De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Middenveld met Onana, Tielemans en De Bruyne is op zich goed hé, zolang Onana als 6 blijft is dat prima. En Trossard in de aanval is ook niet verkeerd.

Het enige waar hij de mist in gaat is de verdediging. Hij heeft natuurlijk niet veel keuze op de rechtsback, maar centraal is het onbegrijpelijk om terug met Debast en Faes te starten. Ik snap dat we onze defensie vertrouwen moeten geven en niet continue mogen veranderen zoals Tedesco deed, maar Debast - Faes is gewoon geen logisch duo. In de aanval is het vooral raar om Saelemaekers te benchen nadat die de bedrijvigste op het veld was vorige match.

Ik zou persoonlijk eerder gaan voor een 4-2-3-1: Sels, De Cuyper, Theate, Mechele/De Winter, Saelemaekers - Onana, Debast - Trossard/Doku, De Bruyne, CDK - Lukaku

Saelemaekers als rechtsback is uit positie natuurlijk, maar verdedigend gaat die niet zoveel minder zijn dan Meunier. En in balbezit kan je hem dan eerder als rechtsbuiten laten spelen en CDK naar binnen laten knijpen als tweede spits. En dan twee defensieve middenvelders om in balverlies als extra gordel voor de verdediging te hebben.

Na het zien van de match Portugal - Spanje gisteren vond ik het wel heel duidelijk dat de rode duivels de komende jaren dat niveau echt niet meer gaan halen.

De balvastheid en het gebrek aan foutjes bij beide ploegen, dat kunnen we niet meer.

1ste wedstrijd: Meunier - De Winter - Mechele - De Cuyper
2de wedstrijd: Meunier - Faes - Debast - Castagne
3de wedstrijd: Meunier - Faes - Debast - De Cuyper

Meunier is de stabiele factor!

Mja... op zich goed dat hij voor stabiliteit gaat, anders gaat de defensie nooit op elkaar afgestemd geraken. Maar ik denk dat zowat iedereen de 4 namen in vraag stelt, en zich afvraagt waarom Garcia in godsnaam voor die 4 namen gaat...

De Cuyper is de enige naam die weinig discussie zal opleveren, maar voor de rest....

Meunier wordt er niet jonger op en was de voorbije jaren nu toch niet dé man in de defensie. Vreemde keuze dan om hém daar dan te zetten als een soort van leidende figuur?

Debast is ergens te begrijpen voor zijn voetballende vermogen, maar speelt bij zijn club dan steeds minder en minder op die positie.
En Faes... leuke kerel, maar het is toch altijd met de billen dicht wachten op het moment dat hij weer in de fout gaat...

Theate is toch wel het meest opmerkelijke kind van de rekening.

Allé Jantje, gij moogt ook meedoen. Truitje staat al klaar.

Yannick en Steven, jullie mogen ne hamburger gaan eten.

En nu is het weer Tielemans die kapitein is…

Als De Bruyne of Lukaku zijnde moet je toch ook gewoon denken: gast, geef die nu eens gewoon aan één van ons

Lijkt me toch geen penalty? Lichaam leek me nu niet onnatuurlijk groot, je kan je arm moeilijk wegtoveren.

Terug
Bovenaan