De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Je kan Garcia niet verwijten dat Theate als een miniem verdedigt en Sels zijn korte hoek niet dekt. Evenmin dat Tielemans als een slappe vod invalt.
Wat je wel kan zeggen is dat mannen in vorm niet starten zoals Saelemaekers, Lammens, Vermant en dat je Openda inbrengt tegen een laag blok. Hij kwam zelfs mee verdedigen als zij met 10 stonden. Blijf toch gewoon aan die middellijn ?

Wel even hardop moeten lachen toen Aster ‘uit volle keel’ zei ipv van ‘uit volle borst’
Vermant kun je toch moeilijk in vorm noemen he? Die brengt veel energie en is qua type misschien inderdaad beter tegen een laag blok, maar in vorm is hij zeker niet he.

Tielemans zou normaal altijd moeten starten, zeker tegen ploegen als dit, maar die zal nog niet 100% fit zijn gok ik. En Aston Villa zal ook wel wat "instructies" hebben gegeven gok ik.

Die hadden we effectief ook gewoon moeten winnen. Er zijn betere ploegen met soortgelijke uitschuivers.

2 keer gelijk tegen Noord-Macedonië, 1 keer gelijk tegen Kazachstan, 5 goals over 2 matchen geslikt tegen Wales (tegen Liechtenstein maakte Wales er minder over 2 matchen), ... kan je dan nog spreken van uitschuivers?

2 keer gelijk tegen Noord-Macedonië, 1 keer gelijk tegen Kazachstan, 5 goals over 2 matchen geslikt tegen Wales (tegen Liechtenstein maakte Wales er minder over 2 matchen), ... kan je dan nog spreken van uitschuivers?

Dit volgend op een uiterst zwak EK, en eigenlijk kan je het WK van 3 jaar geleden daar ook onder rekenen want we hadden reeds daar dezelfde problemen als nu. Defensief problematisch, en offensief onmondig.

Best wel, in elk van die potten lagen we (zwaar) boven. Hetgeen verontrustend is, dat is het feit dat ons CVs niet plots beter gaan worden het komende half jaar. Die goals die niet vallen kunnen we wel nog aan sleutelen en daar is ook een portie geluk mee gemoeid. CDK die weer fit/in vorm geraakt, Vermant die verder progressie maakt, Doku en Trossard die steeds consistenter worden om resultaten te leveren etc.

Maar de voorbije potten, ondanks dat het resultaat niet steeds even schitterend was hadden wel véél meer positieve elementen dan de voorbije jaren. In money time stond iedereen steevast stil en was het hooguit 1 bal per minuut vanaf de middellijn lanceren naar de keeper. Nu zie je ze met drang naar voor (en vaak succesvol) combineren.

Er zijn voorzetten vanaf de flank met regelmaat. Centraal is het niet enkel KDB die een splijtende pas centraal durft geven. Er is veel meer beweging, mobiliteit. We gebruiken veel vaker onze fysieke voordelen etc. Het is verre van perfect maar onze letterlijk drie beste spelers zijn out en toch blijft men quasi hetzelfde spel brengen.

Straks is Lukaku weer fit en heb je die veel betere conversie van kansen, die nu steeds vlotter worden gecreëerd. Je hebt het beste sluitstuk ter wereld om de matige CVs te dekken. KDB zal op tijd fit zijn voor de creativiteit aan te sterken één laatste keer.

Nu, na het WK gaan we wel consistenter reden hebben om te bleiten. :unsure:

Dit volgend op een uiterst zwak EK, en eigenlijk kan je het WK van 3 jaar geleden daar ook onder rekenen want we hadden reeds daar dezelfde problemen als nu. Defensief problematisch, en offensief onmondig.
Ség ség, op het WK hielden we nog 2x de nul !
En toen hadden we Jan en Toby nog!

Zidane wordt bondscoach bij Frankrijk na het WK
Als in de sterren geschreven

Ik zou echt Benteke meenemen. Aan hem hebt ge meer dan aan een Openda. Vorig seizoen 23 goals bij zijn club en dit seizoen 9. Kan een geheim wapen worden, en daarbij komt nog eens dat hij een figuur is dat goed in een groep ligt.
34 jaar.. Het laatste wat nu moet gebeuren. Imo moet ge gewoon durven doorselecteren voorin. Vermant en Stassin moeten er eigenlijk gewoon altijd bij zijn, zeker als Lukaku er niet is. En als je dominant wil voetballen (wat toch wel het idee lijkt onder Garcia), moet je Openda eigenlijk al niet selecteren. En dat is dan nog los van zijn zeer bedenkelijke prestaties zowel bij z'n clubs als bij de RD het afgelopen jaar.

