De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Speelt Debast normaal ook niet rechts in de verdediging? Bij Anderlecht was het toch zo met Vertonghen langs hem
Bij Sporting blijkbaar ook al vaak op de 6 gespeeld.

Nie uw vertrouwde positie, rechtsvoetig links spelen, en zo'n clown naast u 😅
Het zal hem zeker niet helpen, dat is waar. Daarom wil ik hem ook nog niet afschrijven.

Gouden generatie is voorbij akkoord. Maar dat we nu op het niveau van Noord-Macedonië zitten? Onze kwaliteit is toch echt wel beter.
De laatste wedstrijden zeggen toch iets heel anders. Zowel op het voorbije EK als de matchen nadien. We zijn niet meer beter dan Slowakije, Oekraïne, noord Macedonië, Israël.

de helft is op Doku dus ja dat speelt wel een rol natuurlijk.

Maar wat verwacht je dan van Doku? Dat ie het gans veld dribbelt en nog eens scoort ook?
Zijn dribbels kunnen mij eerlijk gezegd totaal gestolen worden. Ik verwacht goals, assists en pre-assists van een aanvaller.

Het enige dat hij doet is tegenstanders naar zich trekken wanneer hij aan de bal is, maar daar ben je niets mee als hij de bal vervolgens niet deftig in de vrijgekomen ruimte krijgt. En ok, dat ligt ook aan de ploegmaats, maar dan nog. Hij is ook gewoon te voorspelbaar, elke tegenstander weet exact wat ie gaat doen. Bij een Robben indertijd wisten ze dat ook allemaal, maar die had dan wel de kwaliteiten om desondanks te scoren.

Laatst bewerkt:
De laatste wedstrijden zeggen toch iets heel anders. Zowel op het voorbije EK als de matchen nadien. We zijn niet meer beter dan Slowakije, Oekraïne, noord Macedonië, Israël.
Maar onze kwaliteit is wel hoger vind ik. Wat loopt er verkeerd dan. Grinta? Geen ploeg? Geen trots? Of gewoon slechte coaches?

De Winter en Theate zijn intrinsiek veel beter dan Faes.
Inderdaad, dan heb intrinsiek de beste verdedigers en heb je een links- en een rechtsvoetige verdediger op de RCV en LCV . Voorts zou ik voor een echte 6 kiezen ipv Raskin die toch eerder een 8 is zodat die verdediging iets minder onder druk komt te staan.

Wat een snertsvertoning. Die Faes; ik snap niet dat er nergens geen Belg rondloopt die als centrale verdediger beter is. Ik kan er denk ik zelfs eentje op lokaal niveau in ons dorp vinden. Je moet al blij zijn dat hij geen own goal (of twee) maakt.

Zijn dribbels kunnen mij eerlijk gezegd totaal gestolen worden. Ik verwacht goals, assists en pre-assists van een aanvaller.

Het enige dat hij doet is tegenstanders naar zich trekken wanneer hij aan de bal is, maar daar ben je niets mee als hij de bal vervolgens niet deftig in de vrijgekomen ruimte krijgt. En ok, dat ligt ook aan de ploegmaats, maar dan nog. Hij is ook gewoon te voorspelbaar, elke tegenstander weet exact wat ie gaat doen. Bij een Robben indertijd wisten ze dat ook allemaal, maar die had dan wel de kwaliteiten om desondanks te scoren.
Zonder zijn actie ga je geen goals, assists of preassists krijgen. Dus die dribbels hebben we nodig.

En ja als de ploegmaats de assists en preassists niet afwerken dan kan hij er niet aan doen. En idd hij is niet effectient genoeg maar als hij dat wel was dan hadden we een speler van het niveau Mbappe, Yamal, Vinicius Jr. En voorspelbaar? Hij gaat zijn man voorbij zowel langs links als rechts, op snelheid of al kort draaiend. Als er nu 1 speler is die net onvoorspelbaar is dan is hij het wel. Ook niet vergeten dat ie bijna altijd tegen 2-3 staat maar als zijn medespelers dan geen gebruikmaken van de ruimtes dan kan hij het ook niet alles alleen doen (en ja zijn passing kan beter)

Allemaal goed en wel om te blijven wijzen naar "de ploegmaats" en dat is mogelijk deels een oorzaak. Maar zowel hier als bij City haalt ie toch niet echt deftige cijfers, of vergis ik mij?
Dan is er toch meer aan de hand imo.

