De Tesla thread

Pinken is natuurlijk eigenlijk om aan te tonen dat je gaat veranderen van vak, niet dat je dat al aan het doen bent.

Dat had ik wel verwacht haha.
Maar dat is eerder op een rustige autosnelweg bijvoorbeeld waar je gewoon opschuift terwijl er op dat andere vak niemand is.
Gewoon pinken omdat het moet eigenlijk soort situatie :p

Dat had ik wel verwacht haha.
Maar dat is eerder op een rustige autosnelweg bijvoorbeeld waar je gewoon opschuift terwijl er op dat andere vak niemand is.
Gewoon pinken omdat het moet eigenlijk soort situatie :p
Haha oké dan zei ik niks!

Ik ben wel blij met die lane assist, heb al regelmatig auto's zelf zien terugschieten als ze in de file zonder te pinken van vak wouden wisselen. Zeker als ik er met de motor tussen rij is dat wel eens schrikken.

Het pinken gaat wel wennen zijn denk ik. Zeker bij veranderen van vak, daar initieer ik meestal al de stuurbeweging en in het passeren met de hand bedien ik de pinker.

-> Dat zorgt er ook voor dat ik de lane assist van Tesla heb moeten uitzetten want doordat ik dan al zachtjes opschuif liet die mij niet van vak veranderen :p

Verder vraag ik me toch echt af als zo'n camera in de bumper dan echt goedkoper is dan een paar parkeersensoren. Want die mis ik nogsteeds.
Tijdens het inparkeren maakt de auto naar mijn mening veel te veel biepjes dat je op geluid 0,0 kan voortgaan en je dus echt moet kijken in je spiegels en camera, waardoor ik soms al wel heb gehad dat ik opeens terug kijk naar de camera en al wel dichter stond dan ik dacht.

Ik parkeer echt veel liever gewoon op spiegels en wacht tot de auto biep biep biepbiepbbibibibieieiipeipbpiepibeipipbbibieeeeeeeeeeeeeep zegt
Maar dan heb je het wel het gevoel dat je met een Lambo aan het rijden bent. Die hebben ook knopjes op het stuur :cool:
Op zich kan je nog steeds op dat knopje drukken terwijl je als begint af te draaien. Ik vermoed dat het wel snel zal wennen, maar we als mens niet zo van verandering houden.

Maar dat van de parkeersensoren snap ik ook nog altijd niet goed. Dat staat bij mij constant te piepen en te doen terwijl ik nog plaats genoeg heb. Op den duur negeer je die en dan heb je natuurlijk geen systeem meer om ergens op te vertrouwen.
Langs de andere kant, het is allemaal software dus ze kunnen dat (hopelijk) nog optimaliseren.

Maar dat van de parkeersensoren snap ik ook nog altijd niet goed. Dat staat bij mij constant te piepen en te doen terwijl ik nog plaats genoeg heb. Op den duur negeer je die en dan heb je natuurlijk geen systeem meer om ergens op te vertrouwen.
Langs de andere kant, het is allemaal software dus ze kunnen dat (hopelijk) nog optimaliseren.
De camera’s zijn geen software maar hardware. Als die het beeld niet goed kunnen doorgeven ga je softwarematig weinig kunnen doen.

De camera’s zijn geen software maar hardware. Als die het beeld niet goed kunnen doorgeven ga je softwarematig weinig kunnen doen.
Je mag daar 10 DSLR camera's opzetten, als de software niet goed getrained is, gaat het ook niet goed werken.
De huidige camera's zijn op dit moment niet de beperkende factor voor Tesla Vision.

De pinkers op het stuur snap ik echt niet.
Soms staat je stuur gedraaid en moet je een pinker opzetten. Met een hendel is het altijd het zelfde maar op het stuur moet je al gaan nadenken hoe het gedraaid staat. (vergelijkbaar met veranderen van radiozender wanneer het stuur gedraaid staat. Dan moet ik ook al eens 2x nadenken)

Je mag daar 10 DSLR camera's opzetten, als de software niet goed getrained is, gaat het ook niet goed werken.
De huidige camera's zijn op dit moment niet de beperkende factor voor Tesla Vision.
Er is geen camera in de voorbumper, dus zit je met een blind spot. Dat is een limiterende factor voor de software.

