De Rugzak - Kilimanjaro

Gisteren een stukje gekeken - wat blijf ik me ergeren aan de overdreven emotionele insteek.

Toen het over vaders ging, en ze aan Mathias vroegen "heb jij ook zo'n goede band"... die blik in zijn ogen, ik dacht echt dat die zijn vader dood was ofzo. Maar nee, hij zei nooit dingen als "ik ben trots op jou" en daar werd iedereen dan weer extreem emotioneel over :help:
En dan toevallig bijna boven op de Kilimanjaro een video boodschap voor Mathias van zijn vader die zegt "ik ben fier op jou".

Mannekes lief, wat een emo circle jerk...

Terzijde: de vorige aflevering eindigde toch met De Kock die zei dat ze zeker niet mee zou doen met de beklimming de volgende dag en dat ze dat ging aankondigen aan de groep? Hallo? Dat was ook maar om nog eens even te kunnen wenen?

Het begint zo hard op te vallen dat zelfs HLN er een artikel over gemaakt heeft. Of ze lezen hier mee, kan ook.

Het begint zo hard op te vallen dat zelfs HLN er een artikel over gemaakt heeft. Of ze lezen hier mee, kan ook.

Er was op De Standaard ook al een column over vorige week dacht ik

De laatste aflevering was de minst slechte. Gezien in een half uur ipv 10 minuten want er waren minder emo momenten om door te draaien en meer omgevingsshots.

Laatste was idd het beste. Ik zie totaal niet waarom er zo'n emo jankprogramma van gemaakt moest worden. Nu ging het meer om het hiken zelf en dat was toch betere tv dan die onnodige ghostbustersachtige rugzak met kokers. Nu, afgaande op wat @Fizmo zegt hier en blijkbaar vele bronnen is de Kilimanjaro de makkelijkste vd 7 Summits waar ge bijna luxueus naar de top wordt gebracht...

Er is op zich niets mis met emotionele BV's, maar voer het dan ook goed uit. Boris vond ik een fantastische roadtrip en was oprecht en rauw en hartverwarmend. Maar dit ... is haast Dag Allemaal/Story/TV-familie on steroids.

Ge zag op zich wel dat hij niet op een normale manier wandelde. Zat constant te manken. Waarschijnlijk wel serieus wat pijnstillers gepakt.

Tempo was ook niet zo hoog. Negen uur deden ze er over. Als ik me goed herinner deden wij er 7,5u over en dat was nog 100m extra hoogteverschil vanwaar wij gestart zijn dus lijkt me wel mogelijk om zelfs met een manke poot en pijnstillers dat te doen. Maar goed, zelf nog nooit men ligamenten gescheurd dus geen idee hoe erg dat is ^^

Kzou wel serieus pissed zijn om op 140m van de top te moeten terugkeren. Wat een ervaring het ook is, ge wilt toch op dienen top staan... En zeker als ge er zo dichtbij zijt. Bij mij zou da stemmeke steeds in men hoofd zitten dak gefaald heb en terug moet om gewoon op dienen top te staan xdd
Als diej zijn ligamenten echt gescheurd waren dan loopt die volgens mij écht niet nog een paar uur omhoog. Overbelast ja... dat misschien wel. Ook dat is niet ideaal maar goed, met wat pijnstilling en ne keikop kan het wel I guess. Ik heb jaren terug in Ijsland op de voorlaatsten dag mijn beide voeten serieus omgeslagen tot het punt dat mijn enkels zo gezwollen stonden dat ik 's avonds mijn schoenen nog nauwelijks uit kreeg. Ik ben den dag nadien toch nog mee de gletsjer opgegaan want wanneer ging ik dat in mijn leven ooit nog doen? Maar er is nog een groot verschil tussen een casual gletsjerverkenning en een wandeltocht van úren.

Sofie is een heel toffe en straffe madam om mee op trekking te zijn, maar buh, weer zo'n overdreven bv gedoe met hypocriete bleiters.
Gelukkig heb ik geen tv, helaas zal ik het wel es opzoeken met de hoop wat omgeving te zien.

Terug
Bovenaan