Die hadden we effectief ook gewoon moeten winnen. Er zijn betere ploegen met soortgelijke uitschuivers.
Maar in het verleden is wel al gebleken dat wij in een tornooi meestal tegen het eerste het beste betere/top land mogen beschikken, terwijl die anderen betere landen dat minder snel voor hebben... Dus een uitschuiver bij hen valt beter te rechtvaardigen dan bij ons imo

34 jaar.. Het laatste wat nu moet gebeuren. Imo moet ge gewoon durven doorselecteren voorin. Vermant en Stassin moeten er eigenlijk gewoon altijd bij zijn, zeker als Lukaku er niet is. En als je dominant wil voetballen (wat toch wel het idee lijkt onder Garcia), moet je Openda eigenlijk al niet selecteren. En dat is dan nog los van zijn zeer bedenkelijke prestaties zowel bij z'n clubs als bij de RD het afgelopen jaar.
Stassin? De man die momenteel bankzitter is in de Franse 2de klasse?

Stassin? De man die momenteel bankzitter is in de Franse 2de klasse?
De voorbije drie matchen, ja.

Ik ben gewoon helemaal geen voorstander van een 34-jarige (binnen twee weken 35 trouwens) op te roepen die in een competitie speelt die met alle respect zeer, zeer matig is qua niveau. Als je dan toch iemand uit de MLS wil meenemen, pak dan Cuypers.

De voorbije drie matchen, ja.

Ik ben gewoon helemaal geen voorstander van een 34-jarige (binnen twee weken 35 trouwens) op te roepen die in een competitie speelt die met alle respect zeer, zeer matig is qua niveau. Als je dan toch iemand uit de MLS wil meenemen, pak dan Cuypers.
Daar ben ik het zeker mee eens, maar ik zie echt geen reden waarom Stassin erbij zou moeten als je een CDK, Vermant en Openda hebt. Zelfs niet om daarvoor Openda thuis te laten. Niet dat Openda het geweldig doet, maar zo'n Stassin heeft toch echt niks te zoeken bij de RD op dit moment? Met Openda heb je nog een ander type speler voor eventueel op de counter te spelen en heeft zich wel al bewezen bij 3 ploegen.

Benteke is de enige met een gelijkaardig profiel als Lukaku. Je kan daar uiteraard niet op bouwen, en de MLS is inderdaad geen hoogstaande competitie, maar ik vind het wel logischer om hem mee te pakken op het WK dan een Batshuayi. Zeker als Lukaku niet fit zou geraken.

Maar in het verleden is wel al gebleken dat wij in een tornooi meestal tegen het eerste het beste betere/top land mogen beschikken, terwijl die anderen betere landen dat minder snel voor hebben... Dus een uitschuiver bij hen valt beter te rechtvaardigen dan bij ons imo
Ik vind het in het niets vallen tegenover onze vlekkeloze kwalicampagnes gevolgd door tornooien waar slechts één keer the bare minimum werd gehaald omdat niemand wist wat te doen en het enthousiasme zwaar beperkt was.

De kwaliteit is geslonken tor misschien 70% van ons kunnen in 2018. Maar dat kan echt wel gecompenseerd worden met coaching. En hoewel ik nooit under de indruk ben geweest van Garcia installeerde hij al wél enkele zichtbare zaken in ons spel. Dat doet wat meer hoop leven imo. Er zit een kans in. En we hebben ook nog regelmatig een flits gezien de afgelopen wedstrijden. Dus ik vind het allemaal zo dramatisch niet.

Ik vind het in het niets vallen tegenover onze vlekkeloze kwalicampagnes gevolgd door tornooien waar slechts één keer the bare minimum werd gehaald omdat niemand wist wat te doen en het enthousiasme zwaar beperkt was.

De kwaliteit is geslonken tor misschien 70% van ons kunnen in 2018. Maar dat kan echt wel gecompenseerd worden met coaching. En hoewel ik nooit under de indruk ben geweest van Garcia installeerde hij al wél enkele zichtbare zaken in ons spel. Dat doet wat meer hoop leven imo. Er zit een kans in. En we hebben ook nog regelmatig een flits gezien de afgelopen wedstrijden. Dus ik vind het allemaal zo dramatisch niet.
Ik wil het ook zeker niet overdramatiseren hoor, maar we moeten wel dringend realistischer gaan voetballen en en niet meer 2018 like alsof weinig ploegen ons pijn kunnen doen.

