De Tesla thread

En hoe zit het met de prijzen bij Ionian,shell enzo?
Zijn die ni een pak duurder?
Bij Tesla heb ik altijd rond de 0,32 betaald.

Had verwacht dat dat het volgende punt zou zijn.
Nee, soms zelfs goedkoper. Ik heb 28 cent betaald bij Ionity dankzij de BMW pas. Ionity is van Mercedes, BMW, VW,...

Ik wil maar tonen dat zwaar inferieur fout is de laatste tijd. De keuzevrijheid is er nu. Wil je met je EQE eraf rijden en laden bij een supercharger, kan dat ook. Het scheelt zoveel niet in prijs voor een ander merk, want hoe vaak snelladen de meeste mensen echt per jaar?

Laatst bewerkt:
Net even de filmpjes van de nieuwe 3 bekeken en die pinkerknopjes op dat stuur is echt een slecht idee. Allemaal ok op rechte snelwegen en banen zoals in de states maar hier in ons slingerwegenland? Doubt.

Nee, soms zelfs goedkoper. Ik heb 28 cent betaald bij Ionity dankzij de BMW pas. Ionity is van Mercedes, BMW, VW,...

Ik wil maar tonen dat zwaar inferieur fout is de laatste tijd. De keuzevrijheid is er nu. Wil je met je EQE eraf rijden en laden bij een supercharger, kan dat ook. Het scheelt zoveel niet in prijs voor een ander merk, want hoe vaak snelladen de meeste mensen echt per jaar?
Ik laad ongeveer 80% bij snelladers. Ik kan thuis niet laden en de dichtste publieke laadpaal is 10min wandelen.
De andere 20% laad ik op bestemming en is is meestal duurder dan de snelladers van Tesla

Daarom staat er "de meeste mensen". Volgens een laadonderzoek in Nederland is dat gemiddeld nog geen 10% van alle laadbeurten.

Begrijp het wel ze.
Ik heb gewoon voor Tesla gekozen omdat het voor mij een van de ruimere auto’s was (3kids) en goed uitgerust voor ne deftige prijs.

Al de andere auto’s die qua ruimte zouden overeenkomen waren een pak duurder/veel minder uitgerust enzo…

Hij is natuurlijk wel particulier gekocht hier.
Dus laadt vooral op met zonne energie en doe zeer weinig kilometers.

Als bedrijfswagen is natuurlijk iets anders….

Elk merk heeft wel zijn voor- en nadelen e….

Net even de filmpjes van de nieuwe 3 bekeken en die pinkerknopjes op dat stuur is echt een slecht idee. Allemaal ok op rechte snelwegen en banen zoals in de states maar hier in ons slingerwegenland? Doubt.
Net ook filmpje gezien en toch blij dat dit op de model Y nog ne gewone pinker is dan.

Het in versnelling zetten via scherm zou me dan minder storen.
Zouden ze dit niet via update ook naar de Model Y kunnen brengen?
En dan bedoel ik dat je zelf de keuze hebt tussen de stalk gebruiken of via het scherm schakelen….

Eerste review erover gevonden na de testrit in Noorwegen.

Net als bij de Model S en Model X zijn de hendels aan de stuurkolom verdwenen. Het wisselen tussen P, R, N en D gaat nu automatisch (matig) of via een slider op het touchscreen, terwijl ruitenwissers, grootlichten en richtingaanwijzers met knoppen op het stuur worden bediend. Dat werkt na enige gewenning best aardig, behalve op een rotonde. Met het stuur ondersteboven is het zo goed als onmogelijk om nog fatsoenlijk richting aan te geven, dus dat gaat wat ergernis van medeweggebruikers opleveren.

Die richtingsaanwijzers op het stuur zijn kut, maar zo'n model 3 is imo echt een onklopbare deal in vergelijking met andere EV's.
Hoe een Volkswagen ID3 nog kan verkopen is mij een raadsel.

