De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Omdat “helaas gaan we ons plaatsen” gewoon een bizarre uitspraak is. Het is niet dat we deze campagne geen leuke matchen gezien hebben …
Mmm ja bij nader inzien was mijn post eerder een vorm van sarcasme ipv cynisme (of ne mix tussen die twee. Zoiets) Je hebt (per definitie) wel gelijk. :tongue:

Ik heb mijn post aangepast. Nu is het min of meer correct.

Laatst bewerkt:
Volgens Brex moeten we dinsdag winnen, maar volgens mij is een gelijkspel voldoende dankzij ons doelsaldo. (Al zou een gelijkspel tegen Liechtenstein natuurlijk sowieso een blamage zijn)

Volgens Brex moeten we dinsdag winnen, maar volgens mij is een gelijkspel voldoende dankzij ons doelsaldo. (Al zou een gelijkspel tegen Liechtenstein natuurlijk sowieso een blamage zijn)
het zal ervan af hangen he. als Wales straks wint met 12-0 is het doelpuntensaldo gelijk.
en als ze dan winnen met 1-0 winnen van Macedonië, dan is een gelijkspel voor ons niet genoeg.

of als Macedonië met 6-0 wint van Wales: staan ze ook gelijk met ons als we gelijk spelen.

dus: het kan.

Garcia doet minder rare dingen dan Tedesco, maar 't spelniveau blijft toch zeer inconsistent en vaak veel te laag voor wat we wel nog altijd hebben rondlopen qua spelers.

Ik heb het al eerder gezegd, maar van de gouden generatie is Lukaku als individuele speler misschien wel de speler die we het meest (gaan) missen. Ik had ook gehoopt dat een aantal jongens van de nieuwe lichting intussen toch al meer gegroeid zouden zijn, maar dat valt toch tegen.

Met een deftige spits wint ge hier 1-8 of zo.
Dit dus. Genoeg kansen bij elkaar gevoetbald om zelfs na de vroege achterstand ruim te winnen. Dit soort wedstrijden hebt ge soms, ik zou er vooral niet te hard wakker van liggen. Zeker niet als ge ziet wie er allemaal niet bij is. :)

het zal ervan af hangen he. als Wales straks wint met 12-0 is het doelpuntensaldo gelijk.
en als ze dan winnen met 1-0 winnen van Macedonië, dan is een gelijkspel voor ons niet genoeg.

of als Macedonië met 6-0 wint van Wales: staan ze ook gelijk met ons als we gelijk spelen.

dus: het kan.
De grootste nederlaag van Liechtenstein deze eeuw was een 9-0 tegen Duitsland. Verder 2x een 8-0 nederlaag en een paar keer een 7-0 nederlaag.
De laatste keer dat Wales met meer dan 6 doelpunten verschil won, dateert uit 1978 toen ze met 7-0 wonnen van Malta.
Ik denk dus dat we dan enkel moeten vrezen voor een enorme zege in hun onderling duel :wink: (wat me onwaarschijnlijk lijkt... maar bon, idd: het kan)

Laatst bewerkt:
Laten we eerlijk zijn: Als je thuis verliest van Lichtenstein dan verdien je het ook niet om op een WK te staan.
Dat is alsof Club Brugge in de beker van België zou verliezen op eigen veld van een ploeg uit 4de klasse.

Dat is niet onmogelijk maar het zou een enorme blamage zijn.

Er zijn geen excuses, we moeten en gaan die laatste match gewoon winnen.

Dit dus. Genoeg kansen bij elkaar gevoetbald om zelfs na de vroege achterstand ruim te winnen. Dit soort wedstrijden hebt ge soms, ik zou er vooral niet te hard wakker van liggen. Zeker niet als ge ziet wie er allemaal niet bij is. :)

Goh, 't is niet de eerste keer dat dit voorvalt, en zonder KdB en/of Lukaku hebben we precies te weinig kwaliteit voorin on een doorbraak te forceren.

Goh, 't is niet de eerste keer dat dit voorvalt, en zonder KdB en/of Lukaku hebben we precies te weinig kwaliteit voorin on een doorbraak te forceren.
Toch vooral Lukaku. Ik ga er ook gewoon van uit dat die tegen het WK terug (wedstrijd)fit is. Ik hoop vooral dat Openda eindelijk niet meer opgeroepen wordt, vandaag ook weer geen bal geraakt.

We zien Sheldon Cooper enkel nog maar als hij flatert en buiten tegen RSCA nog niet gezien in de laatste maanden. Teken dat hij goed is
Wat gewoon steeds belachelijker wordt want zelf in de hoogdagen van de kritiek was Mechele gewoon top in de JPL. Het is hier zijn plafond ineens ook maar zet daar een echte topper naast en die redt zich doorgaans wel.

Wat gewoon steeds belachelijker wordt want zelf in de hoogdagen van de kritiek was Mechele gewoon top in de JPL. Het is hier zijn plafond ineens ook maar zet daar een echte topper naast en die redt zich doorgaans wel.
Die topper missen we nu wel natuurlijk :unsure:

mja, maar deze match, in combi met Macedonië laat gewoon zien dat we

a) tegen een goed block onmondig zijn
b) we kwetsbaar zijn tegen counters

en tegen Macedonië was De Bruyne er wél bij, bvb.

een geluk dat de FIFA kwantiteit over kwaliteit kiest op hun WK, anders was het idd weer exit na de groeps-fase zoals Qatar (ook al hadden we daar uiteindelijk de 3de en de 4de ploeg van het WK in onze poule)

mja, maar deze match, in combi met Macedonië laat gewoon zien dat we

a) tegen een goed block onmondig zijn
b) we kwetsbaar zijn tegen counters

en tegen Macedonië was De Bruyne er wél bij, bvb.

een geluk dat de FIFA kwantiteit over kwaliteit kiest op hun WK, anders was het idd weer exit na de groeps-fase zoals Qatar (ook al hadden we daar uiteindelijk de 3de en de 4de ploeg van het WK in onze poule)
Tegen Noord-Macedonië lag het toch ook gewoon eerder aan pech dan wat anders. En ja, er zit gewoon veel te weinig scorend vermogen in deze groep zonder Lukaku. Ik zei in mijn follow up ook dat het vooral Lukaku is die gemist wordt, vandaag ook weer genoeg kansen gecreëerd om vlot een keer of drie te scoren. Neemt natuurlijk niet weg dat er een paar bedenkelijke keuzes waren. De Winter vind ik echt gewoon dramatisch, een centrale verdediger die elk duel lijkt te mijden.. Invalbeurt van Openda snap ik ook niet, het is ondertussen wel helemaal duidelijk dat die tegen laag blok echt gewoon grandioos tekort komt.

En Courtois pakt die bal volgens mij, Sels gaat daar echt niet vrijuit.

Misschien zijn we iets té dramatisch?

Al bij al spelen we gelijk omdat we niet top afwerken + keeper speelt de match van zijn leven. Maar we bleven duwen met redelijk succes eerlijk gezegd.

Jah ons centraal duo is niet top maar 9/10 winnen we die pot en we zijn idd niet de enige ploeg die een misstap beging.

Spijtig maar dinsdag geven we Liechtenstein billenkoek gewoon. Dat we Frankrijk, Spanje, Duitsland en Engeland niet meer de baas kunnen is al enkele jaren de realiteit.

Terug
Bovenaan