Edit: net eens de statistieken van Doku, Trossard, Saelemakers, Lukebakio en Fofana bekeken bij hun club, en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ie daar wel degelijk als productiefste uit komt.

Omdat ik het excelleke dan toch gemaakt heb, dan post ik het ook maar ff :biglaugh:

Bij de RD's is ie beslissend om de 157 minuten

Laatst bewerkt:
Het blijft toch pijnlijk. Dat we na de gouden generatie met wat minder tevreden moesten zijn, was wel duidelijk, maar had toch nog meer verwacht dan wat we de laatste jaren zien. De toppers die nog aanwezig zijn laten het afweten, de jonge spelers lijken (te) weinig progressie te maken. De verdediging is nog een grotere ramp dan ik had gedacht. Qua coach is het nog wat vroeg om te oordelen, want ik blijf erbij dat je de balans pas kunt opmaken na een volledige campagne, maar Garcia stelt me verre van gerust moet ik eerlijk zeggen. Al zijn zo'n matchen na een lang seizoen nooit ideaal. Soit, ik ga ervanuit dat we ons nog makkelijk plaatsen, maar voorlopig heb ik weinig vertrouwen op iets of wat prestatie op het tornooi zelf. Al kunnen nog wat jongens groeien komend seizoen, die mss wel belangrijk kunnen worden.

Edit: Saelemaekers was wel één van de lichtpuntjes gisteren.

Allemaal goed en wel om te blijven wijzen naar "de ploegmaats" en dat is mogelijk deels een oorzaak. Maar zowel hier als bij City haalt ie toch niet echt deftige cijfers, of vergis ik mij?
Dan is er toch meer aan de hand imo.

Edit: net eens de statistieken van Doku, Trossard, Saelemakers, Lukebakio en Fofana bekeken bij hun club, en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ie daar wel degelijk als productiefste uit komt.

Omdat ik het excelleke dan toch gemaakt heb, dan post ik het ook maar ff :biglaugh:

Bij de RD's is ie beslissend om de 157 minuten
Die cijfers tonen vooral het immense verschil met de vorige lichting hé. Leg dat naast de statistieken die Hazard en De Bruyne indertijd op die posities haalden. Maar toen hadden we twee spelmakers op de flanken, die vanop de flank het spel konden verdelen en die beiden een goeie voorzet in de voeten hadden. Al onze flankaanvallers nu zijn pure aanvallers, genre Mirallas indertijd, en dat merk je enorm in het aanvallende samenspel. En helaas is geen enkele van op die flank een veel scorer. Trossard is de meest doelgerichte van de hoop, maar die wordt net als Saelemaekers gefnuikt door als een Zwitsers zakmes gebruikt te worden bij zijn club.

Het is nog altijd de reden waarom ik het niet verkeerd zou vinden om De Bruyne toch nog eens op de flank te proberen. Hij kan het daar misschien niet meer een hele match belopen, maar dan heb je tenminste weer een flank waarvan er voorzetten en passes vertrekken in plaats van het steriele gedribbel dat nergens naartoe gaat. Of eventueel De Ketelaere daar zetten. Op beide flanken een (niet efficiënte) dribbelaar zetten, dat werkt imo niet.

Het blijft toch pijnlijk. Dat we na de gouden generatie met wat minder tevreden moesten zijn, was wel duidelijk, maar had toch nog meer verwacht dan wat we de laatste jaren zien. De toppers die nog aanwezig zijn laten het afweten, de jonge spelers lijken (te) weinig progressie te maken. De verdediging is nog een grotere ramp dan ik had gedacht. Qua coach is het nog wat vroeg om te oordelen, want ik blijf erbij dat je de balans pas kunt opmaken na een volledige campagne, maar Garcia stelt me verre van gerust moet ik eerlijk zeggen. Al zijn zo'n matchen na een lang seizoen nooit ideaal. Soit, ik ga ervanuit dat we ons nog makkelijk plaatsen, maar voorlopig heb ik weinig vertrouwen op iets of wat prestatie op het tornooi zelf. Al kunnen nog wat jongens groeien komend seizoen, die mss wel belangrijk kunnen worden.

