Hans, komaan, 't is geen 2002 meer he. Kijk eens naar de andere ploegen aub.
Afin, alles hangt af van hoe breed je de top neemt, want we hebben mogelijks een compleet ander zicht op de subtop natuurlijk. Wat mij betreft, kan je geen 10 ploegen in de top hebben. Dan is het geen top meer maar een plateau.
Een Duitsland of een Italië reken ik niet meer bij de absolute top, omdat ze het zo vaak laten afweten bv, daartegen zie ik ons, puur qua kwaliteit van spelersmateriaal, niets rapen. Maar zelfs als je hen alsnog tot de top zou rekenen, heb je met de andere meer traditionele subtoppers zoals een Nederland, Denemarken, Kroatië, of tegenwoordig ook Noorwegen, ploegen die ons van het kastje naar de muur spelen (hyperbool als stijlfiguur). En dan hebben we het enkel over de Europese ploegen en niet de Zuid Amerikaanse of de top in Afrika. Wat gaan wij met deze ploeg doen tegen een Colombië, tegen een Ecuador, of zelfs maar tegen Marokko of Ivoorkust?
Geen idee wat ik met die laatste zin aanmoet, heb ik gezegd dat het triestig is dat we geen favoriet meer zijn? Ik heb de kwaliteit van het spelersmateriaal triestig genoemd. Dit is de kern die niet voorbij Macedonië, Oekraïne, en Slovakije raakte. Op welke manier gaan wij van bovenstaande ploegen winnen als we niet eens voorbij dit soort landen geraken? Wie in ons team kan die landen pijn doen? Quasi iedereen op dat wedstrijdblad heeft weinig tot geen progressie gemaakt in de afgelopen 2 seizoenen. We hadden allemaal de hoop dat een aantal het veel beter zouden doen, maar het is er niet uitgekomen. Op de jonkies na (Seys, Moreira, etc) heb je enkel met Doku een speler die écht progressie gemaakt heeft.
't Is tegenwoordig zo triestig gesteld dat zelfs een Witsel terug opgeroepen wordt. Ik hoop dat je hiermee begrijpt wat ik bedoel als ik het woord "triestig" hanteer.