De nieuwbouw-topic!

Zijn hier mensen die gepolierde beton als pad / terras hebben? Tevreden over? Nadelen?
Wij hebben een gepolierd beton terras. Dat wordt inderdaad glad bij regen maar als het regent zitten wij sowieso niet op het terras. Onze tuin (en dus ook terras) is echt zuidgericht. Maar ik ken mensen wiens tuin noordgericht is en bij gevolg hun terras ook. Dan kleurt het terras veel sneller groen in de winter als er nog minder zonlicht is. Wij hebben daar geen last van.

Ik heb een vermoeden dat de aannemer per ongeluk roofing heeft gelegd ipv de resitrix EPDM die we gevraagd hadden…
Wat zouden jullie doen? Roofing laten of eisen dat er toch EPDM op komt?

Ik heb een vermoeden dat de aannemer per ongeluk roofing heeft gelegd ipv de resitrix EPDM die we gevraagd hadden…
Wat zouden jullie doen? Roofing laten of eisen dat er toch EPDM op komt?
Vanwaar de twijfel? Resitrix wordt ook in banen gelegd itt een Firestone die dikwijls in 1 stuk gelegd wordt.

Wij overwegen momenteel een nieuwbouwwoning, maar bij een bezoek (van de ruwbouw) merkte ik geen waterkering onderaan de gevelisolatie. Er komt uiteindelijk crepi op.

Ik kreeg van de bouwheer deze schets van de opbouw:
Link

Wat denken jullie hiervan? Ik heb hier toch wat bezorgdheden over ivm optrekkend vocht.

Wij overwegen momenteel een nieuwbouwwoning, maar bij een bezoek (van de ruwbouw) merkte ik geen waterkering onderaan de gevelisolatie. Er komt uiteindelijk crepi op.

Ik kreeg van de bouwheer deze schets van de opbouw:
Link

Wat denken jullie hiervan? Ik heb hier toch wat bezorgdheden over ivm optrekkend vocht.
Er zit toch een waterkering tussen uw kimblok en de eerste laag snelbouwsteen neem ik aan? Want die zie ik niet op uw schets.

In functie van het ventilatie systeem laten alle deuren lucht door de kieren, maar dit heeft als gevolg dat er ook veel lawaai er door kan. Bestaat er een deftige oplossing tegen dat lawaai?

Er zit toch een waterkering tussen uw kimblok en de eerste laag snelbouwsteen neem ik aan? Want die zie ik niet op uw schets.
Ja, staat inderdaad niet op de schets, maar er zit een DPC folie tussen de kimblok & snelbouw. Wat mij zorgen baart is dat er tussen de isolatie & snelbouw verticaal geen doorlopende waterkering zal zitten.

Ja, staat inderdaad niet op de schets, maar er zit een DPC folie tussen de kimblok & snelbouw. Wat mij zorgen baart is dat er tussen de isolatie & snelbouw verticaal geen doorlopende waterkering zal zitten.
ik denk nu wel niet dat dat ongewoon is. Dat is bij mij ook niet. Hieronder de detail van de uitvoering bij mijn huis:

In functie van het ventilatie systeem laten alle deuren lucht door de kieren, maar dit heeft als gevolg dat er ook veel lawaai er door kan. Bestaat er een deftige oplossing tegen dat lawaai?
Wij hebben onderaan bij enkele deuren (die in contact met de praktijk staan) ' 'borstels' onder geplaatst, helpt een beetje maar doet zeker geen wonderen.

Bijlagen

• 17037739799587201120116612402074.jpg
    17037739799587201120116612402074.jpg
    651,3 KB · Weergaven: 16
Ik ken er niks van.. 😅
dji_fly_20231226_135918_447_1703595569477_photo_optimized.jpeg
Is roofing, voor epdm gebruik je ook geen gas 😀.
En vervangen, goh denk dat hij de epdm er dan gewoon gaat over leggen indien je dit zou eisen.
Roofing afbreken wilt vaak ook zeggen dat uw isolatieplaten mee loskomen = ook niet leggen.

Wat zegt uw architect?

Is dat helemaal rechts achteraan uw tapgat dat te hoog staat? Watert het nu af naar een gat, want is wel een grote plas die blijft staan.
Niet helemaal zeker… langs de buitenkant zijn de gaten voor de regenpijpen nog niet te zien, dus 🤷🏼‍♂️
In de offerte stond dit:
Isolatie plat dak
* IKO - BASE glasvlies polymeer TT/F - V3 - dampscherm - Klasse E3 - 184,65m2
* IKO Enertherm plat dak isolatie PIR ALU, dikte 200mm, met PU-lijm verlijmd, Rd:9, 05m2K/W - 146,10m2
* Vervormbare isolatie tussen de PUR platen en het metselwerk als uitzetvoeg - MW - 40mm dikte - Rd:1,00m2K/W, volgens richtlijnen WTCB

Dichting plat dak roofing
* TB& Topstick - Zelfklevende dampdrukverlagende onderlaag 2,5mm, dikte 180g/m2, polyester glasinlage - 184,65m2
* TB& Topflex GRB/F - SBS - Bitumen - 250g/m2 - 184,65m2
* Tap lood 80mm - 4st
* Spuwer lood 50mm - 2st
* Watervaste platen betonplex, dikte 18mm, op de spouwmuur voor onder de dakrand -
58,30lm
* Dakranden ALU 60x60 in RAL kleur (volgens kleur ramen) - 58,30lm
VARIANTE: Een uitvoering met één laag EPDM Resitrix ipv twee lagen roofing - MEERPRIJS = €4.320,00 excl. btw

Wij hebben toen per mail bevestigd dat we voor EPDM gingen gaan.
Dus ik vermoed dat, als het roofing is, er nog een laag op moet en dat alles dan nog wat hoger komt als hier nog iets van isolatie ofzo tussenzit? Na het bouwverlof bel ik allesinds met onze architect.

Terug
Bovenaan