De Tesla thread

Vraag me af als dat de moeite gaat zijn.
Mensen die in die prijsklasse shoppen komt het toch niet meer op een paar duizend

Met een model 3 / Y is dat een hele andere zaak, daar kan de gewone middenklasse ook nog wel eens in kijken.

Weet er iemand toevallig waar de supercharger in Gent juist zou komen?
Als je op de site van Tesla kijkt zie je dat er begin 2024 in Gent een supercharger zou komen maar kan op die locatie niet echt denk ik…

Weet er iemand toevallig waar de supercharger in Gent juist zou komen?
Als je op de site van Tesla kijkt zie je dat er begin 2024 in Gent een supercharger zou komen maar kan op die locatie niet echt denk ik…

In die regio waren er vroeger toch al superchargers? Aan de Holiday Inn (Akkerhage 2, 9000 Gent). Ik ben eigenlijk verrast dat deze verdwenen zijn? Maar misschien komen ze terug?
Screenshot-2023-08-16-at-15-22-13.png

In die regio waren er vroeger toch al superchargers? Aan de Holiday Inn (Akkerhage 2, 9000 Gent). Ik ben eigenlijk verrast dat deze verdwenen zijn? Maar misschien komen ze terug?
Screenshot-2023-08-16-at-15-22-13.png
Heb mijn Tesla nog maar 1,5 maand dus wist hier niet van.
Misschien het contract met het hotel ofzo daar afgelopen…

Vond het al raar dat Gent niet echt Superchargers heeft.

Heb mijn Tesla nog maar 1,5 maand dus wist hier niet van.
Misschien het contract met het hotel ofzo daar afgelopen…

Vond het al raar dat Gent niet echt Superchargers heeft.
Op een ander forum staat er "Het hotel veranderde van eigenaar en dat betekende dat de SuC verwijderd moesten worden.", dit werd eind 2017 gepost dus er zijn al een lange tijd geen Tesla superchargers in Gent meer.
Ik had toen zelf ook nog geen Tesla, maar kwam wel geregeld in die buurt :D.

Op een ander forum staat er "Het hotel veranderde van eigenaar en dat betekende dat de SuC verwijderd moesten worden.", dit werd eind 2017 gepost dus er zijn al een lange tijd geen Tesla superchargers in Gent meer.
Ik had toen zelf ook nog geen Tesla, maar kwam wel geregeld in die buurt :D.
Ah K.

Moest het waar zijn zou ik nog beginnen twijfelen om Tesla credits in te ruilen voor 5000km supercharging.

Als er natuurlijk niets anders interessant in de referral shop is

Ah K.

Moest het waar zijn zou ik nog beginnen twijfelen om Tesla credits in te ruilen voor 5000km supercharging.

Als er natuurlijk niets anders interessant in de referral shop is
Premium connectivity kan je tegenwoordig ook met Tesla Credits aanschaffen, al heb je vermoedelijk dan meer credits dan daar ingaan? :)
Gegeven dat ik eenvoudig thuis kan laden en ik de Tesla einde renting privé zou willen overnemen, zou ik enkel superchargen wanneer ik op reis ga en in nood. Dan krijg ik vermoedelijk ook nooit die 5000km op tijd op. Ondanks eens superchargen niet veel kwaad kan, blijft het toch beter voor de batterij om het superchargen te beperken waar mogelijk?

Premium connectivity kan je tegenwoordig ook met Tesla Credits aanschaffen, al heb je vermoedelijk dan meer credits dan daar ingaan? :)
Gegeven dat ik eenvoudig thuis kan laden en ik de Tesla einde renting privé zou willen overnemen, zou ik enkel superchargen wanneer ik op reis ga en in nood. Dan krijg ik vermoedelijk ook nooit die 5000km op tijd op. Ondanks eens superchargen niet veel kwaad kan, blijft het toch beter voor de batterij om het superchargen te beperken waar mogelijk?
Heb de premium connectivity al genomen 👍🏻.
En een powerbank en de wielbouten :-).

Maar twijfelde zelf al beetje tussen investeren in ne deftige laadpaal of dan gratis supercharging gebruiken.

Als het minder gezond is voor de batterij is de keuze natuurlijk snel gemaakt.

