Even meningen gevraagd. We zijn hier intern toch wel aant kijken om een tweede wagen te kopen.
Situatieschets
De hoofd(bedrijfs)wagen is een ID4 77 kwh WLTP 521km. Hiermee op reis gaan zie ik niet zitten. Voornamelijk door de lage of niet standvastige laadcapaciteit.
De wagen zou voor de wederhelft en die doet op en al 6000km op een jaar, korte tripjes in het dorp en sporadisch naar Brussel voor het werk.
Ook zou ik die wel willen gebruiken voor de jaarlijkse winter (1000km) en zomer vakantie (2000-3000km roadtrips)
We hebben zonnepanelen met een terugdraaiende teller momenteel nog en kunnen 800-1000kwh wel laden zonder van het net te moeten afnemen.
Geen kinderen dus achterbank en koffer is ruim voldoende.
Is een tesla m3 SR de goeie keuze? of toch eerder de long range? Of toch maar opteren voor een goedkope benzine.
Pro's zou ik zeggen, WLTP 550km met de 18inchers eronder, een laadnetwerk die ineens dubbel zo groot wordt en hopelijk een constantere snellaadcapaciteit.
Model Y zou ik niet nemen wegens de hogere aanschafprijs, de update die er zit aan te komen (juniper refresh), de mindere range (450km) en als we grotere zaken moeten vervoeren hebben we toch de ID4