Edit: Saelemaekers was wel één van de lichtpuntjes gisteren.
Ik zie ze tegen Wales ook gewoon de boot ingaan.

Doku is gewoon een van de meest overschatte wingers. Geen kloten rendement en maar draven. Zeer frustrerende speler.

Doku zou gisteren anders wel een assist gehad hebben als Raskin hem erin had gelegd ipv tegen de paal.

Enfin, na de match van gisteren vind ik het niet bepaald fair dat je op Doku begint te kakken.
Al begint hij inderdaad meer en meer een type Sterling te worden - geweldige dribbelaar, maar je bent er niet zoveel mee.

In principe moet je altijd starten met Trossard op de linkerflank, maar ja, die brengt bij de nationale ploeg ook meestal niet wat je verwacht.

Het grote probleem blijft de verdediging, en daarbij ook de nonchalance van sommige middenvelders. Om een of andere reden wordt het niet getoond in de samenvattingen, maar als ik het me juist herinner valt de tegengoal nadat Tielemans een vrije trap gewoon recht in de voeten van een Macedoniër past. Slotminuten, je staat 0-1 voor, en dan gewoon "snel snel vrije trap, hier alstublieft Macedonië de bal is voor jullie".
En dan blijft Tielemans nadat hij dat doet ook nog eens slap een paar meter achter die Macedoniër lopen, die vervolgens dus scoort.

Het grote probleem blijft de verdediging, en daarbij ook de nonchalance van sommige middenvelders. Om een of andere reden wordt het niet getoond in de samenvattingen, maar als ik het me juist herinner valt de tegengoal nadat Tielemans een vrije trap gewoon recht in de voeten van een Macedoniër past. Slotminuten, je staat 0-1 voor, en dan gewoon "snel snel vrije trap, hier alstublieft Macedonië de bal is voor jullie".
En dan blijft Tielemans nadat hij dat doet ook nog eens slap een paar meter achter die Macedoniër lopen, die vervolgens dus scoort.
Helemaal correct. Tielemans begon vrij goed, maar begaat dan toch gewoon opnieuw een blunder en presteert dus weer veel te zwak bij de Rode Duivels. Ik vraag me soms echt af hoe dat kan dat die in Engeland en bij z'n club zo gelauwerd wordt. Tis ook niet dat die in de CL tegen Club geweldig speelde. Voor de rest kijk ik er geen matchen van, dus waarschijnlijk speelt hij dan wel echt goed.

Ik zie niet in waarom je in principe altijd met Trossard op links moet starten, Trossard heeft nu is eigenlijk nog nooit een goede match voor de Duivels gespeeld. Los daarvan is Doku wel de enige die toch voor een beetje dreiging zorgt. Ik zou dan nog eerder Trossard als backup voor Lukaku houden in de spits zoals die de laatste tijd wordt uigespeeld bij Arsenal en dan Openda als 3de keus omdat die eigenlijk ook nog nooit een goede match gespeeld heeft en de ervaring van een Trossard niet heeft. Het enige positieve uit de match van gisteren vond ik Sealemaekers zijn grinta.

Los daarvan verwacht ik wel wat veranderingen tegen Wales.
Doku - Lukaku - Saelemaekers
KDB-Vanaken
Onana
De Cuyper - Theate - De Winter - Meunier

Trouwens geen fan van Meunier als kapitein gewoon omdat ik die eigenlijk niet zou selecteren als iedereen gezond zou zijn. Bij mij staan Castagne & Seys hoger aangeschreven. Geef trouwens gewoon die band aan Lukaku dan zijn we in ieder geval verlost van dezelfde discussie voor anderhalf jaar ofzo.

Doku zou gisteren anders wel een assist gehad hebben als Raskin hem erin had gelegd ipv tegen de paal.
Inderdaad, maar toch, goed artikel over Doku in de NYT een paar maanden terug:

Ik denk dat supporters al bij al te streng zijn - nog altijd maar 23 uiteindelijk. Als die zijn statistieken zouden zijn wat vele er van verwachten, dan heeft Doku én snelheid én een actie én hoog percentage touches in the box én goals én assists. Da's gewoon een Ballon D'orspeler dan en dat mag niet de benchmark zijn. Enige reden dat de output *frustrerend* is, is omdat hij al de rest gewoon zo ongelooflijk goed doet.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan