De Tesla thread

Dit is écht een slecht idee van onze vriend Elon. Ik heb nu al problemen met de scrollwieltjes soms. Het is nu eenmaal zo als het stuur gedraaid is, is het niet meer intuïtief waar het knopje is. Ik zie mij daar nooit echt aan wennen.

Ervaren jullie het ontbreken van Apple Carplay als een gemis? Nu in mijn X1 gebruik ik niks anders...
Hoe zit het bv. met Spotify, Waze, Audible? Kunnen die apps op een of andere manier wel op de Tesla komen?

Ervaren jullie het ontbreken van Apple Carplay als een gemis? Nu in mijn X1 gebruik ik niks anders...
Hoe zit het bv. met Spotify, Waze, Audible? Kunnen die apps op een of andere manier wel op de Tesla komen?

Spotify is een standaard app, een account is ook inbegrepen als je de connectivity upgrade hebt.
Voor de rest vrees ik er voor.

Is mijn grootste gemis bij tesla, spotify draai ik wel via gsm, dat maakt niet uit, maar carplay voor Waze zou zo handig zijn…

Daarnet kort testritje met de plaid gedaan met yolk.
De yolk zelf is rap wennen maar dat pinken zal toch een overgang nodig hebben.
Op rondpunt eigenlijk zo goed als onmogelijk.

Ik mis het wel. Spotify staat sowieso al apart als app in de wagen maar kost me dan wel 10 EUR/maand.
Navigatie gebruik ik grotendeels Tesla zelf (dankzij Premium Connectivity) en anders zet ik gewoon Waze op de gsm op, die is makkelijk zichtbaar wanneer hij ligt te laden.
Maar al bij al vind ik het wel een gemis ja.

Ik moet sowieso nog eens bekijken of ik die Premium Connectivity ga behouden. 10 EUR/maand is nu geen groot bedrag maar in feite is 't ook voor niks nodig. Enkel Spotify via de gsm bedienen vind ik een redelijke no go, en je moet maar 1x gepakt worden om meer dan een jaarkost kwijt te zijn aan boete.

Kan je je data van je gsm niet gebruiken voor spotify en navigatie?
Das wel een serieuze dealbreaker voor mij.
Niet om de built-in apps aan te drijven. Als je stilstaat kan je wel een hotspot maken waarmee de auto kan verbinden en dan werkt alles via de data van je gsm, maar eens je begint te rijden werkt dat al snel niet meer.

Niet om de built-in apps aan te drijven. Als je stilstaat kan je wel een hotspot maken waarmee de auto kan verbinden en dan werkt alles via de data van je gsm, maar eens je begint te rijden werkt dat al snel niet meer.
Je kunt bij de WiFi opties kiezen om de hotspot verbinding te houden als je aan het rijden gaat. Dan kun je build in Spotify ook gebruiken als je een account hebt.

Je kunt bij de WiFi opties kiezen om de hotspot verbinding te houden als je aan het rijden gaat. Dan kun je build in Spotify ook gebruiken als je een account hebt.
Klopt maar dat bleek toch gewoon continu weg te vallen bij mij, ik was dat op de duur kotsbeu 😛 maar misschien binnenkort nog eens proberen, behalve Spotify heb ik echt niets aan dat abonnement als ik er eens over nadenk.

Ja en nee. Het gaat enkel om de visualisatie van het verkeer. Hij zal altijd rekening houden met het verkeer ongeacht of je betaalt of niet.
Ik dacht van niet? Voor ik het abonnement had gaf hij steeds de melding dat hij navigeerde zonder actuele data.
Bij de beschrijving staat er inderdaad wel ‘weergave’, dus best verwarrend zo.

Klopt maar dat bleek toch gewoon continu weg te vallen bij mij, ik was dat op de duur kotsbeu 😛 maar misschien binnenkort nog eens proberen, behalve Spotify heb ik echt niets aan dat abonnement als ik er eens over nadenk.
Ik heb een paar keer Waze gebruikt en tegelijkertijd navigatie op scherm, ik zie het verschil niet (ik ben niet geïnteresseerd in flitspalen)

Ik heb een paar keer Waze gebruikt en tegelijkertijd navigatie op scherm, ik zie het verschil niet (ik ben niet geïnteresseerd in flitspalen)
Heel soms is er verschil. Vooral als het moeilijkere situaties zijn. Waze is nu eenmaal beter in het interpreteren van drukte en wegversperringen

Ik dacht van niet? Voor ik het abonnement had gaf hij steeds de melding dat hij navigeerde zonder actuele data.
Bij de beschrijving staat er inderdaad wel ‘weergave’, dus best verwarrend zo.
Geen actuele data is wanneer de auto geen internetverbinding heeft. Bv wanneer je de grens oversteekt en de auto een provider zoekt, dan zie je die melding.

Ik weet niet welke smartphone je hebt, maar volgens mij kun je via iOS Shortcuts wel je hotspot automatisch starten wanneer je in de auto zit.
- Instellen dat 'Rij modus' geactiveerd wordt wanneer je connecteert met je Tesla bluetooth
- Wanneer Rij modus geactiveerd wordt, laat je je hotspot activeren.
- Bij deactivatie Rij modus, laat je je hotspot uitschakelen.

Ik ben zelf geen Tesla rijder, maar heb je Premium Connectivity nodig om je Tesla via de app te bedienen?
Het lijkt me van niet?

oxpWkdj.png

Ik weet niet welke smartphone je hebt, maar volgens mij kun je via iOS Shortcuts wel je hotspot automatisch starten wanneer je in de auto zit.
- Instellen dat 'Rij modus' geactiveerd wordt wanneer je connecteert met je Tesla bluetooth
- Wanneer Rij modus geactiveerd wordt, laat je je hotspot activeren.
- Bij deactivatie Rij modus, laat je je hotspot uitschakelen.

Ik ben zelf geen Tesla rijder, maar heb je Premium Connectivity nodig om je Tesla via de app te bedienen?
Het lijkt me van niet?

oxpWkdj.png
Ja inderdaad, je kunt via Shortcuts een hotspot starten als je verbinding maakt met de bluetooth van de auto.
Premium Connectivity is niet nodig om de auto van op afstand te bedienen. Het is enkel nodig als je van op afstand de camera's wil bekijken.

Als gearhead kan ik nog steeds soms de keuze naar een Tesla Y moeilijk geloven. Helaas met de inflatie, is mijn huidige wagen minder interesant. Dus zoek ik naar een goedkoper alternatief.

Afgelopen maandag met een Tesla Y gereden, en tot mijn verbazing, wel aan verkocht. Dus zoek ik op internet allerhande informatie. Mij is persoonlijk ervaring van andere meer waard dan enkele blog posts. Dus indien u een Tesla rijder bent, graag even uw bevindingen. Ik heb zelf een zaak, dus wordt ook op de zaak gehuurd.

- Wat zijn de nadelen aan een Tesla Y?
- Welk realistisch bereik heeft ie bij iets meer sportief gedrag?
- Welke laadpaal heeft kan er aangeraden worden?
- Zijn er betere alternatieven dan een Tesla Y?

Terug
Bovenaan