De Tesla thread

Dan zouden ze hem evengoed volledig opgeladen kunnen afleveren ook natuurlijk...

Of het is bedoeld als manier op te tonen hoe makkelijk superchargers werken.
Ik denk dat de officiele communicatie was dat er nieuwe industry standards zijn waardoor de wagen op max 50% geleverd zal worden, en daar krijg je op voorhand een mail voor, en 150km gratis supercharging ter compensatie.

Echter bij het ophalen zelf kan je gratis superchargen dus die 150km heb ik zelfs nog niet gebruikt.

Die je op 2 min kan vullen door te betalen met cash of je bankkaart. Ik kan mij inbeelden dat er wel wat mensen zijn die een elektrische wagen krijgen waar de laadpas en/of laadpaal nog niet in orde zijn. Het helpt dan wel om die mensen al wat gerust te stellen in het begin.

Dit dus. Was overigens ook wel een bezorgdheid die ik zelf had (niet-Tesla btw), want de laadkaart werd met de wagen afgeleverd. Op dat moment moest ik nog mijn Shell Recharge account completen, want daarvoor had ik de kaart nodig. Ik was dan ook wel opgelucht dat de wagen volgeladen afgeleverd werd. Je zal anders maar thuiskomen en merken dat er ergens een issue is met je laadpaal en/of kaart.

Hoe komt het eigenlijk dat zo weinig mensen een Tesla wall charger hebben hangen?

Heeft deze zoveel nadelen tov anderen?

Ikzelf zou een lader moeten hebben 1 fasig die zoveel mogelijk energie gebruiken van onze zonnepanelen.
Nu hebben we veel injectie.

Aan de muur hangend /kabel eraan vast lijkt me het handigst…

Wat zijn dan de beste oplossingen?

Hoe komt het eigenlijk dat zo weinig mensen een Tesla wall charger hebben hangen?

Ikzelf zou een lader moeten hebben 1 fasig die zoveel mogelijk energie gebruiken van onze zonnepanelen.

In mijn buurt kan je er wel een paar vinden.
Maar als werknemer ga je eerder een laadpaal krijgen met automatische facturatie systemen, wat die tesla chargers niet hebben afaik.

Deze. Als het geen lease wagen is van het werk. Want dan moet je een slim laadstation hebben zoals @Nineshots ook aanhaalt.

Deze. Als het geen lease wagen is van het werk. Want dan moet je een slim laadstation hebben zoals @Nineshots ook aanhaalt.
Ik ben ne simpele arbeider dus helaas gene bedrijfswagen 😭.

Load balancing is wel belangrijk zeker met het capaciteitstarief?

Wat zijn jullie aanraders??

Als je een laadpaal wilt met loadbalancing, en evt ook nog met zonne-integratie, zou ik zeker naar de fivari solar kijken.
Redelijk goedkoop, doet alles wat moet.

En vooral, de persoon die komt installeren is de persoon die het laadstation komt installeren. Je wilt niet weten wat voor losers laadpalen installeren, en hoeveel problemen dat veroorzaakt.

Beetje meer respect voor jezelf 😉. Iedereen heeft zijn talenten en een goeie arbeider is een fantastische meerwaarde voor elk bedrijf! Sorry voor de off-topic…

Gisteren was het 63 graden Celsius in mijn Tesla. Even zitten afkoelen met de app en dan vertrokken. Maar ik was toch effe verschoten.

Zou een wagen kunnen ontploffen vanaf een bepaalde temperatuur? Heeft Tesla niet zo’n cabin protection? Ik zie dat in de app, maar kan ze niet enablen 😯

Gisteren was het 63 graden Celsius in mijn Tesla. Even zitten afkoelen met de app en dan vertrokken. Maar ik was toch effe verschoten.

Zou een wagen kunnen ontploffen vanaf een bepaalde temperatuur? Heeft Tesla niet zo’n cabin protection? Ik zie dat in de app, maar kan ze niet enablen 😯
Ik kan dat gwn aanzetten hoor:
1iSmyMT.png

Een auto die je bij 35 graden in de zon parkeert is na een uur 47 graden binnen.
Het stuur en dashboard toppen bij ongeveer 85 graden (wat genoeg is om uw handen te verbranden dus).

