De Nederlandstalige muziekdraad

De zomer is weer in het land en dan probeert elke Vlaams populaire artiest mee te dingen naar een Zomerhit-nominatie.
Als fan van het lichtere genre licht ik alvast enkele nummers eruit;

1. Atlas - Pommelien Thijs: hoeft geen intro meer. Al 10 weken op nr 1 in de Ultratop en zal zonder twijfel de te kloppen kandidaat zijn (als ze zelf wil meedoen).

2. Stuk - Metejoor & Luna: typische Metejoor met NL zangeres song. Niet slecht, niet goed.

3. Hoe zit het tussen ons - Afronding Blommaert: z'n beste lied tot hiertoe. Niks bijzonders, maar kan het wel tolereren.

4. Camille: bracht 'Ingewikkeld' uit, maar die song flopte stevig. Op de valreep nog 'Oostende' gereleased. Surft mee op de country vibe die al 3 jaar rond de popmuziek waart. Wat mij betreft opnieuw geen goed lied

5. Sparen voor de nacht - Maksim & Guus Meeuwis; lied te danken aan Liefde voor Muziek. Is verkozen tot foute anthem 2025 bij QmusicNl. Het doet mij vooral ontzettend hard denken aan "Jij bent mij GiGi" van K3. Zeker niet slecht.

6. Zanzibar - Bart Kaell; perfect zomerlied. Een van mijn favorieten.

7. Op het leven - Sam Gooris: klassieke Sam Gooris song waarvoor je al goed zat moet zijn om er ten volle van te kunnen genieten.

8. Goden - K3: beste lied van de afgelopen jaren voor hen. Met dank aan wat Radio2 airplay een kanshebber voor een nominatie.

9. Pluk de dag - Willy Sommers: matige single van mij idool. Dit gaat 'm niet worden.

10. Stapelgek op jou - David Vandyck: heerlijke Will Tura cover. Eén van mijn persoonlijke favoriete liedjes van het moment.

11. Ga je dan mee - Garry Hagger: ik zag hem onlangs nog live aan het werk en hij blijft een fantastische raszanger. Liedje is vrij simpel, maar ik gun het Garry om nog eens op Zomerhit te mogen komen zingen.

Daarnaast zijn er uiteraard nog een paar releases die niet onaardig zijn, maar ik heb enkel de 'grote' namen en mijn persoonlijke favorieten eruit gehaald om kort toe te lichten.
De echte fans kunnen zeker de nieuwste van Jo Vally, Gert&James, Lissabon Lewis en Gene Thomas opzoeken ;)

Zomerhit genomineerden zijn bekend. Toch wel wat verrassende Engelstalige nummers dit jaar. Qua Nederlandstalig werd mijn top 8 van hierboven genomineerd samen met Gert & James.

een zalige banger in de clubs deze zomer, maar je kunt je afvragen of het nog wel Nederlandstalig is...

Frenna ft. Shallipopi - ZAAZAA

Terug
Bovenaan