Die richtingsaanwijzers op het stuur zijn kut, maar zo'n model 3 is imo echt een onklopbare deal in vergelijking met andere EV's.
Hoe een Volkswagen ID3 nog kan verkopen is mij een raadsel.
Ik ken nog een aantal antwoorden
  • mensen die in centrum wonen en geen wagen willen die de draaicirkel van een grote bestelwagen evenaart.
  • mensen die echt met 5 volwassenen in de wagen willen rijden (max payload van mijn Tesla model 3 is 375 kg , dat is inclusief bestuurder).
  • mensen die willen weten hoe hun auto functioneert, en niet willen dat er een software update is waarbij een aantal dingen eensklaps niet meer werken (de meeste upgrades zijn een vooruitgang maar ik heb er toch ook al één of twee meegemaakt die gewoon onacceptabel waren, vooral de auto headlights bij AP schiet me te binnen)
  • mensen die de specs van hun auto willen kennen. Bij Tesla staan er weinig dingen op papier : 0-100 km/h, 4.4s 0-100 km/h, dimensies en de range van de wagen. De rest ga je gewoon niet terugvinden op de website, dat kunnen ze dus ten allen tijde verdwijnen (bvb Tesla Vision)

Eerste review erover gevonden na de testrit in Noorwegen.

Net als bij de Model S en Model X zijn de hendels aan de stuurkolom verdwenen. Het wisselen tussen P, R, N en D gaat nu automatisch (matig) of via een slider op het touchscreen, terwijl ruitenwissers, grootlichten en richtingaanwijzers met knoppen op het stuur worden bediend. Dat werkt na enige gewenning best aardig, behalve op een rotonde. Met het stuur ondersteboven is het zo goed als onmogelijk om nog fatsoenlijk richting aan te geven, dus dat gaat wat ergernis van medeweggebruikers opleveren.
Bij de reviews (ik heb er nog geen bekeken) wel kritisch blijven op de wegen die ze gebruiken. Blijkbaar bepaalt Tesla nog welke routes ze mogen gebruiken. Dus qua comfort kan dat nog een grote factor zijn (geluid en onderstel).

Bij de reviews (ik heb er nog geen bekeken) wel kritisch blijven op de wegen die ze gebruiken. Blijkbaar bepaalt Tesla nog welke routes ze mogen gebruiken. Dus qua comfort kan dat nog een grote factor zijn (geluid en onderstel).
Blijkbaar omdat het een prototype wagen nog is, mogen ze alleen maar een goedgekeurde route afleggen en daar niet van afwijken. Ik geloof dat Bjorn of die van Carwow dat uitlegede.

Ik vraag mij vaak af als de Telsa het toelaat om tegen iets te rijden?
Ik bedoel niet heel traag of in een noodgeval

Maar zo op een steenweg bv gewoon zo rustig in iemand zijn gat rijden of aan aanzienlijke snelheid op een muur afrijden

Ik vraag mij vaak af als de Telsa het toelaat om tegen iets te rijden?
Ik bedoel niet heel traag of in een noodgeval

Maar zo op een steenweg bv gewoon zo rustig in iemand zijn gat rijden of aan aanzienlijke snelheid op een muur afrijden
Wanneer je je pedaal ingedrukt houdt kan je overal tegenaan knallen.

Het opnemen van laadplekken in de navigatie op lange trips is voor nog steeds een plus in onze model 3. Ik weet perfect waar ik ga laden,hoeveel laadplaatsen er vrij zijn enzovoort.
De accu warmt zich op om maximale snelheid te halen.
Misschien dat dit ondertussen bij de ander merken ook is?

Het opnemen van laadplekken in de navigatie op lange trips is voor nog steeds een plus in onze model 3. Ik weet perfect waar ik ga laden,hoeveel laadplaatsen er vrij zijn enzovoort.
De accu warmt zich op om maximale snelheid te halen.
Misschien dat dit ondertussen bij de ander merken ook is?
Nope. Van de geafficheerde 125 (135kW) bij de id4 haal ik gemiddeld 70kw. Nog maar 1 keer 116kw gehaald feitelijk. Feitelijk wel leuk als je weet dat je laadbeurten op een verre reis gewoonweg x2 gaan zijn qua duurtijd.

Terug
Bovenaan