Ik heb een kleine update die denk ik wel even lachen is om te lezen.
Vandaag is na de nodige bijkomende telefoontjes Telenet effectief langs gekomen! Op zich al een klein mirakel.
We spreken over 8 weken en 1 dag na de eerste aanvraag en anderhalve week na onze verhuis. Dit terwijl ons Internet contract door middel van verhuisregeling wel gewoon doorliep en we betaald hebben om anderhalve week geen Telenet service te hebben. Iets wat volgens de Telenet helpdesk medewerker van de verhuisdienst blijkbaar voor die periode niet kon bevroren worden terwijl de technieker vandaag beweerde dat dit wel perfect kan maar niet aan de grote klok wordt gehangen.
De techniekers van Unit-T, een sympathieke man met de nodige ervaring en iemand in opleiding, zijn hier welgeteld een tiental minuutjes geweest, het merendeel om wat administratie in orde te brengen. Reden was dat er van Telenet / Unit-T uit blijkbaar niemand opdracht heeft gegeven om onze PE11 coax kabel onder de straat door te schieten. Tot dusver die voorstudie die Telenet moest uitvoeren en zogezegd meerdere weken in beslag heeft genomen.

Diezelfde Unit-T technieker gaf direct mee dat een nieuwe afspraak voor die grondwerken allicht ook meerdere weken in beslag zou nemen. Heeft zich nogmaals geëxcuseerd voor de situatie en vertrok dan richting volgende afspraak.
Net gebeld met Telenet dat ze na al hun aanhoudend gezever ons Internet contract kunnen steken waar de zon niet schijnt. Ben benieuwd of ze om een laatste keer met mijn kloten te spelen nog gaan proberen om 50€ kosten aan te rekenen voor hun, door hun eigen incompetentie, mislukte interventie van vandaag.
Zit ondertussen, anderhalve week na aanvraag, met een effectief stabiel werkende VDSL2 verbinding (gesynct aan 100 Mbps) van Proximus.
Zo kan het dus ook*. Juist jammer dat die techniekers de fiber niet direct mee naar binnen wouden trekken omdat die nog niet actief is en dat werk blijkbaar bij een (andere) onderaannemer zit. (*Waren ook enkele kleine issues maar werd wel allemaal direct gefixt.)
Dus aan de bouwheren die nog een nieuwe Telenet aansluiting willen waarbij de coax infrastructuur aan de overkant van de straat ligt, doe het niet, of begin misschien rond dezelfde tijd als wanneer je de omgevingsvergunning aanvraagt.