Volgens zien we nu gewoon jouw dampscherm, komt hier uw isolatie nog op en dan pas de EPDM.Ik ken er niks van..
![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volgens zien we nu gewoon jouw dampscherm, komt hier uw isolatie nog op en dan pas de EPDM.Ik ken er niks van..
![]()
Kijk is aan uw buis of er al isolatie onder zit, dan weet je het meteen.
Wel geen correct dampscherm voor epdm. (volgens de letters van de kunst)Volgens zien we nu gewoon jouw dampscherm, komt hier uw isolatie nog op en dan pas de EPDM.
Overige opkant gaat inderdaad niet veel zijn, maar lukt nog wel volgens mij. Is nog een volledige kimblok van 25cm + gevelsteen staat nog hoger dan kimblok. Dus schat een 30cm dat hij nu nog heeft voor te isoleren + EPDM en eventuele ballastlaag.Kijk is aan uw buis of er al isolatie onder zit, dan weet je het meteen.
Wel geen correct dampscherm voor epdm. (volgens de letters van de kunst)
En zeer lage opkant als hier nog 20 cm isolatie op komt.
Edit: geen erg ivm dampscherm, is niet eens noodzakelijk bij goed gelegde resitrix.
Foto is gemaakt met een drone. Zal dit weekend eens op zoek gaan naar een lange ladder om op het dak te gerakenKijk is aan uw buis of er al isolatie onder zit, dan weet je het meteen.
Wel geen correct dampscherm voor epdm. (volgens de letters van de kunst)
En zeer lage opkant als hier nog 20 cm isolatie op komt.
Edit: geen erg ivm dampscherm, is niet eens noodzakelijk bij goed gelegde resitrix.

Top, merci voor het aandachtspunt! Zal zorgen dat de architect de degelijkheid daarvan zeker goed nakijkt!Overige opkant gaat inderdaad niet veel zijn, maar lukt nog wel volgens mij. Is nog een volledige kimblok van 25cm + gevelsteen staat nog hoger dan kimblok. Dus schat een 30cm dat hij nu nog heeft voor te isoleren + EPDM en eventuele ballastlaag.
Ik maak me meer zorgen over de galva buis die vlak tegen de rand zit. Zal moeilijk zijn om die goed aan te werken met EPDM...
Maar als dit het dampscherm is, ga ik hen gewoon nog eens een reminder sturen over onze keuze voor EPDM 
Vermoed ik ook. Isolatie eventueel als koud prencipe?Volgens zien we nu gewoon jouw dampscherm, komt hier uw isolatie nog op en dan pas de EPDM.
Wij hebben 3F 25A en voorlopig geen probleem met WP, EV etc. je probeert toch ook wat te beperken qua capaciteitsvermogen.Hoe zwaar hebben jullie je elektriciteitsaansluiting aangevraagd?
Alles elektrisch hier, "grootste" verbruikers geothermische WP (8KW) en kookvuur (7KW). Wagen nog niet elektrisch, maar binnen 2-3 jaar wellicht wel. Denk dat ik met 3F 25A zeker toekom voor mijn initieel verbruik. Maar zelfs met een eventuele wagen wil je alsnog niet aan een hoog vermogen opladen, dus vraag me af of het ergens nuttig voor is om voor 3F 32A of 40A te gaan. Zeker omdat deze zwaardere aansluitingen ook voor een hogere meerprijs kunnen zorgen bij capaciteitspieken.
Op aanraden van de aannemer hebben wij 3x 400V 40A aangevraagdHoe zwaar hebben jullie je elektriciteitsaansluiting aangevraagd?
Alles elektrisch hier, "grootste" verbruikers geothermische WP (8KW) en kookvuur (7KW). Wagen nog niet elektrisch, maar binnen 2-3 jaar wellicht wel. Denk dat ik met 3F 25A zeker toekom voor mijn initieel verbruik. Maar zelfs met een eventuele wagen wil je alsnog niet aan een hoog vermogen opladen, dus vraag me af of het ergens nuttig voor is om voor 3F 32A of 40A te gaan. Zeker omdat deze zwaardere aansluitingen ook voor een hogere meerprijs kunnen zorgen bij capaciteitspieken.

Ik had 3x25A aangevraagd en op aanraden van de aannemer moest ik 3x40A pakken. Voor 3x40A moest ik een netstudie aanvragen en ging alles achteruit geschoven worden. Dan maar 3x32A genomen en dat is eigenlijk meer als voldoende.Hoe zwaar hebben jullie je elektriciteitsaansluiting aangevraagd?
Ik heb ook een kabel laten leggen om 63A binnen te kunnen trekken, maar zo'n capaciteitstarief wil je gewoon niet betalen. Maar goed, wie weet wordt dat ook hervormd en dan kan ik het misschien gebruiken.Hier ligt 3x 400+N 63A: geothermische warmtepomp (10kW) + 10kW zonnepanelen + inductievuur buitenkeuken + gas/inductievuur binnen + PHEV + EV + zwembad.
Op het moment dat we die aansluiting namen hadden we nog geen PHEV en EV maar ondertussen wel. Dat is natuurlijk toekomstgericht gerekend. Ik denk niet dat we de lijn volledig trekken, maar op termijn komt er toch een 2e EV ipv PHEV vrees ik.

