De Tesla thread

Dat er geen pook is voor richting aanwijzers en schakelen van P R N D zou voor mij wel nog een dealbreaker zijn.
Naar omhoog of omlaag swipen op het scherm zoals bij de Model S. Naar het schijnt went het wel snel en werkt het vlot als ik de reviews van eigenaren mag geloven.

Ik vind het een mooie upgrade langs buiten en vooral de efficientie die er op vooruit gegaan is, is wel mooi om te zien. Als ik zie hoeveel mijn Model 3 nu maar verbruikt in vergelijking met EV's van vrienden, dan is het knap dat ze er nog eens 8% vanaf krijgen.

De binnenkant vind ik wel zeer leeg ogen zonder de houten/alumium trims zoals vroeger. Ook die schuifdeurtjes voor de middenconsole/bekerhouder vind ik minder geslaagd. En die interieur leds hadden niet gehoeven van mij. Maar tegenwoordig doen alle merken dat en ze willen mee zijn zeker? Ik heb liever geen kermis in mijn wagen. Maar goed voor het geld een mooie wagen en de lichtjes zul je wel kunnen uitzetten zeker?

Ik hoop dat Tesla Vision voor parkeren wel wat beter gaat worden en dat ze eens matrix features activeren van de koplampen. Zowel voor oude als nieuwe modellen.

De meeste mensen die hun auto verpersoonlijken geven toch een vrouwennaam er aan? Dus dat is toch net goed? :D

Ik snap trouwens niet echt wat je dan vrouwelijk vindt? De rode kleur?
Tgoh ik bedoel eerder vrouwelijk in de zin van : eerder vrouwen zien dat model zitten dan mannen.

Ik vind het echt op niks trekken, de lijnen, de kont, de stance, ... Altijd echt een afschuwelijk ding gevonden. Lijkt op het inteelt neefje van de S die de familie liever op de zolder zou houden.

De Y is hersteld! Overall wel een prima service gekregen in Zaventem, alleen de app & communicatie rond diagnostiek vind ik wat ondermaats.

Ik dacht dat ik t verschil sterker ging merken met een actieve front motor maar is toch minder groot dan ik dacht. De loaner model 3 LR is echt nog een stukje sneller, dacht dat de specs ongeveer gelijk waren.

Beter... Maar ik vind hem er nog steeds zo vrouwelijk uitzien.

Veel knapper nu vind ik - echt wat ie nodig had.

Er lijkt nu toch twijfel te zijn of er een camera is. In het filmpje van Carwow is die ook nergens te zien.
Ja is filmpjes van reviews niet echt te zien maar in hun eigen filmpjes wel.
Ze zullen Da wel snel verduidelijken zeker.

Maakt voor mij niet uit aangezien ik net de Model Y heb 😎.

Ja is filmpjes van reviews niet echt te zien maar in hun eigen filmpjes wel.
Ze zullen Da wel snel verduidelijken zeker.
Dat is nog het gekke. In maar 1 filmpje van Tesla zelf zie je het. In de andere filmpjes en foto’s van Tesla zie je dan weer duidelijk niets.
Of misschien is het een uitschuifcamera die enkel op lage snelheid tevoorschijn komt.

De meeste mensen die hun auto verpersoonlijken geven toch een vrouwennaam er aan? Dus dat is toch net goed? :D

Ik snap trouwens niet echt wat je dan vrouwelijk vindt? De rode kleur?
Mijne noemt Urbain.
Helemaal ni vrouwelijk dus 🤣.

Kon ni echt op iets komen da dan nog beetje origineel was dus dan maar Urbain. Oervlaams en da bekt nog goed: schat, ik ben met Urbain weg e.

Godver, zo ne rode facelift met die nova velgen... gimme

En dat tv scherm achterin... best niet aan mijn klein mannen laten zien of de Kia gaat te min zijn voor de komende 5 jaar.

Godver, zo ne rode facelift met die nova velgen... gimme

En dat tv scherm achterin... best niet aan mijn klein mannen laten zien of de Kia gaat te min zijn voor de komende 5 jaar.
Of doe eens zot en koop hem gewoon !

Vergeet mijne referral link dan niet te gebruiken 🤣🤣👍🏻

Ik weet dat het niet bij de filosofie van Tesla zelf hoort en dat ze het nooit zouden terug toevoegen maar ik vind het grappig dat ze oorspronkelijk de instrumentencluster in het dashboard weglieten want kosten en nu voegen ze een minischermpje terug toe… voor de passagiers.

Ontbreken van poken voor pinkers en schakelen is toch een groot gemis waardoor ik minder enthousiast ben over de verbeteringen. Ik sprak onlangs met iemand die een Model S gekocht heeft en die kloeg niet over het ontbreken van de poken, zei dat het eigenlijk wel snel went. Maar die staat misschien positiever in het leven dan ik waardoor één minpunt niet de hele ervaring verziekt.

Als er toch een bumpercamera is maar die zit helemaal in die holte, denk ik dat die nog niet heel nauwkeurig gaat zijn voor te parkeren.

De vraag is: kan er playstation gespeeld worden op dat achterste scherm?
Afhankelijk van hoe oud dat uw kinderen zijn, kunt ge gewoon gameplaybeelden op youtube opzetten en een controller in hun pollen duwen.

Of afhankelijk van hoe simpel ze zijn…

edit: kerel in het carwow filmpje zei dat games mogelijk zijn.

Het pinken gaat wel wennen zijn denk ik. Zeker bij veranderen van vak, daar initieer ik meestal al de stuurbeweging en in het passeren met de hand bedien ik de pinker.

-> Dat zorgt er ook voor dat ik de lane assist van Tesla heb moeten uitzetten want doordat ik dan al zachtjes opschuif liet die mij niet van vak veranderen :p

Verder vraag ik me toch echt af als zo'n camera in de bumper dan echt goedkoper is dan een paar parkeersensoren. Want die mis ik nogsteeds.
Tijdens het inparkeren maakt de auto naar mijn mening veel te veel biepjes dat je op geluid 0,0 kan voortgaan en je dus echt moet kijken in je spiegels en camera, waardoor ik soms al wel heb gehad dat ik opeens terug kijk naar de camera en al wel dichter stond dan ik dacht.

Ik parkeer echt veel liever gewoon op spiegels en wacht tot de auto biep biep biepbiepbbibibibieieiipeipbpiepibeipipbbibieeeeeeeeeeeeeep zegt

Terug
Bovenaan