voldoe je niet dan vervangen we u wel snel door een ander. Als je dat vergelijkt met de generatie van onze ouders die vaak tot hun pensioen bij dezelfde werkgever bleven werken...
Tsja, er is vanuit werkgeversstandpunt ook geen verplichting om iemand aan te werven. Zoals iemand van bij de VDAB me ooit vertelde, sommige mensen zouden betaald moeten worden om niet te werken. Die zijn zo hopeloos dat ieder nieuw contract het begin van een nieuw drama is.Collega heeft 2 weken terug blijkbaar zijn ontslag gehad.
Voor iemand van 59 is de werkcarrière definitief voorbij. Zeker als je dan hoort dat hij voordat hij bij ons werkte 3 jaar lang werkloos was en er na 1000 sollicitatiebrieven altijd maar weer een excuus was om hem niet aan te werven.
Mijn zoektocht is dus afgelopen ^^
Voor Realdolmen bij een extern bedrijf als Support EngineerEn waar begin je als System Admin (mag ook in pm natuurlijk)

Congrats. Al zou ik wel even wachten met uw verhalen te vertellen tot ge er zeker 2 weken werktIk heb werk gevondenMijn zoektocht is dus afgelopen ^^
Dan nog via dit forum, wie had dat ooit gedacht.
Enorm blij en opgelucht dat het zo vlot is gegaan, mijn opleiding is zelfs nog niet afgelopen.
Enorm mooi contract ook. Verdien 500-600 euro netto meer + bedrijfswagen/tankkaart + laptop etc in vergelijking met mijn kutloon bij Game Mania![]()

Hoe denk je dat ik de job gekregen heb?Congrats. Al zou ik wel even wachten met uw verhalen te vertellen tot ge er zeker 2 weken werkt![]()