De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Is toch een winger, hebben we er daar nog geen genoeg van dan?
Inderdaad. Een goeie CV en een goeie 6 lijkt me op dit moment vooral een meerwaarde. Gelet dat Lavia meer geblesseerd is dan speelklaar.

Hoe zit het eigenlijk met de speelminuten van Vermeeren? En moet die terug naar Atletico?

Inderdaad. Een goeie CV en een goeie 6 lijkt me op dit moment vooral een meerwaarde. Gelet dat Lavia meer geblesseerd is dan speelklaar.

Hoe zit het eigenlijk met de speelminuten van Vermeeren? En moet die terug naar Atletico?
Heeft in januari getekend bij Leipzig tem 2029.

Vermeeren is een regelmatige starter bij Leipzig. Op het defensieve middenveld hebben we eigenlijk vrij veel opties: Onana, Tielemans (dit seizoen bij Villa steeds meer als defensieve middenvelder uitgespeeld), Vermeeren, Keita, Debast (blijft bij Benfica eerder op het middenveld uitgespeeld worden), Raskin, Senne Lysen, ...

Voor de centrale as in de CV vrees ik dat we voorlopig geen witte konijnen moeten verwachten. Ik zou daar nu gewoon vertrouwen geven aan Theate - De Winter.

Ik hoop dat ze eindelijk eens de knoop doorhakken in de verdediging zodat we eens een paar wedstrijden na elkaar dezelfde verdedigers hebben. Ik ga ervan uit dat Theate altijd zal starten centraal (link) en dat het gaat tussen Smets & De Winter voor rechts. Faes heeft ondertussen al bewezen dat hij eigenlijk het niveau niet haalt en nu gaan investeren in een 32 jarige Mechele terwijl Smets & De Winter intrisiek meer talent hebben vind ik ook niet al te logisch.

Geen Al-Dakhil en Castagne, wegens blessures. Moreira enige nieuwe 'verdediger'.

Keepers zelfde als vorige keer.

Geen Heynen meer op het middenveld. Niet onverwacht, want vorige keer weinig speeltijd gekregen. Of is er een blessure?
Geen Lavia, maar uitleg van de bondscoach is logisch.

Geen Batsman meer in de aanval. Geen nieuwe vervangers. Opnieuw geen Bakayoko, al is dat ook niet onlogisch gezien zijn rol als invaller bij PSV.

Dus, nauwelijks wijzigingen t.o.v. vorige keer.

Ik vind vooral (opnieuw) de afwezigheid van Vermeeren en Keita opvallend. De concurrentie op het middenveld is natuurlijk groot, maar ik schat beiden toch hoger in dan Raskin. Zeker naar de toekomst toe. Raskin deed het in de vorige matchen natuurlijk wel goed, maar persoonlijk zou ik hem en Mokio - voor wie het imo toch echt nog te vroeg is - switchen voor Vermeeren en Keita.

In principe allemaal bankzitters natuurlijk. Als we terug spelen met De Bruyne en Vanaken op het middenveld, dan staat met deze selectie Onana als 6.

Meunier als enige rechtsback, daar krijg ik ook wel kriebels van. En geen leuke.

Redelijk logische selectie gelet op het feit dat Raskin dat vorige keer heel goed deed en Onana terug is. Mokio heeft idd eigenlijk nog geen plaats in deze selectie maar die heeft de vorige keer net lang genoeg op het veld gestaan om te zorgen dat hij enkel voor ons kon spelen dus misschien dat Garcia hem deze keer wat minuten wil geven?

De enige die ik enigzins had verwacht is Smets maar tis nu niet dat Genk het zo goed deed de afgelopen weken dus waarschijnlijk is die daarom gewoon geslachtofferd om Moreira mee te kunnen nemen.

Achteraan blijft het huilen met de pet op vrees ik.

Courtois - De Cuyper, Theate, De Winter, Meunier - De Bruyne, Onana, Vanaken - Trossard, Lukaku, Saelemaekers

Zoiets dan maar. Fofana ook wel een deftige kans geven.

Raskin deed het inderdaad aardig vorige keer. Ook niet ter discussie bij zijn club. Logisch dat hij er opnieuw bij is.
Keita ook wel de man van 90 min voor zijn club, maar die is kind van de rekening. En Raskin, én Onana én Keita is misschien teveel van het goede.

Vermeeren is wel nog geen 90 min man voor zijn club, dus voor zijn niet-selectie valt zeker ook iets te zeggen.

Maar goed, Mokio neemt hij dan wél mee, ook al is die geen basisspeler (niet onlogisch gezien zijn leeftijd)...

Heeft ook allemaal met profielen te maken. Wij als supporter kijken er gewoon anders naar dan een bondscoach. Los van dat ik het voor Mokio ook te vroeg vind. Die gaat volgend jaar mogelijks basisspeler worden, maar is dat nu nog niet.

Die Mokio snap ik toch niet zo goed als je als DM Vermeeren of Keita hebt die dit jaar toch veel hebben gespeeld. Vermeeren bij een betere ploeg en Keita in Italië altijd 90 minuten de laatste maanden.

Die Mokio snap ik toch niet zo goed als je als DM Vermeeren of Keita hebt die dit jaar toch veel hebben gespeeld. Vermeeren bij een betere ploeg en Keita in Italië altijd 90 minuten de laatste maanden.
Kan die nog voor Congo uitkomen en dat ze die willen vastklikken?

Komt bij mij echt over als "vorige keer maar 2 minuten gekregen, we gaan die nog eens meepakken", in combinatie met Raskin die vorige keer gewoon te goed was om nu volledig naast de kern te zetten.

Aangezien, volgens mij, Onana toch altijd gaat spelen op die positie maakt het in principe ook niet zoveel uit wie je meeneemt als doublure want meer dan (2x) 10' gaat die, normaal gezien, toch niet krijgen. Maar ik zie in de volgende selectie wel plaats voor Vermeeren en/of Keita, ten koste van oa Mokio.

Terug
Bovenaan