Soms staat je stuur gedraaid en moet je een pinker opzetten. Met een hendel is het altijd het zelfde maar op het stuur moet je al gaan nadenken hoe het gedraaid staat. (vergelijkbaar met veranderen van radiozender wanneer het stuur gedraaid staat. Dan moet ik ook al eens 2x nadenken)

Tenzij de knoppen van functie wisselen als het stuur 180 graden gedraaid is.

Eerst pinken dan draaien! potverdikke... of nog beter.. Eerst kijken, dan pinken, dan draaien...

#endrant

j/k :D

Pinken om een rotonde te verlaten bvb.. :thinking:

Zijn tweede prijsverlaging, hij zal er nog wel een paar doorvoeren. Zolang zijn aandelen maar stijgen is alles ok in zijn ogen.

Die maakt gewoon zonder dat hij het beseft veel mensen kwaad.

De model s zat/zit gewoon veel te duur om te verkopen. Voor dat geld heb je een taycan/…

Op de website van Tesla zie ik dat de topsnelheid nu op 201km/u afgesteld is. Voordien was dit toch niet?
Dat laat gebruik van eco banden-mogelijk
Met de 18" velgen heeft de model 3 nu een geschat bereik van 678 km (625 km is de officiële WLTP met de 19").
In principe wordt mijn volgende geen Tesla meer (vanwege de capriolen van Elon Musk), maar dit lijkt me echt wel een verbetering. Ik vermoed zelfs dat de Model S in mijn budget zou kunnen passen nu. Maar de volgende naar alle waarschijnlijkheid dus een Id.7 of een EQE.
Zullen qua mobiliteit en aandrijving absoluut inferieur zijn aan de Tesla, maar mijn principes zijn me ook wel wat waard.
Wat me ook opvalt ; de model 3 performance staat ook niet meer online...

Zullen qua mobiliteit en aandrijving absoluut inferieur zijn aan de Tesla

Dat betwijfel ik bij de nieuwe modellen en met een open laadnetwerk. Vroeger ja, nu is dat aan het veranderen.

En zelfs laden is aan het veranderen. Bij een trip naar het zuiden liggen de snelladers van Ionity, Shell, Total meteen op je route, zoals zonder de tolweg te verlaten, terwijl dat bij superchargers niet altijd het geval is.

Laatst bewerkt:
Dat betwijfel ik bij de nieuwe modellen en met een open laadnetwerk. Vroeger ja, nu is dat aan het veranderen.
VW heeft duidelijk problemen met de batterijcellen, heel veel wagens met defecte accu's.
Een collega van me heeft problemen met zijn Q4 e-tron, wagen breekt makkelijk uit in bochten op een nat wegdek, ik heb 2 x zoveel vermogen en heb daar gewoon geen last van.
En zelfs laden is aan het veranderen. Bij een trip naar het zuiden liggen de snelladers van Ionity, Shell, Total meteen op je route, zoals zonder de tolweg te verlaten, terwijl dat bij superchargers niet altijd het geval is.
Ga jij maar aan die Iaders laden op een air, in de drukte, ik ga liever naar een hotel, daar is het veel rustiger in de lounge. En zoveel echt pedante tesla-rijders kom je gelukkig genoeg niet tegen.

Er is meer dan VW en er is reizen buiten de zwarte weekends waar iedereen dan in de file staat ongeacht het merk ;)
Nee, het open laadnetwerk geeft geen enkel voordeel meer voor 1 bepaald merk en geeft de consument de volledige vrijheid.

Dus ik ben nog steeds benieuwd naar die betere mobiliteit en aandrijving. In die prijsklasse is er gewoon bij veel merken kwaliteit te vinden. Mercedes, BMW, Porsche,...

En hoe zit het met de prijzen bij Ionian,shell enzo?
Zijn die ni een pak duurder?
Bij Tesla heb ik altijd rond de 0,32 betaald.

Bij mijn trip naar Zuid-Frankrijk heeft het me ni gestoord om af en toe eens van de snelweg af te moeten.
Hierdoor heb ik zelf nog eens péage bespaard 😁

Terug
Bovenaan