De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Heel wat minder lawaai in de media over Gent dat El Adfaoui weigert te laten gaan, terwijl die dit seizoen toch al de volle... 65 minuten voor hen speelde.
Verschil lijkt me dat El Adfaoui wellicht niet veel zal spelen op het WK? Blijft natuurlijk triestig en erg jammer voor de speler zelf dat hij een groot stuk van dit WK moet missen hierdoor...

Vooral Stroeykens potentieel nen hele zure.

Al wordt Congo op die manier wel interessant. Een middenveld Sadiki - Stroeykens, daar ga ik wel voor zitten.

Stroeykens zie ik toch niet als een potentiële versterking voor de RD eerlijk gezegd.
Neen. Absoluut geen verlies. Niet eens bij de uitblinkers van een zwalpend rsca. Zie ook geen vooruitgang bij hem. Denk dat hij stilletjes aan zijn top zit, deze zou wellicht nooit een Belgische Cap krijgen

Jongens van 21 zitten zelden aan hun top he.
Maar goed ja, de tijd zal het uitwijzen. Sadiki zat onder die Deense clown ook op de bank. Het gebeurt wel eens dat het te maken heeft met de zwakte van de trainer. Wat niet wegneemt dat Stroeykens nog wel wat stappen moet zetten om Anderlecht te ontstijgen.

Maar die 10, ze vallen als vliegen (eerder ook al Karetsas, El Khannous en ik denk Bounida). We gaan er na KDB toch wel wat nodig hebben. Hopen op Idumbo, maar die stagneert ook, of dan maar een Fernandez?

Gohja, grote verliezen zitten daar niet bij. Als Stroeykens ooit de basis zou halen dan is het niveau zodanig gezakt dat het voor mij ook wel stopt, daarvoor ben ik te veel verwend de voorbije jaren 🤭

Denk nu niet dat er hier veel mensen zijn die Stroeykens heel correct kunnen beoordelen, alle omstandigheden in acht genomen. Daarvoor moet je echt al een hoop strontvoetbal achter de kiezen hebben de laatste jaren. :)
Heeft zeker het potentieel om basisspeler bij de duivels te worden in the long run imo. Heeft daar de intrinsieke kwaliteiten voor. Maar moet zeker nog serieuze stappen zetten.

Time will tell. Maar al die grote conclusies over 21 jarige spelers toch zeer voorbarig.

De spelers die de afgelopen 10 jaar op die positie speelden voor de nationale ploeg stonden op zijn leeftijd bijna allemaal al verder dan waar hij allicht op zijn hoogtepunt zal geraken.

Dat zijn ook onrealistische standaarden natuurlijk, maar dan nog. Je hebt altijd laatbloeiers, maar voorbarigheid is toch eerder een kenmerk dat ik aan de Anderlechtfans zou toeschrijven die elk half talent bij hun club als toekomstige basisspeler bij de Duivels zien.

Nu, lijkt toch alweer niet echt fantastisch gewerkt van onze bond.

Dat zijn ook onrealistische standaarden natuurlijk, maar dan nog. Je hebt altijd laatbloeiers, maar voorbarigheid is toch eerder een kenmerk dat ik aan de Anderlechtfans zou toeschrijven die elk half talent bij hun club als toekomstige basisspeler bij de Duivels zien.
Bij velen hadden we natuurlijk ook gewoon gelijk hè. ;)

Ook absolute zever dat we ieder half talent bij de duivels zien. Genoeg b talenten waar we hier niet lyrisch over gedaan hebben …

Ook absolute zever dat we ieder half talent bij de duivels zien. Genoeg b talenten waar we hier niet lyrisch over gedaan hebben …
Bwa, Anderlecht is op dat vlak gewoon zoals Ajax. Veel verwachtingen en uitspraken en uiteindelijk zijn er maar weinigen die het kunnen waarmaken. Ik kan me de laatste jaren niet veel Anderlecht-talenten voor de geest halen die door Anderlecht-fans een grote toekomst werden toegeschreven, waar de rest sceptisch over was en die het dan toch hebben gemaakt. Die het hebben waargemaakt, waren de spelers waar het gewoon heel duidelijk was. Dan heb je nog een speler zoals bijvoorbeeld Tielemans. Die zeker een goed/hoog niveau heeft gehaald, maar waar de verwachtingen wel hoger lagen dan Anderlecht, Monaco, Leicester en Aston Villa.