En een powerbank en de wielbouten :).

Maar twijfelde zelf al beetje tussen investeren in ne deftige laadpaal of dan gratis supercharging gebruiken.

Dan is de keuze dus gemaakt
Snelladen is heel slecht voor je accu
Wanneer je teveel gebruikt maakt van supercharger, verlaagt Tesla je max laadsnelheid aan de superchargers (of andere snelladers).

En een powerbank en de wielbouten :).

Deze week nog een relevant filmpje over uitgekomen, een Tesla die als taxi werd gebruikt en die bijna uitsluitend superchargde, 16% batterij degradatie op 2 jaar 😅. Natuurlijk wel een extreem geval.

Hoe kunnen wij dat zien? Dat een wagen bv 16% degradatie heeft door veel te veel snel opladen?
EPA waarde opschrijven die de boordcomputer aangeeft bij 100% opladen als hij nieuw is. En dan als je in toekomst terug tot 100% laadt, kan die EPA waarde lager zijn en dat is dan uw degradatie.
Of canbus uitlezen met tools zoals scan my tesla, maar dan heb je ook extra hardware nodig.

EPA waarde opschrijven die de boordcomputer aangeeft bij 100% opladen als hij nieuw is. En dan als je in toekomst terug tot 100% laadt, kan die EPA waarde lager zijn en dat is dan uw degradatie.
Of canbus uitlezen met tools zoals scan my tesla, maar dan heb je ook extra hardware nodig.
Maar als je een tweedehands EV koopt, weet je nooit wat die EPA waarde was als hij nieuw was.

Dus een particulier kan dit nooit weten? Ik spreek over VW, BMW, Tesla, Mercedes, …

Binnen 5 jaar weet dus geen enkele particulier of hij een gezonde batterij koopt of een slechte

Maar als je een tweedehands EV koopt, weet je nooit wat die EPA waarde was als hij nieuw was.

Dus een particulier kan dit nooit weten? Ik spreek over VW, BMW, Tesla, Mercedes, …

Binnen 5 jaar weet dus geen enkele particulier of hij een gezonde batterij koopt of een slechte
Dat kun je achteraf ook wel weten, maar niet zonder specifieke tools. Er zijn ook firma's die het pack testen en u dan een certificaat opmaken. Wie weet wordt zoiets verplicht bij verkoop zoals een carpass.

Meer dan een week na mijn service request krijg ik bericht dat ze "eens een remote diagnostiek zullen doen" om te zien of ze nieuwe onderdelen moeten bestellen :rolleyes:

Wat is de impact van file?
Stond gisteren met 18% batterij opeens in een redelijke file op de snelweg en begon me toch opeens vragen te stellen haha

Als je met tesla navigatie rijdt naar ergens dan kijkt hij om te laden enzo, maar je komt wel op je bestemming toe met slechts 5 a 10% batterij marge vaak.

Stel dat je in je laatste paar kilometers op 10% batterij opeens in een zeer lange file komt, wat dan?

Ik had mijn trip gereset en na 5 minuten stond er op 460 Wh per km :p

edit: wij doen volgende week onze eerste roadtrip naar een huisje in Frankrijk, maar daar kunnen we niet laden dus zou daar graag met redelijke batterij toekomen. Is er in de Tesla navigatie ergens een duidelijk beeld van alle SuC's rondom je route?

Want Tesla zegt al van te laden als we nog in België zijn en dan komen we op locatie zogezegd met 7% batterij. Maar zou liever véél verder laden en dan half uur pauze nemen om gewoon bijna vol te laden als we er bijna zijn

Wat is de impact van file?
Stond gisteren met 18% batterij opeens in een redelijke file op de snelweg en begon me toch opeens vragen te stellen haha

Nog geen ervaring met mijn Tesla in file, maar met mijn vorige EV wagen (mercedes) had file telkens een zeer positief en merkbaar effect op de actieradius. Door de combinatie van een lagere snelheid, minder luchtweerstand en het regenereren.
Ik vermoed hetzelfde effect te hebben bij de Tesla, tot misschien zelf beter door de warmtepomp en het nog sterker regenereren, in het bijzondere als de file op een snelweg is.

Terug
Bovenaan