De Tesla thread

Wij hebben een stockwagen besteld, echter 'vergeten' via de referrallink te gaan.
Na wat aandringen kunnen ze die blijkbaar niet meer toepassen.
Heeft nog iemand dit al voorgehad waar ze wel de referral dan toekennen?
Ik ben al niet echt laaiend enthousiast over hun service, ik hou mijn hart al vast voor de rest van de service

Wij hebben een stockwagen besteld, echter 'vergeten' via de referrallink te gaan.
Ik ben al niet echt laaiend enthousiast over hun service, ik hou mijn hart al vast voor de rest van de service
Op Tweakers en Reddit is deze vraag ook al een paar keer gepasseerd en heb nog nooit gelezen dat iemand de korting achteraf nog kunnen krijgen heeft.
Wat ze wel doen is eenmalig kostenloos uw bestelling overzetten naar een ander RN nummer volgens wat ik gelezen heb. Dan doe je een nieuwe bestellen met referallink en laat je uw oude bestelling vallen voor de nieuwe. Dan heb je toch uw 500euro korting.
Alleen met een stockwagen is dat niet evident of je moet al dezelfde configuratie vinden.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze dit bij mij wel hebben gedaan.

Ik wou mijn Tesla bestellen via referral van een vriend maar site deed beu.

Dacht dat dit aan Safari lag en dus via Chrome eens geprobeerd maar lukte ook niet om een bestelling te plaatsen.

We wilden snel bestellen aangezien we de wagen binnen de 10 dagen nodig hadden en in de haast daarna vergeten via de link te bestellen.

Kreeg dezelfde opmerking van Tesla dat ze niets konden doen.
De vriend waarvan ik de link wou gebruiken heeft ook enkele keren gemaild en ze konden niets doen.

Maar plots kreeg ik wel 1000 credits en hij 2000 dus hebben ze dit toch nog kunnen fixen op een of andere manier….

Maar hangt dus waarschijnlijk af van hoeveel je zaagt en van de goodwill van de persoon waarmee je contact hebt…

Op Tweakers en Reddit is deze vraag ook al een paar keer gepasseerd en heb nog nooit gelezen dat iemand de korting achteraf nog kunnen krijgen heeft.
Wat ze wel doen is eenmalig kostenloos uw bestelling overzetten naar een ander RN nummer volgens wat ik gelezen heb. Dan doe je een nieuwe bestellen met referallink en laat je uw oude bestelling vallen voor de nieuwe. Dan heb je toch uw 500euro korting.
Alleen met een stockwagen is dat niet evident of je moet al dezelfde configuratie vinden.
Ik had dit ook voorgesteld aan de verkoper, maar dan ben je uw 500€ reservatiekost kwijt, dus dat komt op hetzelfde neer...

Gisteren de laatste update geïnstalleerd (2023.32.4) en de zij camera’s zijn nu inderdaad een pak beter van beeld.
Geen sepia effect meer :-).

Even meningen gevraagd. We zijn hier intern toch wel aant kijken om een tweede wagen te kopen.
Situatieschets
De hoofd(bedrijfs)wagen is een ID4 77 kwh WLTP 521km. Hiermee op reis gaan zie ik niet zitten. Voornamelijk door de lage of niet standvastige laadcapaciteit.
De wagen zou voor de wederhelft en die doet op en al 6000km op een jaar, korte tripjes in het dorp en sporadisch naar Brussel voor het werk.
Ook zou ik die wel willen gebruiken voor de jaarlijkse winter (1000km) en zomer vakantie (2000-3000km roadtrips)
We hebben zonnepanelen met een terugdraaiende teller momenteel nog en kunnen 800-1000kwh wel laden zonder van het net te moeten afnemen.
Geen kinderen dus achterbank en koffer is ruim voldoende.
Is een tesla m3 SR de goeie keuze? of toch eerder de long range? Of toch maar opteren voor een goedkope benzine.
Pro's zou ik zeggen, WLTP 550km met de 18inchers eronder, een laadnetwerk die ineens dubbel zo groot wordt en hopelijk een constantere snellaadcapaciteit.

Model Y zou ik niet nemen wegens de hogere aanschafprijs, de update die er zit aan te komen (juniper refresh), de mindere range (450km) en als we grotere zaken moeten vervoeren hebben we toch de ID4

Dan zou ik inderdaad de RWD model 3 nemen. 10k meer betalen voor een long range lijkt me weinig zinvol om die 2x per jaar op vakantie te gaan.
Een goedkope benzine zal je ook van A naar B brengen. Voor op reis te gaan misschien ieder minder praktisch dan een model 3. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je wil afschrijven op zo'n auto.