Als je deze campagne weer ziet, waar we zelfs met onze 70% van 2018 door zouden moeten walsen...is het gewoon weer wachten tot een echt deftige tegenstander op het WK en collectief verontwaardigd zijn dat we gefaald hebben.

Ik ben volledig overtuigd dat we echt wel nog een ploeg hebben om kwartfinale ofzo te halen eigenlijk, maar niet als je denkt dat je je halve kan halen (bij wijze van spreken).
Wat clichés als discipline, organisatie,...zullen ons zover brengen, niet (meer) op talent.

Ik geloof er echt niet meer in. Aanvallend kunnen we, mits iedereen fit, elke ploeg nog altijd pijn doen, maar deze campagne heeft in niets getoond dat Garcia er in geslaagd is of in gaat slagen om het middenveld te controleren of een goed defensief blok te organiseren. Ik ga het nog maar eens herhalen hé, maar Wales is er in geslaagd om méér tegen ons te scoren over twee matchen heen dan tegen Liechtenstein. De eerste ietwat deftige tegenstander op het WK gaat ons voetballes geven als we spelen zoals in de kwalificatie.

Ik wil het ook zeker niet overdramatiseren hoor, maar we moeten wel dringend realistischer gaan voetballen en en niet meer 2018 like alsof weinig ploegen ons pijn kunnen doen.

Als je deze campagne weer ziet, waar we zelfs met onze 70% van 2018 door zouden moeten walsen...is het gewoon weer wachten tot een echt deftige tegenstander op het WK en collectief verontwaardigd zijn dat we gefaald hebben.

Ik ben volledig overtuigd dat we echt wel nog een ploeg hebben om kwartfinale ofzo te halen eigenlijk, maar niet als je denkt dat je je halve kan halen (bij wijze van spreken).
Wat clichés als discipline, organisatie,...zullen ons zover brengen, niet (meer) op talent.
Realistischer voetballen, ik denk dat je daar dicht tegen de waarheid aan zit. Anno 2018 kwamen wij naar topwedstrijden met de ambitie om ook daar het spel te maken, helaas vergat onze coach telkens dat je ook met talent een idee of 2-3 moeten hebben én je spelers moeten weten wat te doen op hun positie. Met als gevolg dat we in die potten vanaf het eerste fluitsignaal onze anus luchtdicht afsloten in de hoop dat we niet droog gepakt gingen worden en in essentie veranderden in een counterploeg.

En ondanks dat onze verdediging, door een gebrek aan instructie, toen al wankel was konden we ons wel vaak er uit redden op die manier.

Wanneee we spelen tegen ploegen met ietwat kwaliteit moeten we gewoon spelen vanuit een stug collectief en gokken op de counter, tenzij we reden hebben om te geloven dat de tegenstander slecht voor de dag komt.

Wales is eerlijk gezegd een kutploeg. Dat die één goal maken op twee potten kan je aanvaarden maar meer dan dat? Dat is schandalig.

Ik ben gewoon al blij dat we niet collectief clueless lijken, de tegengoals zien er grotendeels uit ala individuele flaters. Daar kunnen we wat mee.

Hebben we toevallig hyper getalenteerde u18 CV’s? :unsure:

Deels akkoord.
Als prof moet je uzelf kunnen opladen en Saelemaekers bracht veel meer diepgang en verrassing dan Trossard.
Even mezelf citeren.
Ik zag dit op X passeren:

Leandro Trossard vs Kazakhstan:
-0 Goals
-0 Assists
-0 Accurate long balls
-1/9 Accurate crosses
-0 Aerial duels won
-0 Interceptions
-0 Clearances
-0 Blocked shots
-25 times possession lost
-6.4 match rating
-70 minutes played

. En hoewel ik nooit under de indruk ben geweest van Garcia installeerde hij al wél enkele zichtbare zaken in ons spel. Dat doet wat meer hoop leven imo. Er zit een kans in. En we hebben ook nog regelmatig een flits gezien de afgelopen wedstrijden. Dus ik vind het allemaal zo dramatisch niet.
Dat er af en toe kritiek komt van de spelers, nu ook van Doku, lijkt mij toch verontrustender dan de mindere resultaten.

Ook gehoord van iemand van den bond dat Manaert zich al openlijk heel kritisch had geuit naar García. Welliswaar na een paar glaasjes. ;)

Terug
Bovenaan