Bij velen gelijk? Sorry, hoeveel van de Neerpede talentjes waar jullie over de jaren heen zo lyrisch waren, zitten bij het nationaal elftal of spelen ergens aan de top?

Ik zie eerlijk gezegd meer failures dan succesen.

Bij velen gelijk? Sorry, hoeveel van de Neerpede talentjes waar jullie over de jaren heen zo lyrisch waren, zitten bij het nationaal elftal of spelen ergens aan de top?

Over welke werd er dan zo lyrisch gedaan? Potentieel die het dan niet gemaakt hebben zie ik Kana, Lokonga, Duranville. Al is het bij die laatste meer door blessures als talent.

Lavia, Tielemans, Saelemaekers, Doku, Debast, Sadiki, Svilar.

De spelers waar je mij op kan pakken zijn Kana, Delcroix en Sambi Lokonga, en bij alle 3 zijn blessures een gigantische factor.

Idem voor Duranville en Butera, al zijn die nog veel te jong om af te schrijven. En Bounida is ook gestaag aan het evolueren.

Maar wie zijn dan al die zogezegd halve talenten waar jullie het over hebben? Verschaeren en Ait El Hadj neem ik aan? Want voor de rest is er niet veel meer over. Ait el Hadj schrijf ik ook nog niet volledig af, maar beide spelers zijn idd serieus gaan stagneren na een sterk debuutseizoen.

Dus dat valt allemaal nogal mee he, al die "halve talenten" waar we veel te lyrisch over waren.

"Degreef, Baouf, Engwanda en Monticelli de mannen om naar uit te kijken"

Met alle respect, maar het is toch gewoon zo day ze bij Anderlecht alles wel heel snel een niveau hoger inschatten dan het effectief blijkt te zijn.

"Degreef, Baouf, Engwanda en Monticelli de mannen om naar uit te kijken"

Met alle respect, maar het is toch gewoon zo day ze bij Anderlecht alles wel heel snel een niveau hoger inschatten dan het effectief blijkt te zijn.
Dat is ook al lyrisch doen? Ja, dan snap ik dat er veel gasten het niet gehaald hebben. ;)
Wie zijn ze? De supporters, de club, de media?
Spelers kunnen trouwens gewoon grote talenten zijn, en door allerlei omstandigheden het niet waarmaken hè.
Vind dat bizar hoe mensen die het niet per se volgen, dan gaan oordelen of dat al dan niet terecht is/was.

Ben nu niet meteen de man die snel Club en zijn supporters gaat verdedigen, maar bij hen heb ik er nog weinig weten ophemelen, terwijl er intussen velen in hun kern gewoon mee draaien op Champions League niveau

Er is hier niemand op dit forum die (lyrisch of niet, dat laat ik in het midden) zo vaak 'name dropt' als jij, Hans.

Dat is ook al lyrisch doen? Ja, dan snap ik dat er veel gasten het niet gehaald hebben. ;)
Wie zijn ze? De supporters, de club, de media?
Spelers kunnen trouwens gewoon grote talenten zijn, en door allerlei omstandigheden het niet waarmaken hè.
Vind dat bizar hoe mensen die het niet per se volgen, dan gaan oordelen of dat al dan niet terecht is/was.

All of the above, zoals de grote Coucke persconferentie voor 10-20 jeugdspelers in de kijker te zetten met hun nieuw contract. Geen idee hoeveel er daarvan nu in de eerste ploeg zitten.

Zoals Pegasus zegt, onder clubfans zijn er bij die nog in twijfel zijn over bijvoorbeeld Sabbe die wel al stappen heeft gezet bij de eerste ploeg en ook al beslissend geweest is in topmatchen.

All of the above, zoals de grote Coucke persconferentie voor 10-20 jeugdspelers in de kijker te zetten met hun nieuw contract. Geen idee hoeveel er daarvan nu in de eerste ploeg zitten.
Doku, Lissens, Collasin, Sardella, Verschaeren en Ait El Hadj. Toch 6 van de 11 die de eerste ploeg hebben gehaald.

Terug
Bovenaan