De Tesla thread

Bericht gehad dat ik een afspraak kan inplannen, dat ze de auto komen halen voor de keuring van de trekhaak.

Maar ik denk dat ik gewoon wel zelf naar de keuring ga gaan. Ik zie dat ze met een onderaanneming werken en heb geen zin om mijn nieuwe auto zomaar af te geven aan iemand die er mss mee gaat joyriden op weg naar de keuring.

Vandaag model Y besteld.
Wel Demo wagen met 9500 km ofzo.
Kleur is blauw geworden.
Hopelijk kunnen ze het nog allemaal snel regelen want zou ermee naar Frankrijk willen vertrekken in de nacht van 4juli 🤔.

Maandag eens bellen om te vragen of Da zou lukken of niet.
Bij leverdatum staat 24-30juni dus hoop da ze hem voor einde kwartaal zeker kwijt willen 🤡

Binnenkort kan ik via het werk een nieuwe lease via leaseplan afsluiten. Budget hiervoor is redelijk beperkt (900 EUR incl. BTW, exclusief tank/laadkaart) en er mag niet meer bovenop gelegd worden door de werknemer. Bovendien moet er voor 30.000 km worden gekocht met periode van 60 maanden.

Via business plan offertes (dus publiekelijk beschikbaar, niet via een myleaseplan account) op de website van leaseplan zie ik dat dit zou betekenen dat de Model 3 net buiten het budget zou vallen (755 euro excl. btw voor model 3 zonder bijkomende opties). Nu lees ik overal dat Tesla geen kortingen geeft (op leaseplan staat ook standaard 0% fleetkorting). Iemand een idee of Leaseplan hiervoor bijkomende kortingen toekent? Er werken ongeveer 120 werknemers in ons bedrijf, waarvan een 40tal met bedrijfswagen. Afdingen bij Tesla is vermoedelijk geen optie…

Als persoon valt er alleszins niet te onderhandelen.

Misschien als je een order van 40 wagens wil plaatsen dat ze wel wat kunnen doen zeker, zou me toch logisch lijken.
Maar langs de andere kant verkopen ze toch als zoete broodjes dus waarom zouden ze korting geven.

Als persoon valt er alleszins niet te onderhandelen.

Misschien als je een order van 40 wagens wil plaatsen dat ze wel wat kunnen doen zeker, zou me toch logisch lijken.
Maar langs de andere kant verkopen ze toch als zoete broodjes dus waarom zouden ze korting geven.
Ook al kom je met een order van 10k wagens, nog krijg je geen korting bij Tesla.

Net eens ingestoken aan de delhaize uit benieuwdheid.
Laden aan 66km/u gratis is nog niet zo slecht eigenlijk hé.

Als je maar 5 min moet binnen zijn is het de moeite niet natuurlijk, maar als je eens grote boodschappen doet kan je hem wel eens ene half uurtje insteken.

Net eens ingestoken aan de delhaize uit benieuwdheid.
Laden aan 66km/u gratis is nog niet zo slecht eigenlijk hé.

Als je maar 5 min moet binnen zijn is het de moeite niet natuurlijk, maar als je eens grote boodschappen doet kan je hem wel eens ene half uurtje insteken.
aan de Lidl is (was) het 125km/u

Dat wordt nu snel laden aan 0.55 euro/kWh en traag laden aan 0.38 euro/kWh. Met 'snel' bedoelen ze dan 50kW DC.

Km per uur zegt weinig als je het verbruik niet weet. Welke laadsnelheid is dat dan?

Daar heb ik nu niet op gelet.

Laat ons zeggen dat mijn batterij 75kw is voor pakweg 500km.
500 / 66 = 7,5 - 75/7,5 is 10kwh laden, kan dat?

Dat is het theoretisch rijbereik, ik veronderstel dat de boordcomputer zich daar ook op baseert.

Daar heb ik nu niet op gelet.

Laat ons zeggen dat mijn batterij 75kw is voor pakweg 500km.
500 / 66 = 7,5 - 75/7,5 is 10kwh laden, kan dat?
Het zal wellicht 11kW zijn dan. 3 fasen, 16 ampère.

Dat is het theoretisch rijbereik, ik veronderstel dat de boordcomputer zich daar ook op baseert.
De boordcomputer van Tesla baseert zich op EPA waarden.
Ik kijk daar nooit naar, enkel naar percentages en werkelijke waarden.

Vandaag model Y besteld.
Wel Demo wagen met 9500 km ofzo.
Kleur is blauw geworden.
Hopelijk kunnen ze het nog allemaal snel regelen want zou ermee naar Frankrijk willen vertrekken in de nacht van 4juli 🤔.

Maandag eens bellen om te vragen of Da zou lukken of niet.
Bij leverdatum staat 24-30juni dus hoop da ze hem voor einde kwartaal zeker kwijt willen 🤡
Hou ons zeker op de hoogte, ben ook al een tijdje de "snel leverbaar" pagina in de gaten aan het houden, zou zo een demowagen ook zeker overwegen.
Vraag me wel af hoe snel het allemaal gaat, en in welke staat die auto's zijn. Heb je bij die "snel leverbaar" nog de tijd om financiering te bekijken? Of eerder contant te betalen dan? 😀

Terug
Bovenaan