Dan zou ik inderdaad de RWD model 3 nemen. 10k meer betalen voor een long range lijkt me weinig zinvol om die 2x per jaar op vakantie te gaan.
Een goedkope benzine zal je ook van A naar B brengen. Voor op reis te gaan misschien ieder minder praktisch dan een model 3. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je wil afschrijven op zo'n auto.
10k voor 220 pk extra is het wel waard 😃

Goh tzou wel voor op te rijden zijn bij wijze van spreken. +5 tot +8 jaar.
LFP batterij lijkt me dan ook een betere keuze.

Nog iets wat ik wel niet vind op het internet en reviews is volgende.
Die standard autopilot. Heeft die verkeersbordherkenning (het lijkt van wel) maar als je op ACC rijdt past die zichzelf dan automatisch aan?
Dat is nu een van de functies die mijn ID4 foutloos doet en ik zou niet meer zonder kunnen.

Goh tzou wel voor op te rijden zijn bij wijze van spreken. +5 tot +8 jaar.
LFP batterij lijkt me dan ook een betere keuze.

Die standard autopilot. Heeft die verkeersbordherkenning (het lijkt van wel) maar als je op ACC rijdt past die zichzelf dan automatisch aan?
Dat is nu een van de functies die mijn ID4 foutloos doet en ik zou niet meer zonder kunnen.
Met 6000km per jaar + 4000km voor de reizen zal die niet op zijn na 5-8 jaar :D
Al verloopt de batterij garantie wel na 8 jaar, dus ik ben eerlijk gezegd van zins om de mijne te verkopen binnen de 8 jaar zodat ik niet zonder garantie val.

De autopilot heeft verkeersbordherkenning, maar soms merk ik toch dat ie voorrang geeft aan de GPS snelheid i.p.v. verkeersborden en dan is het niet altijd correct.
Zal eens zien als die ook automatisch kan aanpassen aan de snelheid. Ik doe het nu manueel door de stalk 2 seconden naar beneden te drukken. Dan neemt hij ook de snelheid over.

Snelheden passen zich aan, maar gebaseerd op gps data. Waardeloos is volgens mij de juiste omschrijving.
  • Op de ring van Mechelen is er een punt waar mijn auto steevast hard in de remmen duikt omdat de wagen denkt dat je daar maar 40km/h mag (terwijl je er in werkelijkheid 90 km/h mag).
  • Op de aansluiting van de A2 met de E40 in Heverlee versnelt de wagen naar 120 km/h op de oprit, ook al mag je er maar 70 km/h

Snelheden passen zich aan, maar gebaseerd op gps data. Waardeloos is volgens mij de juiste omschrijving.
  • Op de ring van Mechelen is er een punt waar mijn auto steevast hard in de remmen duikt omdat de wagen denkt dat je daar maar 40km/h mag (terwijl je er in werkelijkheid 90 km/h mag).
  • Op de aansluiting van de A2 met de E40 in Heverlee versnelt de wagen naar 120 km/h op de oprit, ook al mag je er maar 70 km/h
Punt in Mechelen is vrij irritant ja. Ik passeer er regelmatig. Ik heb de model 3 rwd als enige dagen. In Augustus 5200km op 3 weken naar en door Zweden. Eigenlijk geen problemen gehad om te laden. 1 keer bij niet Tesla paal gestaan.
We doen een 20 000km op een jaar en kunnen thuis laden.

Als voor verre reizen de ID.4 niet voldoet zou ik nu wel niet voor een SR gaan maar direct LR.
Ik denk dat de 1000 km test van Bjorn Nyland een goede maatstaf is voor lange reizen
Model 3 Standard Range = 09h55 bij 17° C
ID4 = 10h35 bij 8° C
Indien je die test van de ID4 doet bij 17°C, gaat het verschil zeker nog 10-15 min kleiner worden. Dus dat verschil gaat inderdaad niet zo heel groot zijn.
Een Model 3 LR doet er 9h15 minuten over. Uiteindelijk win je daar bij een rit van 1000 km maar 40 min extra. Als dat één/twee keer per jaar doet, is dat eigenlijk niet zo ongelooflijk belangrijk volgens mij.

Het VW platform heeft ook één enorm voordeel: die belachelijk korte draaicirkel. Maar dat is bij lange reizen dan weer niet zo belangrijk. De grote draaicirkel van de model 3 is iets waar ik me quasi dagelijks aan stoor.

Moest er iemand 15000 Tesla credits teveel hebben…

Ge kunt ze nu inwisselen voor ne factorytour met 4 personen in Berlijn 😁

Terug
Bovenaan