De schietsport/sportschutters thread

Even bijgelezen, wel interessant. Jaren geleden eens een tryout gedaan in Sint Niklaas, was wel plezant (en prijzig).

Zijn er deftige clubs in de omgeving van Maldegem?

Ik vroeg me ook af, op termijn, is het dan mogelijk om zelf thuis een wapen bij te houden, maar omv veiligheidsredenen (kinderen) de munitie in de plaatselijke club achter te laten?

Zijn hier mensen die ervaring hebben met dynamisch schieten / ipsc?
IPSC is een niche binnen een niche. Het is positief dat ze dit in je eigen club organiseren, want dat is geen evidentie. Ik zou daar zoveel mogelijk advies inwinnen over welk wapen, enz.
Heb snel eens gekeken, en je zal naar Lievegem of Beernem moeten rijden.
Ik vroeg me ook af, op termijn, is het dan mogelijk om zelf thuis een wapen bij te houden, maar omv veiligheidsredenen (kinderen) de munitie in de plaatselijke club achter te laten?
Je mag munitie sowieso niet in de buurt van het wapen bewaren. Er is ook geen verplichting om munitie in huis te nemen van zodra je een wapen hebt. Indien je een courant kaliber hebt, kan je normaal steeds in de schietclub een doosje kopen.

Even bijgelezen, wel interessant. Jaren geleden eens een tryout gedaan in Sint Niklaas, was wel plezant (en prijzig).

Coppens in Knokke. Meer dan 100 clubwapens dus kun je vanalles proberen.

Munitie thuis ga ik ook niet doen. Gewoon doos leeg schieten voor je naar huis gaat 🤣

Club waar ik nu ingeschreven ben, is Beernem trouwens.

Grote groep die nu start. Je kunt dus inschrijven voor begeleiding. Dat is 12 lessen en daarna examen.
Per kwartaal is er dus een nieuwe groep die start en nu is het toch zo'n 30 mensen.

Terug
Bovenaan