Moet dat dan in de zomer altijd aan staan voor de veiligheid?
Voor de veiligheid van wie/wat?

Wagens warmen al decennia lang op in de zon zonder cabin protection.

Moest je je hond of kind er enkele minuten in laten is het natuurlijk wel een goed idee.

Gisteren stond er 72 graden op bij mij. Geen ontploffingen gezien :D
Hoeveel procent batterij heeft je auto nog? Misschien kan je die niet meer aanzetten vanaf een bepaald percentage.
Want zoiets verbruikt wel nog wat.

Niet gezien dat hier ook een Tesla thread was :)

Woensdag neem ik mijn Model Y performance in ontvangst.
Besteld 15 mei. Levering stond op 11-27 juni, maar was dan opeens verlaat naar juli. Ik dacht ik stuur eens een mailtje en dan zeiden ze als je wil mag je één ophalen in Hasselt, daar staat nog één. Ik zei natuurlijk oké (ook al is het wel ff 2u rijden), half uur later bellen ze terug dat ze hem naar Brugge gaan laten overkomen, joepie :D

1 minpuntje vind ik wel dat die komt met Tesla Vision ipv parkeersensoren.
Na het bekijken van enkele reviews is alles voor de voorbumper die lager is dan de voorbumper gewoon een blindspot? Wat ben je daar dan mee zeg...

Als je parkeert achter een auto met trekhaak ben je al de lul?

Heb er echt nog niets, maar dan ook niets goed over gelezen. Snap ook niet waarom ze parkeersensoren weghalen zeg... De combinatie van beide is toch gewoon superieur...

Mensen lachen mij al uit omdat ik geen Apple Car Play heb op de Tesla en nu moet ik nog zeggen dat ik geen parkeersensoren heb ook :rofl: :rofl: :rofl:

Laatst bewerkt:
Heb er echt nog niets, maar dan ook niets goed over gelezen. Snap ook niet waarom ze parkeersensoren weghalen zeg... De combinatie van beide is toch gewoon superieur...
Combinatie van Tesla Vision en parkeersensoren zou net voor problemen zorgen. Daarom dat ze de radar er ook uit gehaald hebben.
Maar inderdaad die Tesla Vision om te parkeren lijkt nog niet op punt te staan. Al hoor ik er wel veel positiefs over op het tweaker forum.
Al zitten daar wat Tesla fanboys tussen, dus ik weet niet of die meningen wel kritisch genoeg zijn.

Niet gezien dat hier ook een Tesla thread was :)

Woensdag neem ik mijn Model Y performance in ontvangst.
Besteld 15 mei. Levering stond op 11-27 juni, maar was dan opeens verlaat naar juli. Ik dacht ik stuur eens een mailtje en dan zeiden ze als je wil mag je één ophalen in Hasselt, daar staat nog één. Ik zei natuurlijk oké (ook al is het wel ff 2u rijden), half uur later bellen ze terug dat ze hem naar Brugge gaan laten overkomen, joepie :D

1 minpuntje vind ik wel dat die komt met Tesla Vision ipv parkeersensoren.
Na het bekijken van enkele reviews is alles voor de voorbumper die lager is dan de voorbumper gewoon een blindspot? Wat ben je daar dan mee zeg...

Als je parkeert achter een auto met trekhaak ben je al de lul?

Mensen lachen mij al uit omdat ik geen Apple Car Play heb op de Tesla en nu moet ik nog zeggen dat ik geen parkeersensoren heb ook :rofl: :rofl: :rofl:
Is vooral om kosten te besparen. & body onderdelen simpelere maken. Op 1 voertuig lijkt dat peanuts, maar op een miljoen wagens.. begint al te tellen. + de camera's zitten er sowieso.
hier beetje uitgelegd:

Terug
Bovenaan