De Tesla thread

Wat is het rijbereik zo van de model Y's hier?

Vandaag 30km gereden en was weer 10% af...

Ik heb echt het gevoel dat ik amper over de 300km ga geraken zeg, hoe kan dat, als dat zo is dan is dat echt teleurstellend.
Of is dat omdat het korte ritjes zijn? 6-tal ritjes van paar km
Je moet die opneem camera afzetten !

Sentry mode ofzo iets

Hangt er vanaf hoe snel ge rijdt op de autostrade, maar gemiddeld is het verbruik daar altijd hoger. Ge kunt dat in realtime volgen als ge uw radio "wegswipet". Ik merk dat het voordeligst is rond 105-115 km/u.
Ik haal hier met m'n model 3 van 2019 in de zomer, of bij temperaturen vanaf 22°C toch zeker 500 op autostrade. Maar sportief rijgedrag wordt sowieso meteen afgestraft. Ik ga soms echt tot uitersten, zo eens met '0km' over nog 2km gedaan, maar dat was dan ook de enige keer...
Toen ik thuis nog geen laadpaal had zo eens in putje winter met 1% gesukkeld van huis naar Fastned hier aan de luchthaven, toegekomen met -1%. Had wel alles uitgezet van verwarming en andere verbruikers.

Als je aangeeft dat het allemaal korte ritten zijn, je die auto nog wat ontdekt, veel preconditionet en veel op die app zit,... tikt misschien wat meer door. Zou mij daar niet te veel zorgen in maken.
Ik heb een M3 SR 2022 en de laatste ritten krijg ik die op 13,2 kW/100km, wat maakt dat ik zelfs met die kleine batterij van 60kW 400km kan rijden.

Was misschien een sportief ritje rond de Nurburgring? 😅 Je moet met Elektrisch wel oppassen, het is heel leuk om wat extra gas te geven maar je verbruik knalt er ook de hoogte van in. Ik weet niet hoe stevig jij optrekt? Maar in stadsverkeer gaat dat zeker een verschil maken.

Proberen om zo "traag mogelijk" op te trekken en zo min mogelijk te remmen. Ja je hebt regen braking, maar coasten is nog altijd efficiënter dan regen.

Ja idd zal nog wat moeten wennen :-)

Vandaag 30km in 1 rit gedaan en was maar 6% af tegenover de vorige 10%.
Was aan 140W/km nu wat dus wel vrij zuinig zou moeten zijn.

En had niet speciaal rustig gereden, gewoon normaal.

Ik heb echt het gevoel dat ik amper over de 300km ga geraken zeg, hoe kan dat, als dat zo is dan is dat echt teleurstellend.
Dat zal de warmtepomp zijn vermoed ik. De airco die elke keer keihard moet werken.
Die eenmaal de binnentemperatuur op peil is, gaat dat verbruik weer verminderen.
Maar jij stopt al na een paar km weer, dus heeft de airco veel moeite moeten doen voor maar een paar kilometer.
Mocht je langer doorrijden, wordt dat verbruik wat uitgesmeerd over meerdere kilometers en krijg je lagere gemiddelden.

Moest er hier nog iemand ne Tesla kopen:
Laat me gerust iets weten voor referral link door te sturen e.
Is voor beiden goed denk ik :-)

Iedere rit waarschijnlijk de airco bijna vollenbak om hem terug afgekoeld te krijgen als er even pauze tussen zat?
Sentry mode als hij stil staat?

Denk dat je eens een langere rit moet doen om echt een idee te krijgen.
140km/h is ook niet echt zuinig voor EV btw. Hoe meer luchtweerstand, hoe sneller de batterij leeg gaat. Ik zou er niet van verschieten dat 120 vs 140km/h makkelijk 10-20% meer verbruikt.

Vandaag ook een model Y RWD besteld, de model Ys uit stock stonden naar mijn mening vandaag knap geprijst (minimaal 1410€ korting, daarboven nog eens 500€ referral korting). Had het niet verwacht met het nieuwe kwartaal, maar gelijk beslist 😀. De levering is binnen 2 weken voorzien, nu nog kijken voor een (zakelijke) financiering. Ben benieuwd, heb anderhalf jaar met een elektrische Mercedes EQA gereden.

Nog meer opvallend dat er van de Model 3 opeens enkel de performance modellen in stock zijn? 😀

Kan dat eigenlijk kwaad voor de batterijen als je bv aan het laden bent met je lader enkel op zonne-energie, en er komen wat wolken voorbij en het laden wordt occassioneel korte tijd onderbroken en heropgestart meermaals per dag?

Vandaag ook een model Y RWD besteld, de model Ys uit stock stonden naar mijn mening vandaag knap geprijst (minimaal 1410€ korting, daarboven nog eens 500€ referral korting). Had het niet verwacht met het nieuwe kwartaal, maar gelijk beslist 😀. De levering is binnen 2 weken voorzien, nu nog kijken voor een (zakelijke) financiering. Ben benieuwd, heb anderhalf jaar met een elektrische Mercedes EQA gereden.

Nog meer opvallend dat er van de Model 3 opeens enkel de performance modellen in stock zijn? 😀
Ge hebt iets fout gedaan want ik heb geen referral credits gekregen???
🤣🤣🤣🤡🤡

Proficiat met de aankoop 👍🏻

Hier was referral niet gelukt omdat bij betaling browser vastliep….
Omdat ik toen snel wou zijn (demowagen) via Chrome geprobeerd en daar lukte het…

Tesla kon er zogezegd niets aan doen maar uiteindelijk toch wel 1000credits ontvangen….
Stelt niks voor natuurlijk…
Zal wss de gemini wieldoppenset voor model Y kopen…

Met t-shirts ben ik niet echt iets.

Dag allen, klopt die snelle leveringstermijn van Tesla? Ik zie op hun website voor een Model 3 leveringstermijn Juli/Augustus.. lijkt me straf dat ze zo snel kunnen leveren... maar of dat wel klopt? Iemand?

Dag allen, klopt die snelle leveringstermijn van Tesla? Ik zie op hun website voor een Model 3 leveringstermijn Juli/Augustus.. lijkt me straf dat ze zo snel kunnen leveren... maar of dat wel klopt? Iemand?
Misschien ook bij voorraadmodellen kijken?
Ik ging eerst een demo voertuig kopen maar dan laten omzetten naar een nieuw voertuig die op de tesla-site “klaar voor levering” stond en ben deze 2 dagen later mogen gaan afhalen. 😁.

Terug
Bovenaan