…Ik neem aan dat je de stabiliteitsstudie bedoelt? Screens kunnen idd wel reden tot herberekening zijn (neem aan dat het inbouw is). Echter moet je dat niet achteraf gaan doen natuurlijkEen vraagje aan de ingenieurs onder jullie.. wij krijgen nu een factuur doorgestuurd van onze favoriete aannemer voor extra ingenieurstudies omdat wij screens hebben gestoken. Onze architect had voor de volledigheid van haar dossier de aannemer gevraagd naar een ingenieursstudie. Vermoedelijk hadden ze helemaal geen studie en hebben ze rap 1 aangevraagd. Nu factureren ze ons die kost omdat ze zogezegd de bestaande (die hoorde bij de advertentie) moesten herberekenen door het gebruik van screens. Ze kunnen de originele ingenieursstudie echter niet voorleggen.
Leuk staartje van de hele miserie: op de officieel ondertekende uitvoeringsplannen werden afvoerbuizen volledig naast de woning uitgewerkt. Zij hebben zonder enig voorafgaand overleg alles onder de woning gelegd, wat wij absoluut niet wilden (en wat vermoedelijk stukken goedkoper is dan wat wij ondertekend hebben).
Wij hebben het asbuildplan ruim 2 maand na oplevering ontvangen. Maw, zelf bij oplevering hebben ze dit achtergehouden. Het is nu met de tuin/opritaanleg dat heel dat grapje bovenkomt. Het stopt niet…

). Maar dat zie je toch tijdens de bouwfase al? Als je dat absoluut niet wou dan lijkt me dat iets dat je zeker controleert (want heel eenvoudig te doen)Ze hebben een woning in opbouw overgekocht van een koppel dat uit elkaar gegaan is als ik me goed herinner. Grondwerken zullen ze waarschijnlijk niet gezien hebben en dan vertrouw je natuurlijk op het plan.Ik neem aan dat je de stabiliteitsstudie bedoelt? Screens kunnen idd wel reden tot herberekening zijn (neem aan dat het inbouw is). Echter moet je dat niet achteraf gaan doen natuurlijk
Ivm afvoerbuizen: volledig naast de woning dat is niet eens mogelijk (tenzij uw wc pot buiten staat). Maar dat zie je toch tijdens de bouwfase al? Als je dat absoluut niet wou dan lijkt me dat iets dat je zeker controleert (want heel eenvoudig te doen)
Er is gewoon nooit een stabiliteitsstudie geweest. Nu de architect alles moet indienen voor de aansprakelijkheidsverzekering komen ze er mee afIk neem aan dat je de stabiliteitsstudie bedoelt? Screens kunnen idd wel reden tot herberekening zijn (neem aan dat het inbouw is). Echter moet je dat niet achteraf gaan doen natuurlijk
Ivm afvoerbuizen: volledig naast de woning dat is niet eens mogelijk (tenzij uw wc pot buiten staat). Maar dat zie je toch tijdens de bouwfase al? Als je dat absoluut niet wou dan lijkt me dat iets dat je zeker controleert (want heel eenvoudig te doen)
.
.Als ik het dan begrijp voorziet uw aannemer de stabiliteitsstudies? In ons geval gebeurde al die punten bij de architect. Onze architect was ook onze stabiliteitsingenieur.Een vraagje aan de ingenieurs onder jullie.. wij krijgen nu een factuur doorgestuurd van onze favoriete aannemer voor extra ingenieurstudies omdat wij screens hebben gestoken. Onze architect had voor de volledigheid van haar dossier de aannemer gevraagd naar een ingenieursstudie. Vermoedelijk hadden ze helemaal geen studie en hebben ze rap 1 aangevraagd. Nu factureren ze ons die kost omdat ze zogezegd de bestaande (die hoorde bij de advertentie) moesten herberekenen door het gebruik van screens. Ze kunnen de originele ingenieursstudie echter niet voorleggen.
exact...hoe kan de architect anders controleren waar er (en welke) balken moeten zitten, waar welke kolommen, ... etc?Als ik het dan begrijp voorziet uw aannemer de stabiliteitsstudies? In ons geval gebeurde al die punten bij de architect. Onze architect was ook onze stabiliteitsingenieur.
Maar als ik het mij herinner hebben jullie de woning gekocht op plan bij een aannemer.
Wel vreemd dat uw architect er nu pas achter vraagt. Mij lijkt het logisch dat ze deze al van te voren had, als ze werfbezoeken deed. Hoe kan ze anders al die zaken deftig controleren.
Dat screens impact hebben op uw stabiliteitsstudie is vreemd. Ik heb hier zelf ook inbouw screens, dat heeft geen impact op de structuur van uw woning. Deze zitten in de spouw. Als je mijn stabiliteitsplannen bekijkt, zul je dat dan ook nergens terug vinden.
Tenzij je een speciaal type hebt of een speciale manier van verwerken, waar ik geen weet van heb.