De Tesla thread

Ah ok, je moet dus manueel nog op
OPNEMEN en OPSLAAN klikken

Dat wist ik niet, thanks!
Maar neent, je kan die 10 minuten video opnemen en opslaan door op het dashcam icoontje te tikken, of door te claxonneren (als je die optie hebt aangezet). Je moet niet EN opnemen EN opslaan tikken.
Dit staat trouwens allemaal in de handleiding

Ik dacht zelfs dat je niets moest doen eerlijk gezegd. Dat hij altijd de laatste 10’ opnam, standaard

Bedankt voor de verduidelijking 👍

Mensen met een Y performance? Welke range halen jullie?

Geladen tot 90%, nu stond hij op 50% en heb ik maar 139km gereden, dus dat is 40% weg voor 139km.
Dat wil zeggen dat ik met een volle lading maar 300 a 350km kan rijden of zo?

Ik snap dat de geadverteerde 515 km overderven is, maar ik had toch verwacht op zijn minst 400km te kunnen rijden. Ergens tussen de 300 en 350 is toch wel laag... Of komt dat door Sentry mode? Als ik dat in één trek zou oprijden kan ik mss wel veel verder rijden?

Als ik hem van % naar km's zet, dan zegt hij wel dat ik nog 250km kan rijden, maar dat geloof ik dus niet hé aangezien ik 40% heb gebruikt voor 140km...

Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-03 om 16.01.54.jpg

Gewoon de USB drive uit je dashboarskastje in je PC en je kan de beelden zien. Geen speciale software voor nodig :)

Opnemen kan door claxoneren (slaat dan ook de beelden op van 10s voor en na claxon), door snelkoppeling te maken ik de balk onderaan in de UI of door hrt auto-icoontje en dan opnemen te drukken.
Ik heb het zelf nog niet getest, maar er zijn wel al anderen die bevestigd hebben dat je de ’niet opgeslagen’ beelden moet recoveren met speciale software.
Dat gaat dan over die 10s voor de claxon waar je over spreekt, zonder dat er een claxon aan te pas komt. Want om beelden te hebben van voor iets gebeurt, moet je continue opnames maken.

Mensen met een Y performance? Welke range halen jullie?

Geladen tot 90%, nu stond hij op 50% en heb ik maar 139km gereden, dus dat is 40% weg voor 139km.
Dat wil zeggen dat ik met een volle lading maar 300 a 350km kan rijden of zo?

Ik snap dat de geadverteerde 515 km overderven is, maar ik had toch verwacht op zijn minst 400km te kunnen rijden. Ergens tussen de 300 en 350 is toch wel laag... Of komt dat door Sentry mode? Als ik dat in één trek zou oprijden kan ik mss wel veel verder rijden?

Als ik hem van % naar km's zet, dan zegt hij wel dat ik nog 250km kan rijden, maar dat geloof ik dus niet hé aangezien ik 40% heb gebruikt voor 140km...

Bekijk bijlage 20909
Sentry mode vreet range.

Opnemen kan door snelkoppeling te maken ik de balk onderaan in de UI of door hrt auto-icoontje en dan opnemen te drukken.
Ik vind dat dus echt niet he.
Waar staat die record knop?

Ergens klopt dat toch niet he, je hebt een zwaar accident (bewusteloos) dus je kan niet claxonneren of op de record knop duwen en je hebt dus geen beelden / bewijzen 🤔

Laatst bewerkt:
Ik vind dat dus echt niet he.
Waar staat die record knop?

Ergens klopt dat toch niet he, je hebt een zwaar accident (bewusteloos) dus je kan niet claxonneren of op de record knop duwen en je hebt dus geen beelden / bewijzen 🤔
GUID-C718D53E-56B7-4270-A0A9-83820074E776-online-en-US.png

als je ergens tegen knalt (of iemand knalt tegen jou) springt de EDR aan (Event data recorder), die slaat oa ook video van voor en na het accident op.

Dinsdagnacht op woensdag naar Bormes-les-Mimosas (Zuid-Frankrijk) gereden en wel verschoten van het gemak van de superchargers.

Viel voor men vrouw ook veel beter mee dan verwacht.
Toiletpauze of koffiepauze en eer da we met ons vijf weer in auto zaten was auto al (voldoende) opgeladen.

Hier op de camping hebben ze tov vorig jaar ook extra laadpalen gezet en opladen is gratis dus das ook goed meegenomen.

Climate control is ook echt iets voor mij.
Ipv in superhete auto te stappen, gewoon even op voorhand airco aan.
Zalig.

Ook wel een gemak dat we door de vele ruimte van de Y geen dakkoffer meer nodig hadden.
En de kids heb ik deze keer ook niet horen zagen dat ze te weinig plaats hadden.

Wat is het rijbereik zo van de model Y's hier?

Vandaag 30km gereden en was weer 10% af...

Ik heb echt het gevoel dat ik amper over de 300km ga geraken zeg, hoe kan dat, als dat zo is dan is dat echt teleurstellend.
Of is dat omdat het korte ritjes zijn? 6-tal ritjes van paar km

Ik rijd regelmatig 50km (waarvan ongeveer de helft autostrade) en dan is er ong 10% af denk ik.
(YLR)

Maakt autosnelweg vs stadsverkeer een groot verschil in elektro motoren?

Ik moet over 2 weken een paar dagen 150km doen op een dag, zal dan hopelijk een beter beeld krijgen... In principe zou ik bijna 3x moeten heen en terug kunnen voor 450km I guess, maar alles vanaf 400 ben ik tevreden.

Maakt autosnelweg vs stadsverkeer een groot verschil in elektro motoren?

Ik moet over 2 weken een paar dagen 150km doen op een dag, zal dan hopelijk een beter beeld krijgen... In principe zou ik bijna 3x moeten heen en terug kunnen voor 450km I guess, maar alles vanaf 400 ben ik tevreden.
Hangt er vanaf hoe snel ge rijdt op de autostrade, maar gemiddeld is het verbruik daar altijd hoger. Ge kunt dat in realtime volgen als ge uw radio "wegswipet". Ik merk dat het voordeligst is rond 105-115 km/u.

Terug
Bovenaan