De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Lavia is ‘al’ 22, geen 19 :wink:

Ik zou hem liefst ook niet afschrijven, maar is gewoon al heel lang op de sukkel, en blijft hervallen.

Er gaat gewoon een moment komen dat het geduld bij Chelsea ook op gaat zijn, en dat zou heel jammer zijn, gezien zijn kwaliteiten.

Zijn carrière kan nog lang doorgaan, maar heeft helaas al een paar mooie jaren gemist.

Fingers crossed…

Voor de rest vraag ik me af of dat WK wel gaat plaatsvinden. Met al het gedoe van de Grote Leider daar.

Zijn er opportunistischere beestjes dan voetballers en voetbalbonzen?
Er was geen probleem met het WK in Rusland en Qatar, waarom dan in de VS? Dat de helft van de deelnemende ploegen ondertussen bijna het land niet meer inmogen doet er toch niet toe :laugh:

Inderdaad, wie gaat daar de stekker uittrekken?

De VS zélf al zeker niet.
De FIFA? Die Trump een medal of peace gaf? En enkel centjes telt? Tuurlijk niet.

Individuele landen die zouden besluiten om niet af te reizen? Die worden gewoon vervangen door de volgende in het rijtje?

Er is té veel geld mee gemoeid. Te veel prestige. Te veel ego's. Teveel ...

De VS mag Groenland, Ijsland, ... gaan bezetten, dat WK gaat gewoon lekker door hoor.

Vraag het me ook meer en meer af , een feest zal het toch niet zijn. VS veel te hypocriet, Mexico instabiel. Te veel spanningen gewoon in de wereld.

Ook de mogelijke opvolgers van Iran. Irak? Dat lijkt me ook niet zo een veilige keuze in dit klimaat. En ook met de Emiraten breng je die spanningen mee. Hopelijk blijft alles veilig. De helft van Irak is sjiitisch en de leiders hebben een fatwa uitgesproken.

Ik zal het zeggen tot die man op pensioen gaat, maar Heynen moet altijd mee. Die heeft dit seizoen al laten zien dat die beter is dan Raskin (waar ik in se fan van ben en die zouden elkaar niet moeten uitsluiten, maar als het een "of" verhaal is, is er ene duidelijk beter), zelfs in een rechtstreels duel en ook Arne Engels is niet beter dan een Heynen. Die jongen heeft de afgelopen twee seizoenen op de 6, de 8 en de 10 gespeeld en steevast altijd bij ons absoluut beste spelers. Onbegrijpeliijk dat die niet vast in de kern zit. Net zoals het à la Vanakens onbegrijpelijk is dat die bij ons zit. Maar ook (weer zoals Vanaken, niet voor niets dat die twee beste goede vrienden zijn) iemand die gewoon veel waarde hecht aan huisje, tuintje, gezinnetje en dicht bij de familie blijven. Dus dat is een gelukje voor KRC Genk :)

Allez, Courtois een kleine 'blessure', niet mee op stage en de week erop terug fit?
Al jaren is dat het vaste spelletje, dus zal nu ook wel zo zijn zeker?

Het zal niets worden :tongue:

Garcia komt morgen met zijn selectie. Lammens, Sels en Penders dan maar? (Of toch Vandevoordt?)

Het aantal geblesseerden is wel geslonken ondertussen.
Enkel Tielemans en Theate nog?

Verdediging: benieuwd of hij hier Faes terug oppikt. Is nu toch een basisspeler bij Monaco, een team dat de laatste weken ook in vorm is.

Middenveld: kijken of hij hier Lavia al durft meenemen. Is dan vooral op basis van zijn kwaliteiten en het feit dat hij nu toch terug speelt, nog niet op basis van hoogvorm.

Aanval: benieuwd naar de keuze van de spitsen. Openda zit toch al lang in een neerwaartse spiraal. Dan toch enkel rekenen op Lukaku, CDK en Vermant? Op de flanken zal Godts er ook wel voor het eerst bij zijn.

En zou Witsel nog mee mogen naar de USA :unsure:

Ik vermoed dat hij eerder Ngoy en Bornauw zal oproepen? Die laatste zit terug meer op de bank bij Leeds weliswaar. Faes zou eigenlijk niet meer overwogen mogen worden om nog opgeroepen te worden.

Lavia zou ik nu echt niet oproepen, laat die eerst eens het seizoen fit afwerken en ga hem nu zeker niet nog eens extra belasten met internationale verplichtingen.

Euh… nog even wennen, zeker? :unsure:
Het valt beter mee dan de eerder gelekte foto's, maar het is echt geen mooi shirt noch Belgisch (qua kleuren). Maar het zal wel weer goed verkopen gok ik en dat willen ze natuurlijk. Hoewel ik het design wel mooi vind met dat oud Adidas logo, kleine strepen en die mouwen, maar dat roze en blauw is het toch niet.

Godts zal er wel bij zijn als nieuwe naam. Nu wel terecht, maar zoals ik al eerder zei vind ik zijn consistent weigeren voor de beloften not done. Moest hij nog op Neerpede gezeten hebben, velen zouden hem hier behoorlijk anders beoordeeld hebben vanwege zijn mega-arrogantie.
Heeft sinds juni 2024 (en nee toen verdiende hij geen selectie voor de A-ploeg) elke beloftenselectie geweigerd omdat hij er gewoon geen zin in had. Maar bon.

Zou Fernandez-Pardo er niet bij zijn? Sprake van in de Franse pers.
Geen Bounida bij Marokko, vind ik wel verrassend. Niet dat ik er in geloof dat die uiteindelijk bij de Duivels zal belanden.

Verdedigers in vorm zijn Ngoy & De Winter, hopelijk krijgen die hun kans.

Lavia inderdaad nog niet forceren. Wel goed dat hij toch al enkele weken niet meer hervalt en ze er voorzichtig mee zijn. Indien nu in rechte lijn naar het WK fit (een grote als) zou dat fantastisch zijn.

Faes of Openda allemaal leuk en wel maar we weten wat ze echt waard zijn op topniveau: niet veel. Lijkt me tijdverspilling om in dat mandje je eieren te leggen.

El Ouahdi kan ook nog? Heeft slechts 1 oefenmatch voor Marokko. Dat zou de grootste win kunnen zijn met oog op het WK.

Terug
Bovenaan